A Magyar RTL Televízió Zrt. megbízta a SciamuS Kft. mind vezetékes- és mobiltelefon, mind pedig az adatkommunikációs költségeik és a használati szokások felmérésével és elemzésével.
A komplett telekommunikációs audit célja nem kizárólag a szervezet költségeinek optimalizálása, hanem a központ és valamennyi telephely, illetve az alkalmi kitelepülések összeköttetéseire költséghatékony és kiváló minőségű megoldások megtalálása.
A régóta tervezett stratégiai felülvizsgálathoz és a telekommunikációs szerződések újratárgyalásához a SciamuS-t, mint Magyarország vezető telekommunikációs tanácsadóját kérte fel az RTL Klub.
A készülőben lévő elemzés többek között kitér a jelenlegi költség- és forgalom elemzésére, a felhasználói szokásokra, a belső szabályzásokra, a jelenlegi szerződések véleményezésére, valamint a műszaki vizsgálat eredményére. A jelentés további részében a megtakarítási lehetőségek és az ehhez vezető intézkedésekre tett javaslatok, valamint a várható költségcsökkenés kalkulációja kerül kifejtésre.
Bedő Erik, a SciamuS vezető tanácsadója elmondta: „Az RTL Klub-nál végzett felmérés még folyamatban van, de célunk a minőség megtartásával, illetve bizonyos esetekben a javításával a telekommunikációs költségek közel felére csökkentése.”
Háttérinformáció:
Magyar RTL Televízió Zrt.
Magyarország piacvezető televíziója 1997. október 6-án kezdte meg adását. Azóta a nézők megszerették és sajátjuknak érzik a friss, fiatalos stílust, a televízió pénzügyi eredményei pedig önmagukért beszélnek. Az RTL Klub a magyar televíziós piac és a hazai filmgyártás egyik legjelentősebb résztvevője. Amellett, hogy a legnépszerűbb műsorok náluk futnak, hazai gyártású produkcióikkal több száz embernek adnak munkát, a magyar filmgyártás támogatásával tucatnyi mozifilm elkészítéséhez biztosítanak anyagi hátteret, számos jótékonysági akciót, kultúrális és sporteseményt karoltak fel az elmúlt években. Az RTL Klub néhány év alatt valóságos intézménnyé vált Magyarországon.
A Magyar RTL Televízió Zrt. (M-RTL Zrt.) Magyarországon bejegyzett társaság. A Társaság 1997. április 8-án alakult meg azért, hogy az Országos Rádió és Televízió Testület (ORTT) által magyarországi, földfelszíni, országos, kereskedelmi televíziós csatorna megalapítására kiírt pályázatra jelentkezzen. A felajánlott két engedély közül az egyiket az M-RTL Rt. nyerte el. A kezdeti koncessziós időszak tíz év volt, amit öt évvel meghosszabbítottak. A Műsorszolgáltatási Megállapodás aláírására 1997. július 9-én került sor és ez az időpont tekinthető az engedély kezdőnapjának. A Társaság által működtetett RTL Klub televíziós csatorna a kereskedelmi üzemelést 1997. október 6-án kezdte meg.
Az RTL Klub mintegy 94%-os lefedettséget biztosít, mely nagyjából azonos a konkurens kereskedelmi csatornáéval. Az MTV1 által biztosított lefedettség 99%-os, kábeltévével pedig mintegy 50% érhető el a 3,6 milliós televíziós háztartással rendelkező országunkban.
Az RTL Klub földi sugárzású kereskedelmi csatorna, melyet 3,4 millió lakásban lehet fogni. Az 1999 óta kialakult piaci viszonyok gyakorlatilag a mai napig érvényesek, bár a kezdeti ingadozás után főműsoridős közönségarány 18-49 évesek körében a kereskedelmileg fontos időszakokban (szeptember-december, március-június) stabilan az RTL Klub előnyét mutatja. Míg az MTV1 rendszerint 13%, a TV2 28 % körül mozog, addig az RTL Klub tartja a 40% körüli nézettséget.
További kutatások kimutatták azt is, hogy a nézők körében általában az RTL Klub a legszórakoztatóbb, legfiatalosabb, politikailag leginkább független és a legsikeresebb, így az RTL Klubot választó hirdetők is biztosak lehetnek abban, hogy márkájuk egy jó nevű csatorna közvetítésével nagy számú nézőközönséghez fog eljutni.
|