| |
Strict Standards: Only variables should be passed by reference in /www/piarsoft/sajttaj.hu/lib/smarty/Smarty_Compiler.class.php on line 804
Strict Standards: Only variables should be passed by reference in /www/piarsoft/sajttaj.hu/lib/smarty/Smarty_Compiler.class.php on line 804
Strict Standards: Only variables should be passed by reference in /www/piarsoft/sajttaj.hu/lib/smarty/Smarty_Compiler.class.php on line 804
Cégek |
| Scania |
A Scania története
A kéthenges, 12 lóerős, 1,5 tonnás szállítókapacitású teherautótól a moduláris felépítésű járművek kifejlesztéséig.
1902
Malmőben a MaskinfabriksaktieBolaget Scania kéthenges, 12 lóerős, 1,5 tonnás szállítókapacitású teherautót gyártott. Ezzel egyidőben Södertäljében a Vagnfabriks-Aktiebolaget (Vabis) megkezdte 9 lóerős teherautójának tesztelését
1911
A két vállalat - a malmői gépgyár és a södertäljei vasúti járműgyár - egyesült, a Scania-Vabis felirat évtizedekig őrizte mindkét alapító nevét.
1926
A teherautókba egy teljesen új, Jonas Hesselman által tervezett és bemutatott karburátoros motort építettek be. Az új motor gázolajjal is működtethető volt, ami jelentősen csökkentette a működési költségeket.
1936
Bemutatták az első saját fejlesztésű 120 lóerős dízelmotort, amely rendelhető volt benzines (140 lóerős) és Hesselman motoros (115 lóerős) változatban is.
1945
Az alternatív üzemanyagok használatában szerzett tapasztalatok továbbfejlesztésének és a hadiipari felhasználásra szánt moduláris felépítésű járművek kifejlesztésének időszaka.
A közvetlen üzemanyag befecskendezésű motoroktól a 9 literes motorok bevezetéséig.
1949
A közvetlen üzemanyag befecskendezésű motorok akár 20 százalékot is elérő üzemanyag megtakarítást eredményeztek.
1951
A Scania-Vabis az általa gyártott vasúti sínautókban próbálta ki az első turbófeltöltéses diesel motorokat.
1963
Az immár sorozatban gyártott, 11 literesre bővített motorával a Scania átlépte a bűvös 200 lóerős határt (205 lóerő). A motorokon túl a 60-as évek fejlesztései a rakomány terhelés megfelelő elosztására is irányultak, figyelembe véve az összes lehetséges útviszonyt.
1966
A Scania egyesült a Saab-al és a Vabis név használatát megszüntették.
1971
Új sebességváltó széria jelent meg és újabb öt év múlva már kifejlesztették az automata sebességváltót, valamint a hátsó légrugós felfüggesztést is.
1977
Megjelent az 1969-es (350 lóerős) 14 literes V8-as turbófeltöltéses dízel motor új változata, a később legendássá vált V8-as, amely az utak királya imázs kialakításához nagymértékben hozzájárult.
1980
A Scania 2-es széria bevezetése, amelynél a moduláris rendszerben háromféle motor, három különböző alváz és négy fő vezetőfülke típus segítette a vevők igényeinek kiszolgálását. A 80-as évek teherautó gyártása az elektronika térhódítását tükrözte: a számítógép vezérlésű sebességváltó (CAG), az elektromos blokkolásgátló (ABS), az elektromos üzemanyag befecskendezés (EDC) megjelenése és elterjedése erre az időszakra tehető. Természetesen a motorteljesítmények is folyamatosan növekednek, a CAG bevezetését (1983) követően bevezetett 9 literes új motorok 250 és 280 lóerős teljesítménnyel bírtak.
A SCANIA Hungária Kft jogelődjének, az André Central Europe Kft-nek megalakulásától napjainkig.
1990
SCANIA CV AB és a svájci André & CIE S.A. Magyarországra szóló importőri megállapodást írt alá. Az év végén megalapították a SHU jogelődjét, a svájci tulajdonú ACE Kft-t.
1991
Az új töltőlevegő hűtéses motor, az aerodinamikai szempontok figyelembe vételével kialakított Streamline fülke és a sebességváltók új generációja mind a gazdaságossági mutatók javítását szolgálták.
1995
Előző évben a SCANIA CV AB megvásárolta az André & CIE S.A. részesedését, a Cégbíróság március 1-én bejegyezte a Scania Hungária Kft-t.
1998
A SCANIA új magyarországi központját 1998. január 1-én adták át Biatorbágyon.
2000
A klasszikus V8-as motor teljesen megújult formában került a piacra, míg a következő évben a Scania bemutatta magas nyomású befecskendezéssel kialakított (HPI) 12 literes töltőlevegő hűtésű motorját.
2002
A hannoveri IAA kiállításon a Scania bemutatta új csőrös teherautó koncepcióját és az új Irizar PB luxus turistabuszt. A Scania Hungária zöldmezős beruházásként megépíttette lébényi kirendeltségét. |
www.scania.hu |
|
További cégek >> |
Ajánljon céget!
|
|