Partnerek


CMS, webshop, eCommerce, domain, hosting, SEO, SEM

Google Directory

Observer


NewsAgent


C-PRESS


Hirmutato


Hirlapom


Hirlapom





hírek személyre szabva

Napi sajtó


Hirlevél feliratkozás






Google
 


Az év végén érkezik a különleges stílusú Chevrolet HHR

2007.10.03
A design és a funkcionalitás egyedülálló kombinációja. Látványos: szembeötlő 1949-es Suburban-stílusú design. Erős: 2.4 literes négyhengeres benzinmotor, 175 LE. Nagystílű: bőséges alapfelszerelés, ESP is.

A hot rod stílust és a klasszikus Chevrolet modelleket felidéző retro-küllemével abszolút különlegesség a HHR a kompakt autók mezőnyében. Eszményi jármű fiataloknak és kisebb családoknak, akik a szürke választékból kiemelkedő egyéni alternatívát keresnek, de a célszerűség feláldozása nélkül.

"A HHR után megfordulnak az utcán," mondja Wayne Brannon, a Chevrolet Europe igazgatója. "Gyorsabban ver tőle az ember szíve - színesíti márkaarculatunkat."

A Chevrolet HHR máris nagy siker odahaza, az amerikai piacon: a 2005. júliusi bevezetés óta több mint 200 ezret adtak el. Az első kocsik 2007. végén érkeznek a márkakereskedőkhöz.

A HHR látványos vonalait a Chevrolet Suburban inspirálta. Különösen a tetővonal és a kiugró sárvédő idézi fel az akkoriban újszerű 1949-es autót, korának első többcélú járművét. A sárvédőkbe foglalt nagy szögletes lámpáival és félkörös hűtőmaszkjával egyéni jelenség. Különlegességéhez hozzájárulnak a gyémánt-reflektorok és a kidomborodó hátsó lámpák is. Folytonos ajtó- és ablakvonala egyöntetűvé teszi, hátsó szélvédője kiterjed a kocsi teljes szélességére.

Ám a Chevrolet HHR nemcsak mutatós, hanem nagyon célszerű is. Legfőképpen kivételesen tágas, magassága miatt minden ülése körül sok a levegő. Csomagtartója nagyobb a 4.48 méteres hossz alapján várhatónál, alaphelyzetben 638 literes, és 1,634 literesre bővíthető a hátsó ülés ledöntésével.

Ha előrehajtják az első utasülés támláját is, 2.44 méteres tárgyak férnek be. Kényelmes, hogy gombnyomásra felnyílik a hátfalajtó, a célszerűséget pedig a csomagtartó padlója alatt található három titkos rekesz fokozza.

A HHR fő méretei:
Hosszúság: 4,475 mm
Szélesség: 1,755 mm
Magasság: 1,603 mm
Tengelytáv: 2,929 mm
Nyomtáv elöl/hátul: 1,491 / 1,491 mm
Csomagtérfogat: 638 - 1,634 liter

A HHR domináns és célratörő karakterének megfelelő 2.4 literes négyhengeres motor teljesítménye 175 lóerő, a csúcssebesség 180 km/óra. A standard ötfokozatú sebességváltó mellett elektronikus szabályozású négyfokozatú automata áll rendelkezésre.

Korszerű a futómű is: a HHR a Chevrolet Europe első modelljeként kapott alapfelszerelésként elektronikus menetstabilizálót (ESP), valamint blokkolás- és kipörgésgátlót. Elöl MacPherson, hátul csatolt lengőkaros futóművet alkalmaztak.

A karosszéria-struktúra főtartói, például a küszöbök és a keresztmerevítők, nagyszilárdságú acélból készülnek, ami fokozza az általános merevséget és javítja az oldalvédelmet. Ütközés esetén meghatározott erőbevezetési útvonalak nyelik el az energiát. Az ajtókeretek környékének lézerhegesztése hozzájárul a zaj és a rezgések elnyeléséhez, valamint a jó általános minőségi hatáshoz.

A márkafilozófiának megfelelően a Chevrolet HHR is gazdag alapfelszerelést kapott, van benne elektromosan állítható vezetőülés, elektromos ablakemelő, sebességrögzítő, légkondicionáló, a bőrkorányról kezelhető MP3 csatlakozós CD-rádió, hét hangszóró, részleges bőrkárpit és távvezérlős központi zár. A passzív biztonságot kétfokozatú frontlégzsákok (utasülés-foglaltság érzékelővel), első övfeszítők és függönylégzsákok szolgálják.

