Március 29-én a világ legnagyobb városai - többek között Sydney, Koppenhága, Toronto, Chicago, Melbourne, Brisbane, Tel Aviv vagy Manila -, valamint kisebb települései a dániai Aarlborgtól a Fidzsi-szigeteki Suva-ig egy olyan közös akcióban vesznek részt, melyben felhívják az emberiség figyelmét a világot fenyegető egyik legnagyobb veszély, a klímaváltozás káros hatására. Az elképzelés szerint a résztvevő településeken, a falvaktól a nagyvárosokig, helyi idő szerint este nyolckor egy órára lekapcsolják a világítást. Ez lesz a „Föld Órája” elnevezésű akció. Egy évvel ezelőtt 2,2 millió ember és 2100 vállalat kapcsolta le a világítást Sydney-ben a Föld Órájára. Ez a kezdeményezés Sydney energiafogyasztását 10,2%-kal csökkentette erre az órára, ami egyenértékű azzal, mintha ez alatt az egy óra alatt 48 ezer autó tűnt volna el az utcákról és az autóutakról. Amíg a „Föld Órája 2007” egy Sydney-ben megrendezett ausztrál esemény volt a WWF kezdeményezésére, addig az idei esemény már egy globális megmozdulás lesz.
A Magyar Telekom, a hazai nagyvállalatok között elsőként csatlakozott a WWF nemzetközi akciójához. Ennek keretében 2008. március 29-én 20:00 órától egy óra időtartamra sötétbe borulnak a vállalat fontosabb épületei (a biztonsági okokból kivilágítani szükséges helyeket leszámítva), valamint erre az időre elsötétülnek a nagyobb fényreklámok is. A Magyar Telekom azért csatlakozott a kezdeményezéshez, mert tenni kíván a klímavédelemért, és nagyságánál, jelentőségénél, valamint az infokommunikációs szektorban elfoglalt vezető szerepénél fogva másokat is erre kíván buzdítani. Az Earth Hour eseményét megelőző napon a vállalat levetíti munkatársai és családtagjaik, barátaik számára Al Gore „Kellemetlen igazság” című filmjét, amelyet a témával kapcsolatos beszélgetés követ Novák Péter vezetésével és társadalmi szervezetek részvételével. Minthogy a filmvetítés időpontjának megválasztásában az Earth Hour-nak nagy szerepe volt, a résztvevők egy-egy kis mécsest kapnak emlékeztetőül a másnapi akcióra, illetve buzdítva őket arra, hogy ahhoz személyesen is csatlakozzanak.
A klímavédelem a Magyar Telekom fenntarthatósági stratégiájának egyik kulcstémája, így a téma nem csak egy órára merül fel a vállalat életében. Tavaly ősszel a Magyar Telekom klímavédelmi programot indított a munkatársak részére, ebben a figyelemfelkeltés, a probléma iránti érzékenység növelése, és a párbeszéd kapja a fő hangsúlyt. A klímavédelemhez kötődő beruházások kapcsán megjelentek a vállalatnál a szabadlevegős hűtéses eljárások a bázisállomásokon, a cégnél hőszivattyúk is működnek, sőt a gépjárműpark is kiegészült a hibrid személygépkocsikkal. 2005 óta menedzseli a Magyar Telekom egy európai szervezet (ETNO) keretein belül azt a WWF-fel közös kezdeményezést, amely a „Klímavédelem fénysebességen” címet viseli. Ebben az infokommunikáció klímavédelmet segítő lehetőségeit vizsgálják európai szinten. A hazai kezdeményezések közül feltétlenül említést érdemel a „Vegyél vissza!” klímavédelmi program, ami a közeljövőben indul a 15-25 éves korosztály számára, és amelynek egyik alapítója a Magyar Telekom.
|