2008 márciusában eredményesen zárult a Csepel-szigeten épülő Budapesti Központi Szennyvíztisztító Telephez vezető bekötőút tervezésére és kivitelezésére kiírt közbeszerzési eljárás, amelynek eredményeként a mintegy 300 méter hosszúságú csatlakozó út megépítését a Mota-Engil Magyarország Zrt. végezheti. A beruházó és a kivitelező cég 2008 márciusában kötötte meg a 4 546 327 euró összegű szerződést.
A Budapesti Központi Szennyvíztisztító Telepre érkező teherautók jelenleg egy ideiglenesen használt szervizúton és a Kvassay híd alatti szűk aluljárón keresztül közlekednek. Annak érdekében, hogy a szennyvíztisztító telepet az üzembe helyezésétől kezdődően megfelelően meg lehessen közelíteni, egy új, korszerű bekötőút építése szükséges. Az útnak legkésőbb 2009. július végére kell elkészülnie, ezt követően a Központi Szennyvíztisztító Telepre a Szabadkikötő útról az ezalatt, valamint a HÉV töltés alatt kialakított aluljárón át lehet majd eljutni.
A szerződéskötést követően, április folyamán megkezdődtek a csatlakozó út építésének előkészítő munkái: a területen a lőszermentesítés már megtörtént, jelenleg fa- és bozótirtás zajlik, valamint május közepétől a terület régészeti ellenőrzése is megkezdődött. A területrendezést követően, várhatóan 2008. június végén indul a bekötőút építése. A bekötőút a Szabadkikötő útról ágazik majd le, Budapest belvárosa felől Csepel belvárosa felé haladva az első lámpás kereszteződésnél, az Agip benzinkútnál. Itt balra kanyarodva, a jelenlegi szervizút egy rövid szakaszán haladva, egy nyugati irányú kanyarral vezet majd az aluljárókhoz, illetve ezeken keresztül a Budapesti Központi Szennyvíztisztító Telephez. A kivitelezés részeként a Szabadkikötő út aluljáró feletti része új pályaszerkezetet kap.
A Szabadkikötő út érintett szakaszán a kivitelező cég mindkét irányban forgalomszámlálást végzett, hogy meghatározhassa, hány sávos terelőútra, illetve milyen forgalomtechnikai megoldásra lesz szükség az útépítés ideje alatt. Az eredmények fényében a közúti aluljáró építésének június végétől augusztus végéig tartó idejére a Szabadkikötő út forgalmát egy 2+1 forgalmi sávos terelőútra irányítják majd, amelyet a Szabadkikötő út keleti irányú kiszélesítésével, töltéstest építésével hoznak létre. A forgalomtechnikai tervek szerint a terelőút összesen három sávjából két sávot a reggeli csúcsidőben Budapest belvárosa felé, délután pedig Csepel központjának irányában lehet majd használni. Az irányváltást a forgalom legkisebb zavarása mellett, a kevésbé forgalmas órákban oldják meg forgalomterelő bóják, álló terelő- és sávos terelőoszlopok kihelyezésével.
Az építkezés ideje alatt a gyalogos- és kerékpáros-forgalmat kezdetben a HÉV felőli meglévő járdára, majd az építkezés előrehaladásával a munkaterülettel átellenes oldalon megépülő új járdaszakaszra terelik.
A HÉV töltése alatt az aluljáró építése idén nyáron rövid ideig korlátozza majd a HÉV forgalmát, előreláthatólag egy-két hetes vágányzárra kell számítani. A forgalomban bekövetkező változásokról a BKV Zrt. tájékoztatja majd az utasokat.
A Budapesti Központi Szennyvíztisztító Telep és kapcsolódó létesítményei beruházás Európai Unió által elismert költsége mintegy 428,7 millió euró, amelynek 65%-át az Európai Unió finanszírozza a Kohéziós Alapból, 20%-át a magyar állam, 15%-át pedig a főváros állja.
|