Piac és modell

Egyéni alternatíva a kompakt szegmensben

· Gyártás: az első amerikai modell a Chevrolet Europe választékában

· Előrejelzés: a Chevrolet Europe évi 3000-4000 darab HHR eladását tervezi

· Premier: piaci bevezetés 2007. végén

HHR - az új Chevrolet típusjelének feloldása "Heritage High Roof", azaz „hagyományos magastetős". Ez már sokat elárul az ötüléses kocsiról, amely hot rod stílust és a klasszikus Chevrolet modelleket felidéző retro-küllemével abszolút különlegesség a kompakt autók mezőnyében. Eszményi jármű fiataloknak és kisebb családoknak, akik a szürke választékból kiemelkedő egyéni alternatívát keresnek, de a célszerűség feláldozása nélkül. "A HHR után megfordulnak az utcán," mondja Wayne Brannon, a Chevrolet Europe igazgatója. "Gyorsabban ver tőle az ember szíve - színesíti márkaarculatunkat."

A "Heritage High Roof" látványos vonalait a Chevrolet Suburban inspirálta. Különösen a tetővonal idézi fel az akkoriban újszerű 1949-es Chevy-t. A mostani autó a keresztemblémás márka hosszú hagyományát folytatja, ugyanakkor ez az első amerikai modell a Chevrolet Europe választékában. Kezelhető méreteivel (hossz / szélesség / magasság 4,475/1,755/1,603 mm) és bőséges alapfelszerelésével áthidalja a hézagot a Chevrolet egyéb kompakt, de jól kistafírozott autói felé.

A Chevrolet HHR egy rétegmodell - és az is marad. A Chevrolet Europe becslése szerint évi három-négyezer európai vevőre talál. Értékesítése 2007. decemberében kezdődik.[aha1]

A Chevrolet HHR máris nagy siker odahaza, az amerikai piacon: a 2005. júliusi bevezetés óta több mint 200 ezret adtak el. Kultikus modellként több kitűntetést nyert: egy népszerű fogyasztótájékoztató kiadvány a legjobb vételek közé sorolta, egy autófelszerelési szervezet (SEMA - Specialty Equipment Market Association) pedig az Év autójának választotta.

Design

Megkapó vonalak, intelligens helykihasználás

· Komfort: magas tető, könnyű beszállás

· Inspiráció: az 1949-es Surburban stíluselemei

· Takaros: cicomátlan utastér, krómdíszekkel

"Kívánatos és egyéni" - így írja le is a Chevrolet HHR designját Bryan Nesbitt, a 38 éves amerikai, aki 2004-től 2007-ig vezette a GM Europe formatervezését, mostanában pedig észak-amerikai design-igazgatóként játszott vezető szerepet az autó kialakításában. A sajátos küllem azonban nem öncél, csupán az intelligens helykihasználás csomagolása. "A HHR lényege a komfort," jelenti ki Nesbitt. "Kompakt kocsit akartunk, amelybe könnyű beszállni, és amely hosszú távon is kényelmes."

E célt magas üléshelyzettel érték el, két legyet ütve egy csapásra: könnyű a be- és kiszállás, illetve jól áttekinthető a forgalom. Stilisztikailag azonban nagy volt a kihívás: "A magas járművek általában nem jól mutatnak, ezért kemény diót kellett feltörnünk," emlékezik Nesbitt.

Az inspirációt az 1949-es Chevrolet Suburban (további információk róla az „Örökség" fejezetben) szolgáltatta. Hatása észrevehető az érdekes felületeken, a jellegzetes hűtőmaszkon, a kerek fényszórókon és a klasszikus sárhányókat idéző kerékíveken. A Suburban mutatta meg azt is, hogyan lehet ügyesen kezelni a jármű magasságát. A korabeli modellek neve "Heavy Chevy" azaz „Nehéz Chevy" volt, mert nagy volt a fémfelület aránya az üveghez képest. Ennek megfelelően a HHR tervezői magasra helyezték az övvonalat. Nesbitt: "Ettől úgy tűnik, mintha alacsonyabban lenne a tető, holott nagyon is magasan van." A súlyosnak ható alépítménnyel és a könnyed tetőrésszel sokkal kompaktabbnak látjuk kívülről a Chevrolet HHR-t, mint amilyen tágas belül. Muszklis a hátsó rész is, a sárvédők domborulata átmegy a nagy lökhárítóba, a kerek hátsó lámpák pedig a klasszikus Corvette-re emlékeztetnek.

Az enteriőr tervezésének vezérmotívuma a kortalan formák átmentése volt. A kasmír vagy szürke berendezéshez stílusos, kétszínű műszerfal (felül sötét, alul világos) jár. Az elefántcsonthoz viszont teljesen fekete műszerfal tartozik.

További fénypont a vezetőhely. A kis kerek fordulatszámmérőt a nagy, kör alakú kilométerórába integrálták. Könnyű leolvasni és gyönyörködteti a szemet. Mindkettőt króm díszíti. Másutt is megcsillan egy kis krómozás, kiemelve a design részleteit és a HHR kiváló minőségét: a négy kerek szellőzőn, az ajtókilincseken, a váltógombon és a fűtés-szellőzés kezelőszervein.

