„Száz cégből csak három alkalmaz képzett marketingest főállásban, és mindössze öt cégnek van szerződése külső marketingtanácsadóval.” – olvasható egy az élelmiszeriparban idén februárban elvégzett kutatás jelentésében. Ezen kíván változtatni a szakmai munkáját nemrég megkezdő Marketing Tanácsadók Klubja, amelynek első szakmai rendezvényére az IFE-Foodapest kiállítás alatt kerül sor.
Az élelmiszertermékek árainak növekedése, az élelmiszer-kereskedelem növekvő koncentrációja és az internet-használat rohamos térnyerésének korszakában a kis- és középvállalkozások is csak hatékony, átgondolt marketingmunkával maradhatnak versenyben. „A döntéshozók számára a pr, a marketing, a piackutatás és az értékesítés egymással keveredő fogalmak, nem tudják szétválasztani a funkciókat, nem ismerik az eszköztárakat, nem tudják, mire használhatnák.” (Bázis Kutatás, 2007 február) – folytatódik a kutatási jelentés. Ezen az állapoton szeretnének javítani a Magyar Marketing Szövetség égisze alatt szeptemberben megalakult Marketing Tanácsadók Klubjának szakemberei. az élelmiszeripar hagyományos seregszemléjén, az IFE-Foodapesten, november 21-én megrendezésre kerülő félnapos szakmai szemináriumon.
Merre tart az élelmiszeripar? Melyek a márkák piaci pozícióit befolyásoló tényezők és a márkaérték növelésének sikertényezői és kihívásai? Milyen hiányosságok tapasztalhatók a márkaépítés során? Milyen eséllyel indulnak a márkák és termékek a beszerzési tárgyalásokon? Ilyen és ehhez hasonló kérdésekre keresik a választ a szeminárium előadói, a marketing és élelmiszeripari szakma ismert szereplői, kutatók és a szabályozásért és felügyeletért felelős szakemberek.
A szeminárium időpontja és helyszíne: (program mellékelve)
IFE-Foodapest HUNGEXPO Budapesti Vásárközpont - Médiaterem
(1101 Budapest, Albertirsai út 10.)
2007. november 21. (szerda) 10.00 óra – 13.30 óra
A szemináriumon a részvétel ingyenes.
A MATAK megalakulásakor tevékenysége egyik fontos céljaként határozta meg, hogy szakmai rendezvényekkel, képzésekkel és tanácsadással segíti mind a marketing tanácsadás területén dolgozók, mind a marketing tanácsokra igényt tartók munkáját.
A november 21-i félnapos szeminárium mellett november 20-án és 22-én délután, az A pavilon Fórum Színpadán a MATAK szakemberei további szakmai előadásokat is tartanak az alábbi témákban:
12.00 - Új termék bevezetése az élelmiszereknél
14.00 - Csomagolásfejlesztés az élelmiszereknél
16.00 - Márkaépítés az élelmiszereknél
Részletes program:
Fordulópont az élelmiszer-marketingben?
A márkamenedzsment előtt álló kihívások
Marketing Tanácsadók Klubja szakmai szemináriuma
az IFE-Foodapest kiállításon
2007. november 21.
10.00 – 10.20 Gazdasági előrejelzés, 2008
Előadó: Karsai Gábor, GKI Vezérigazgató-helyettes
10.20 – 10.40 Az élelmiszeripar jelenlegi helyzete és a kibontakozás irányai
Előadó: Palotásné Gyöngyösi Ágnes Főtanácsos
FVM, Élelmiszerlánc-biztonsági Főosztály
10.40 – 11.00 A márkák piaci pozícióit befolyásoló tényezők 2007-ben
Előadó: Nevihostényi Éva, Nielsen Marketing Igazgató
11.00 – 11.20 A márkaérték növelésének sikertényezői 2007-ben
Előadó: Dörnyei Otília, GfK Cégvezető
11.20 – 11.40 A márkaépítés hiányosságai az élelmiszer márkáknál
Előadó: Sárközy Ildikó, Marketing Tanácsadók Klubja Elnök
11.40 – 12.10 A márkák és termékek megmérettetései a beszerzési tárgyalásokon
Előadó: Tóth Ferenc, tréner és tanácsadó; az Olympos Kft. volt értékesítési vezetője, az Interfruct volt értékesítési igazgatója, beszerzési vezetője
12.10 – 13.30 A márkamenedzsment előtt álló kihívások
Pódiumbeszélgetés – vezeti: Polenszky Gézáné, MATAK Alelnök
Résztvevők: a szeminárium előadói
|