A Labdarúgó EB-vel egyidőben indítja el az OMV különleges online játékát „Let’s HAKA” néven. Július 31-ig hét ország internetezői körében hódít majd a „Let’s HAKA” – Ausztriában, Németországban, Csehországban, Magyarországon, Szlovákiában, Bulgáriában és Szlovéniában.
A kampányt egy nemzetközi pályázat nyerteseként a müncheni Berger Baader Hermes kreatív ügynökség dolgozta ki. A haka, amely eredetileg az új-zélandi maorik ünnepi tánca, manapság nagy rendezvényeken a közönség lelkesítésére szolgál. A „Let’s HAKA” weboldalán a www.letshaka.com címen a látogatók 3D táncosokat alkothatnak saját fotóikkal és létrehozhatják virtuális haka tánccsoportjukat. A játék promóciójában az OMV és a Berger Baader Hermes a vírusmarketing hatásaira is épít amellett, hogy az adott országokban ezzel egyidőben egyéb reklámtevékenység is folyik. A figyelemfelkeltő kampány célja, hogy tovább erősítse az OMV ismertségét, és végeredményben az online játékon keresztül az OMV töltőállomásaihoz irányítsa a reménybeli vásárlókat.
A Berger Baader Hermes személyében az OMV egy olyan partnerre talált, amelynek igazán nagy gyakorlata van az online marketing területén. Neves ügyfelek veszik igénybe a cég átfogó szolgáltatásait, amelybe beletartozik a digitális kommunikáció, a stratégiai brand-építés és brand-tanácsadás ugyanúgy, mint az interaktív vagy a mobil marketing.
A „Let’s HAKA” online kampány elsősorban a szórakozást szolgálja. Az OMV régió országaiban a futballszurkolók a saját haka táncukkal is drukkolhatnak kedvenc csapatuknak. Aki felmegy a www.letshaka.com weboldalra, alapíthat egy új tánccsoportot, amelybe meghívhat másokat, de akár ő maga is csatlakozhat egy már meglévő csoporthoz. A részvétel bármelyik módját is választják, a játékosok feltölthetik saját képüket és megalkothatják személyre szabott táncosukat. A csoport vezetője néhány klikkeléssel egyéni koreográfiát építhet fel a számos meglévő mozdulatból, és barátokat hívhat meg az „Invite a Friend” funkcióval.
Az első díj: egy BMW 116i
Nagyszerű nyeremények növelik a játék élvezetességét – az első díj egy vadonatúj BMW 116i. Minden regisztrált tánccsoport részt vesz egy sorsoláson, és annyiszor 100 eurót nyerhet, ahány tagot számlál. Három csoport nyerhet ezen a módon. Bónuszként minden látogató, aki a résztvevő országokból regisztrált, egy ízletes VIVA EUROFAN szendvicsre váltható utalványt kap. A „Let’s HAKA” tökéletes példája annak, hogy hogyan lehet egy jól körülírt célcsoportot elérni egy szokatlan kommunikációs eszközzel – jelen esetben a futball iránti rajongáson keresztül. Az OMV ezen felül aktívan részt vesz internetes fórumokon, online közösségekben és videóportálokon, mint a freenet, a myspace.com és a YouTube. A teljes akciósorozatot egy kéthónapos banner kampány is kíséri.
Innovatív megközelítés az OMV brand kommunikációban
„A ’Let’s HAKA’ játékkal a Berger Baader Hermes és az OMV egy olyan lehetőséget kínál a rajongóknak, amely során minden szenvedélyüket és lelkesedésüket kedvenc csapatuk támogatására tudják fordítani. A játék nem egyszerűen csak óriási élményt nyújt, hanem vonzó nyereményeket is kínál. A ‘Let’s HAKA’ megmutatja, miként lehetséges egy klasszikus marketing feladatot egy lebilincselő Internetes aktivitásként kivitelezni, amely jelentős márkaerősítő tényező is egyben” – nyilatkozta Daniel Fischer, a Berger Baader Hermes témavezetője.
Markus Pilsl, az OMV Nemzetközi Online Igazgatója szintén lelkesedéssel beszél a kampányról: „A ’Let’s HAKA’ játékkal új utakra léptünk a brand kommunikációja során. A kampány elsődlegesen magára a játékra és a szórakoztatásra összpontosít. A ’Let’s HAKA’ weboldalon csak indirekt utalás található az OMV-re, a vállalat iránti érdeklődés a játék során fokozatosan jön létre. Úgy véljük, hogy ezzel a módszerrel innovatív módon vagyunk képesek elérni potenciális fogyasztóinkat az interneten, hogy az online játékon keresztül végül is az OMV töltőállomásaihoz irányítsuk a reménybeli vásárlókat.”
|