| |
Kétműszakos nyitvatartás a zuglói okmányirodában |
2008.01.18 |
|
Demszky Gábor főpolgármester és Weinek Leonárd, Zugló polgármestere közösen adták át a budapestieknek a Zuglói Okmányirodát, ahol az országban először két műszakos okmányirodai munkarendben dolgoznak. Az új munkarend célja, hogy az okmányiroda által nyújtott szolgáltatás igazodjon az ügyfelek igényeihez, így munkaidő előtt és után is intézhetik itt hivatalos ügyeiket a budapestiek.
Az okmányiroda január másodika óta üzemel az új munkarend szerint, azóta – kedd kivételével – reggel negyed 7-től este negyed 10-ig tart nyitva. A korábbi gyakorlatnak megfelelően ezentúl is elkülönülnek azok a napok, amikor előjegyzéssel lehet ügyet intézni és azok, amikor sorba kell állni.
A Zuglói Okmányirodát nem csak a kerületi lakosok, hanem minden budapesti és az agglomerációban élők is igénybe vehetik. Így olyan esetekben, ahol azt a jogszabály azt lehetővé teszi – pl. személyi okmányok cseréje, jogosítvány kiállítása, gépkocsi átírása –, bárki intézheti ügyeit a XIV. kerületi okmányirodán. Vannak azonban olyan esetek, amikor a jogszabály nem engedi meg az ügyfélnek a választást pl. vállalkozói igazolvánnyal kapcsolatos ügyeket csak a székhely szerinti okmányirodában lehet intézni; ha a rendőr elveszi a jogosítványt vagy a forgalmi engedélyt, a kapcsolódó feladatokat csak a lakóhely szerinti okmányiroda végezheti el. Ezektől az esetektől eltekintve azonban bárki igénybe veheti a Zuglói Okmányiroda szolgáltatásait.
A kétműszakos nyitva tartás biztosításához az okmányiroda létszáma 15 fővel bővült. A működéshez szükséges költségeket az első évben Zugló Önkormányzata biztosítja, a második évtől pedig az ügyszámokon alapuló normatívával a központi költségvetés fedezi a költségeket.
|
| Kapcsolódó weboldal |
Sajtókapcsolat |
Referens: | Oláh Nóra |
| nora.olah@zuglo.hu |
Cég: | Zugló |
|
|