A szakemberek szerint megoldható, hogy arra a körülbelül 3 hetes időszakra, amíg a Sziget Fesztivál előkészületei, maga a rendezvény, illetve az építmények lebontása tart, a Szépvölgyi útnál lévő HÉV átjárón keresztül le lehessen hajtani a Budai alsó rakpartra, és onnan is meg lehessen közelíteni a zenei fesztivál helyszínét – hangzott el a Főváros, Óbuda és a Sziget Fesztivál szervezőinek részvételével zajlott ma délutáni egyeztetésen.
|
Ahogy erről korábban tájékoztattuk Önöket, a lehetséges közlekedési megoldásokat feltáró egyeztetésre azért volt szükség, mert augusztus 1-jétől a Budai Duna-parti Főgyűjtőcsatorna építése, illetve a vele párhuzamosan zajló gázvezeték-felújítások miatt a Budai alsó rakparton nem lehet majd közlekedni a Margit hídtól a Mozaik utcáig. A munkálatok azonban nem az említett útszakasz teljes hosszában zajlanak majd, csak a Margit híd és a Zsigmond tér között. A rakpart ettől északra eső szakasza csak azért nem lesz járható, mert nincs több le-, illetve felhajtási lehetőség az autósok számára.
Annak érdekében, hogy Szépvölgyi út végénél található, lámpás irányítással működő vasúti átjárót még biztonságosabban lehessen majd használni, a rendezvény szervezői 24 órás rendőri irányítást is szeretnének biztosítani az átkelőnél. A forgalomtechnikai szakemberek még dolgoznak a szükséges közlekedési átalakítások részletein, előzetes jelzésük szerint azonban számítani kell arra, hogy az átjáró megnyitása csak korlátozott mértékben könnyíti majd meg a Szigetre jutást. Ennek oka, hogy a HÉV-forgalom gyakorisága, továbbá az ideiglenesen (2008. szeptember 21-ig) erre a vasútvonalra terelt esztergomi vonatok közlekedése miatt viszonylag csekély a szóban forgó vasúti átjáró áteresztőképessége. Így az a megoldás elsősorban a fesztivál logisztikai kiszolgálását könnyítheti meg, a Szigetre látogató vendégeknek továbbra is érdemes lesz inkább a tömegközlekedési eszközöket igénybe venniük.
A Budai Duna-parti Főgyűjtőcsatorna építése a Budapesti Központi Szennyvíztisztító Telep és kapcsolódó létesítményei beruházás keretében zajlik. A teljes projekt Európai Unió által elismert költsége mintegy 428,7 millió euró, amelynek 65%-át az Európai Unió finanszírozza a Kohéziós Alapból, 20%-át a magyar állam, 15%-át pedig a főváros állja. A főgyűjtőcsatorna a főváros budai oldalán keletkező szennyvízmennyiség java részét szállítja majd a jövőben a most épülő Budapesti Központi Szennyvíztisztító Telepre. A majd 7 kilométer hosszúságú csatornát jövő év nyarára kell megépíteni, ekkor kell elindítani a teljes projekt együttes próbaüzemét. Ha ez nem teljesül időben, a főváros eleshet a jelentős összegű uniós támogatás egy részétől. A kivitelezés, illetve a rakpartlezárás halasztására ezért nincs lehetőség.
|