A Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége 2008. március 5-én megtartotta tisztújító közgyűlését és megválasztotta új elnökségét.
A MAKSZ új elnöke Simon Zsolt lett, aki egyben a médiaszekció elnöke is. A két új alelnök Aczél László és Csomor Tamás, akik az ATL illetve a BTL szekciók elnökei is egyben.
Simon Zsolt 1995-ben kezdte pályafutását a McCann Erickson médiaosztályán, 2000. óta a Mediaedge:cia ügyvezetője. Alapító tagja a MAKSZ médiaszekciójának, éveken keresztül alelnöke volt, az elmúlt évben pedig már elnökként irányította a munkát.
A leköszönő elnök négy éven át vezette a Szövetséget. Merényi Éva most nem jelöltette magát, de hangsúlyozta, hogy minden segítséget megad az új elnökségnek. Elmondása szerint felnőtt egy új nemzedék, mely előre vetítette az elnökségben szükségszerűen bekövetkező változást is.
A MAKSZ alapszabálya értelmében az elnökségbe az ATL szekció 4, a BTL- és médiaszekció 2-2 főt delegálhat. Az újonnan megválasztott elnökség tagjai ezek alapján a következők lettek: Aczél László (Young & Rubicam), Bölcs Ádám (Well), Gábor Iván (Café Reklám), Záprel Zsolt (McCann Erickson), Csomor Tamás (DraftFCB), Vekkel László (HPS Group), Simon Zsolt (Mediaedge:cia), Mondok Árpád (MC MediaCompany). A két évre megválasztott elnökségi tagok fele új, tehát idén került be először a MAKSZ elnökségébe – így a két alelnök is.
Az új elnök kiemelte a MAKSZ piaci súlya növelésének fontosságát, melynek feltétele a jelentős piaci szereplők Szövetségbe történő bevonása, valamint a tagság új kommunikációs szakterületekre való kiterjesztése, hogy a MAKSZ reprezentálja a teljes kommunikációs iparágat.
Simon Zsolt szerint az integrált kommunikációra szükséges fókuszálni, amely megköveteli a szekciók kategorizálásának felülvizsgálatát és a szekciók közötti szorosabb együttműködést az iparági ügyek előmozdítása érdekében.
Elmondása szerint elengedhetetlen a kommunikációs szakma megítélésének javítása, a gazdaságban betöltött súlya szerinti reprezentáció kialakítása, és ennek alapján lobby-erejének növelése. Fontos a szektor érdekében történő kommunikáció, illetve a szakmai elismerés kivívása a hirdetők körében.
Az új elnök véleménye szerint a MAKSZ nem egy adminisztrációs, koordinációs szervezet, hanem érdekvédelmi testület, amely egyben a teljes kommunikációs iparág érdekvédelmét kell hogy ellássa, akárcsak egy szakmai kamara.
Zárásként Simon Zsolt elmondta, hogy nagyon számít az új elnökség munkájára.
|