A Canon Hungária Kft., a digitális képalkotási technológiák meghatározó nemzetközi vállalatának hazai leányvállalata bejelentette, hogy 2007-ben CBS üzletága (Canon Business Solutions – üzleti megoldások) közel 10 százalékos forgalomnövekedést ért el a 2006-os évhez képest.
Ezzel a teljesítménnyel jelentősen hozzájárult ahhoz, hogy Európán belül a 4CEE régió (a Lengyelország, Csehország, Szlovákia és Magyarország által képezett közép-európai piac, beleértve a fogyasztói divíziókat is) a Canon Europe legsikeresebb régiójaként zárhatta az elmúlt évet.
Magyarországon a CBS üzletágban a legkiemelkedőbb teljesítményt a nagyformátumú nyomtatók területe hozta, ahol a fejlesztéseknek köszönhetően 45 százalék árbevételnövekedést könyvelhetett el a vállalat. Az üzletág további húzóágazatai a professzionális nyomtatási-másolási megoldások területe, amely 30 százalékkal növekedett, valamint a dokumentum-beolvasók és archiváló-rendszermegoldások üzletága, amelynek árbevétele 10 százalékkal haladta meg a korábbi évben elért értéket.
A tavalyi évre a független elemzők és szakértők által prognosztizált szűkülő piaci lehetőségek nyomán visszafogott, konzervatív üzleti tervet állított össze a vállalat, amelyet a Canon stabil pilléreinek – a Canon termékek magas minőségének és a bővülő szolgáltatásoknak – köszönhetően nemcsak elért, de túl is teljesített a Canon Hungária Kft CBS üzletága.
„A sikereinknek, a fejlődésünknek alapvetően három fő oka van: 2007-ben a korábbiaknál nagyobb figyelmet fordítottunk a kisebb, speciális piacok meghódítására, az új termékek mellett új szolgáltatásokat is kínáltunk ügyfeleinknek és számos területen növeltük hatékonyságunkat” – mondta Moravcsik László, a Canon Hungária Kft. ügyvezető igazgatója. „Egyedi kezdeményezésekkel jelenünk meg a piacon, amelyek a minden korábbinál élesebb versenyben is segítenek megőrizni a legtöbb termék-szegmensben megszerzett piacvezető pozíciónkat” – tette hozzá Moravcsik László.
Vegyes tendenciák az irodai nyomtató-másolók területén
Az üzleti megoldásokat kínáló üzletág irodai portfoliójában a tavalyi év sikertermékei a kis munkacsoportok részére bevezetett A4-es formátumú iR10–es sorozat modelljei, amelyek kiépítéstől függően kétoldalas másolást, nyomatatást, faxolást és színes beolvasást kínálnak a felhasználóknak. A célközönség által korábban használt asztali nyomtatókhoz, faxokhoz képest a sorozat termékei rendkívül alacsony üzemeltetési költségekkel működnek. A Canon 2007. évi sikereihez nagymértékben hozzájárult a fekete-fehér területen megjelent iR10-es sorozat, valamint az év végén bevezetett új, A3-as formátumú iR20-as sorozat termékei. A piaci trendek alapján egyértelműen érzékelhető, hogy a fekete-fehér terület piaca stagnál, ezzel szemben viszont egyre több irodában merül fel az igény a színes nyomatatásra. Ezen a területen a Canon sikereit 2007-ben az iRC2880i alapozta meg.
Élénkülés a dokumentum-beolvasók és archiváló-rendszerek piacán
Bár az állami beruházások előzetes prognózisoktól eltérően alakultak, a dokumentum-beolvasók és archiváló rendszerek területén a magyarországi Canon teljesítette az elvárt növekedést a 2007-es évben, megtartva ezzel a kelet-közép európai régióban betöltött vezető szerepét. A kitűzött célok elérése, valamint a projekten kívül realizált értékesítések növekedése a munkacsoportos szegmens dinamikus bővülésének és a célzott kampányoknak köszönhető. A tavalyi aktivitásoknak köszönhetően jelentős mértékben nőtt a Canon általános ismertsége a szegmensben, amit külön sikerként értékel a vállalat.
100 százalékos növekedés a nyomathordozók üzletágában
A Canon papír üzletága – a vállalat nyomtatási területein mutatkozó folyamatos és kiegyensúlyozott növekedést követve – 2007-ben is kiemelkedő eredménnyel zárta az évet. Leginkább a speciális papírok értékesítése erősödött, valamint a nagyformátumú megoldásokhoz kínált nyomathordozók területe, amely mind mennyiségben, mind értékben rendkívüli, 100 százalékos növekedést ért el. Hasonlóan kiemelkedő eredménnyel zárta az évet az újrahasznosított irodai papír piacon a vállalat, amely szintén közel 100 százalékos növekedést ért el.
Várakozások szerint alakult a nagyformátumú és a professzionális megoldások piaca
A Canon a nagyformátumú nyomtatók területén mind darabszámban, mind forgalomban jelentős növekedést ért el, több mint 10 százalékkal meghaladva az előzetesen kitűzött célokat. A 2007-es év sikerterméke a megbízható, gyors és tartós iPF700-as modell volt, mely a kiemelkedően jó ár-értékarányával nyerte el a felhasználók bizalmát. A közép-európai régióban, a nagyformátumú üzletág területén egyedül Magyarországon sikerült várakozásokat felülmúló növekedést elérnie a vállalatnak.
Az üzletág a professzionális termékkörben, a fekete-fehér, közepes termelési szegmensbe szánt készülékek területén zárt sikeres évet. A professzionális színes berendezések területén a vadonatúj, kiváló minőségű és gazdag nyomathordozó választékkal rendelkező imagePRESS C1 modell segítségével új területeken is sikerült a Canon nevét ismertebbé tenni. A professzionális kisszériás nyomtatási megoldások területén a tavalyi évhez hasonlóan az idén is a Canon márkanév általános ismertségének növelése áll a vállalati célok fókuszában a nyomdai szakma köreiben.
Idén a tavaly megkezdett stratégiát folytatja a vállalat: továbbra is a fejlesztésekre koncentrál és még hatékonyabb struktúrák alkalmazására törekszik. A vállalat 2008-ban is számos változással szembesül, melyek közül talán a legjelentősebb, hogy a második negyedévtől Canon Hungária Kft. – amely eddig az EMBU-hoz (Fejlődő Piacok Üzleti Divíziója) tartozott – átkerül a Canon Europe-hoz (CENV).
|