A Fujitsu Siemens Computers Kft. a rendkívül éles piaci verseny körülményei között megőrizte piacvezető pozícióját az otthoni számítógépek tekintetében, és szerepe a legtöbb számítástechnikai termékcsoportban továbbra is meghatározó – mondta Poros Gábor ügyvezető igazgató a 2007-es naptári évet értékelve. Hozzátette, hogy az elért sikerek ellenére a kft. a 2007-ik évben a korábbiaknál némileg szerényebb eredményeket könyvelhetett el.
Európa legnagyobb számítógép gyártója és informatikai megoldásszállítója Magyarországon a korábban nem tapasztalt mértékű árerózió és versenytársainak dinamikus növekedése ellenére az árbevételt tekintve 18,2 százalékos részesedéssel áll az otthoni felhasználású számítógépek piacának élén. A mobil üzleti számítógépek értékesítésében 42,6 százalékos mennyiségi növekedés mellett néhány százalékponttal a második helyre szorult. A Fujitsu Siemens professzionális asztali számítógépeiből a naptári évben 3,3 százalékkal több talált gazdára, mint egy évvel azelőtt.
Poros Gábor hangsúlyozta, hogy tavaly a vállalat számos olyan technológiai és termék újdonsággal jelent meg a piacon, amelyek tovább erősítik a Fujitsu Siemens Computers meghatározó szerepét a számítógépek és informatikai megoldások piacán. A dinamikus adatközpontok létrehozásában élenjáró cég ősszel jelentette be a szolgáltatásorientált IT-infrastruktúra kiépítésének első szabványos platformját. A dinamikus adatközpontok kiépítéséhez vezető út újabb mérföldkövét jelentő FlexFrame infrastruktúra teljesen új üzemeltetési elvre épül: automatikusan osztja ki az alkalmazásoknak a rendszergazda által meghatározott erőforrásokat. Megkíméli az üzemeltetőt a fizikai és virtuális erőforrások kezelésének bonyolultságától, egyszerűbbé teszi a működést. Már Magyarországon is több nagyvállalat élvezi a FlexFrame infrastruktúra által az emberi erőforrás-gazdálkodásban és az üzemeltetési költségekben jelentkező megtakarítások előnyeit.
A Fujitsu Siemens Computers 2007 második felében tette teljessé a magyar piacon professzionális üzleti notebook portfolióját az ESPRIMO Mobile termékcsalád bevezetésével. Ezzel olyan magas szintű, innovatív megoldások váltak elérhetővé a magyar kis-és középvállalati felhasználók számára, amelyeket korábban csak magasabb kategóriájú termékek nyújtottak. Ebben a kategóriában az iparágban elsőként a két üzleti termékcsaládhoz (Esprimo Mobile, és Lifebook) tartozó minden noteszgép 3G képességgel, vízálló billentyűzettel, dokkoló állomással és második akkuval is rendelhető.
Az Esprimo Mobile portfolió megalkotásával a Fujitsu Siemens Computers megteremtette a piac legszélesebb mobil termékválasztékát. Mobil termékei jelenleg három, teljesen különálló termékcsaládot alkot: külön az otthoni (Amilo), külön a vállalati (Esprimo Mobile, Lifebook) és egy a hangsúlyozottan mobil felhasználók (Lifebook Ultra Portable) igényeit elégíti ki.
A környezettudatos zöld PC-k fejlesztésében és gyártásában élenjáró Fujitsu Siemens Computers számítógépei 2007 nyarán a világos elsőként elégítették ki a megszigorított iparági „Blue Angel” követelményeket. Az Esprimo sorozatú PC-k különlegesen halkan és energiatakarékosan működnek, a Lifebook sorozat néhány noteszgépe pedig annyira energiatakarékos, hogy akár egy teljes napig működtethető külső áramforrás nélkül.
Poros Gábor az eredmények és a jövőbeli tervek kapcsán elmondta, hogy a 2008-as naptári évre a hazai vállalat elsődleges célkitűzése piaci pozíciójának megőrzése, illetve további erősítése elsősorban az üzleti notebookok, a kis és középvállalatok igényeit kielégítő számítógépek és IT-megoldások területén, illetve a szerverek területén. Hozzátette, hogy az idei évben a Fujitsu Siemens Computers továbbra is olyan kiemelt trendekre és igényekre fókuszál, mint amilyen például a felhasználói mobilitás vagy az adatközponti infrastruktúrák konszolidációja. Poros Gábor a komplex adatközponti rendszerek területén a virtualizációs megoldások fokozatos térnyerésére számít. Ebben nagy előnyt jelentenek a Fujitsu Siemens Computers egyedülálló Dinamikus Adatközponti megoldásai.
|