A Toshiba, a számítástechnikai és elektronikai megoldások vezető gyártója és forgalmazója közzétette a 2007-es üzleti évének hazai eredményeit. A március végével zárult 2007-es üzleti év során 32 ezer notebookot értékesített a Toshiba Magyarországon, ami hozzávetőlegesen 9 százalékos piaci részesedést jelent. A Toshiba a magyar notebook piacon számos kihívás mellett stabilan megőrizte ötödik pozícióját.
„A Toshiba is érzi azon tendenciát, hogy a felhasználók szívesebben vásárolnak notebookot, mint asztali számítógépet” – mondta el Patonai Szabolcs, Toshiba Europe notebook üzletágának magyarországi értékesítési vezetője. „Ebből az átrendeződésből következően a klasszikus notebook tulajdonságok – mint például a könnyű súly és hosszú akkumulátoros üzemidő – mellett számos új, speciális felhasználói igény is jelentkezik. Ezeket az igényeket egyre szélesedő termékkínálattal és személyre szabható megoldásokkal lehet kiszolgálni. A Toshiba notebook kínálatában a felhasználói igények legszélesebb spektrumát a népszerű Satellite család fedi le, amely termékcsalád jelentős része 2008. második negyedévében megújul” – tette hozzá Patonai Szabolcs.
A notebook üzletág egyik legnagyobb kihívása a csökkenő árak mellett az árbevétel és a jövedelmezőség fenntartása és növelése. A 2008-as üzleti év egyik fontos célkitűzése a Toshiba számára a piaci részesedés növelése és a notebook gyártók között a negyedik pozíció megszerzése.
|