Kezdetben csak strandon összeállt barátok sportja volt a strandröplabda, mára olimpiai sportág. Párizs és Klagenfurt után most a bulgáriai M-Tel Beach Masters versenyt is szponzorálja a Henkel.
Az öt bolgár városban szeptember elejéig tartó bajnokság várhatóan több ezer nézőt vonz, s ez jó lehetőség egy olyan vállalati márkanév népszerűsítésére, amely magát a barátságos márkaként aposztrofálja.
Május 23-án kezdődött és szeptember 7-ig tart Bulgáriában a Henkel által szponzorált második M-Tel Beach Masters bajnokság. A Plovdiv, Szlancsev Brjag, Várna, Szozopol városokban megtartott selejtezők nyertesei – 12 férfi és 12 nő - Szófiában küzdenek majd meg a 60 ezer eurós fődíjért.
A strandröplabdát szabadidő sportként kezdték, barátokból összeállt csapatokkal a strandokon. Az 1980-as évek óta a homokon űzött sportesemény a nézők számára is egyre népszerűbb lett. 1996 óta olimpiai sportág. A strandröplabda fair és tiszta sport, nem érkeznek hírek botrányokról, doppingolásról. A fedett csarnokban játszott röplabdától eltérő, hogy csak ketten vannak egy csapatban, nem hatan.
A Henkel az elmúlt években a sportág európai támogatójává lépett elő, szponzorálja a párizsi és klagenfurti bajnokságokat, amelyek a bulgáriaival együtt évente negyedmillió nézőt vonzanak. A sport barátságos hangulata jól összeilleszthető a Henkel – A barátságos márka szlogennel. Ezen kívül a vállalat jégkorong (Kanada) és férfi kézilabda (Németország) versenyt is szponzorál.
|