"A Fujitsu Siemens Computers teljes termékválasztékának az új formanyelv szerinti átalakításától azt várom, hogy igényesebb vásárlóink tudatosabban és könnyebben fognak választani nagyobb funkcionalitású termékeink közül. Ezt sugallja az új dizájn koncepció." – mondotta Poros Gábor, a Fujitsu Siemens Computers Kft. ügyvezető igazgatója azon a sajtótájékoztatón, amelyen a hazai közönség először találkozhatott az új formatervezésű és megújított technológiai alapokra helyezett lakossági notebookokkal. Hozzátette: az év végéig a Fujitsu Siemens Computers 50, a fenti koncepció szerint épített terméket dob a piacra, és ezek döntő többsége Magyarországon is hozzáférhető lesz.
A Fujitsu Siemens Computers Kft., amely 2008 első negyedévében piacvezetőként 100 százalékkal növelte lakossági notebookjainak értékesítését a megelőző év azonos időszakához képest*, kibővített szerviz szolgáltatásokkal népszerűsíti áttervezett Amilo márkanevű termékeit. A kft. az eddiginél is nagyobb felelősséget vállal a termékekért: az X és S sorozatú gépeire három év helyszínre szállítást magába foglaló garanciát biztosít a korábbi rövidebb szerviz garancia helyett. Mindezt az új dizájnnal párhuzamosan végrehajtott minőségi és technológiai fejlesztés tette lehetővé.
A Fujitsu Siemens Computers az új formanyelv kialakításakor Európa-szerte, így Magyarországon is megkérdezte a vásárlókat arról, hogy milyen változtatásokat látnának szívesen a notebookok kialakításában. Holler László, a kft. lakossági üzletág kereskedelmi igazgatója elmondta, hogy a fejlesztők a magyar vevők véleményét éppúgy figyelembe vették, mint a kft. szakembereinek jelzéseit. Ezek közé tartoztak például a különböző csatlakozók elhelyezésével kapcsolatos, többször elhangzott javaslatok, amelyek végül az egész portfolióban megvalósított egységes elrendezésben tükröződtek vissza.
Az értékesítéssel kapcsolatban Holler László elmondta, hogy a magyar piacra ma a közép és a felső kategóriás lakossági notebookok léptek be, a korábbinál igényesebb és tetszetősebb, alacsonyabb árfekvésű hordozható számítógépek karácsony előtt érkeznek. A Fujitsu Siemens Computers teljes, az új dizájn koncepció szerint megújított termékportfoliójának minden tagja, azaz a lakossági piacra szánt notebookok és PC-k mellett a professzionális hordozható, valamint az asztali számítógépek és a szerverek is hozzáférhetőek lesznek Magyarországon is, ha azokra valós fogyasztói igények jelentkeznek.
Az összetéveszthetetlenül szép és visszafogottan feltűnő Amilo notebook áraival kapcsolatban elhangzott, hogy bár egy nemzetközi kutatás eredményei szerint a vevők az új típusú notebookokért akár 15 százalékkal magasabb árat is szívesen megadnának, a hazai végfelhasználói árak ilyen arányú növekedést meg sem fognak közelíteni. A Fujitsu Siemens Computers a magas fejlesztési költségek ellenére továbbra is tartja magát a hagyományosan kedvező ár-érték arányok megőrzéséhez.
|