Élet a fedélzeten

Mindennapi praktikum

· Sokoldalú: lehajtható első és hátsó utasülés, 1634 liternyi raktér

· Ügyes: nagy tálcák, dupla fenekű csomagtartó

· Nagystílű: klíma és sebességrögzítő

A Chevrolet HHR egyik fő erénye a tágasság. Magas tetejének köszönhetően 1006 mm a fejtér az első ülés fölött; hátul 991-et mérhetünk. Nemcsak öt utas fér el kényelmesen, hanem a poggyásztér is átlagon felüli egy 4.48 méteres autótól: 638 literes az üléstámla mögött, illetve a kalaptartó alatt, de az ülés lefektetésével 1634 literesre bővíthető.

A hátsó üléstámlák hátoldalát kopásálló műanyag védőburkolattal látták el.

Különösen praktikus - standard - részlet a 40:60 arányban osztott hátsó ülés, a szélesebb résszel az utasoldalon. Le lehet fektetni az első utasülés támláját is, ilyenkor 2.44 m hosszú tárgy szállítására nyílik mód. A csomagtér-ajtó gombnyomásra nyílik. Ügyes megoldás, hogy három titkos rekeszt alakítottak ki a csomagtartó padlója alatt. Kettő közülük hosszúkás formájú, közvetlenül a hátsó ülések mögött, összesen 12.9 literes űrtartalommal.

A nagyobbik viszont 12 cm mély, befogadóképessége 79.6 liter. 45 fokos szögben megálló fedél könnyíti meg a hozzáférést, alján akasztó horgok vannak, például bevásárló szatyrok részére. A padlót vízszintesen is lehet rögzíteni, 60 centi magasan. Nagyon célszerű ez például piknikezéskor, mert akár 45 kilót is megtart a fedél. Az apró holmi rendben tartására a márkakereskedőnél lehet poggyászszervezőt rendelni, amely a hátsó ülések mögött rögzíthető.

Sok ügyes rakodóhely várja az úti kellékeket, például térképzseb a vezetőülés hátoldalán, vagy zárható rekesz a középkonzolon. Betétje kivehető, lemosható. Ellazulásról az első ülések középső kartámasza, szomjűzésről az első és hátsó utasok középső italtartója gondoskodik.

A Chevrolet HHR Mexikóban készül, és Európába kizárólag a komfortosabb luxusváltozatban érkezik, amelynek jele LT. Néhány példa a gazdag alapfelszerelésből:

· légkondicionáló

· távvezérlős központi zár

· sebességrögzítő

· elektromos ablakemelő

· elektromosan állítható vezetőülés (nyolc pozíció, deréktámasz is)

· ködfényszóró

· elöl teljes, hátul részleges bőrkárpit

· rádió távvezérlős bőrkormány

· CD-rádió, MP3-csatlakozó, hét hangszóró

· fűthető első ülés

A HHR kapható nagy napfénytetővel is. A kereskedők sokféle tartozékot kínálnak, például tetősínt, spoilert, huzatfogót az oldalablakra, hátsó lökhárító-védőt és feketére krómozott hűtőmaszkot.

Motor és futómű

A Chevrolet Europe első modellje standard ESP-vel

· Finom működés: 2.4-es benzinmotor, 175 LE és 224 Nm

· Kényelmes: olajcsere-kijelzés a vezetőhelyen

· Biztonságos: standard ESP, ABS és kipörgésgátló

A HHR domináns, ugyanakkor céltudatos megjelenésével összhangban 2,4-es, négyhengeres, 175 lóerős motor mellett döntött a Chevrolet. Ez 180 km/órás csúcssebességet tesz lehetővé. Mivel MVEG fogyasztása csupán 7,8 (8,6) liter/100 km, a 61 literes tank tartalma 780 (710) kilométerre elegendő. A standard ötfokozatú sebességváltó alternatívájaként rendelni lehet elektronikus felügyeletű, négyfokozatú automatát is.

A főbb adatok áttekintése:

Motor: 2.4

Lökettérfogat (cm3): 2,393

Teljesítmény (kW/LE; fordulatszám): 130/175; 6,200

Max. nyomaték (Nm; fordulatszám): 224; 4,800

Max. sebesség (km/h): 180

MVEG átlagfogyasztás - (l/100 km): 7.8 (8.6)

Az automatikus változat adatai zárójelben

A négyszelepes erőforrás a General Motors úgynevezett L850 motorcsaládjához tartozik, és mint ilyen, közeli rokona például az Opel/Vauxhall Vectra család 2.2-es Ecotecjének. A modern konstrukció néhány műszaki jellemzője a következő:

· Teljesen alumínium felépítés

· Két felülfekvő vezértengely, hengerenként négy szelep

· Ellenirányban forgó két kiegyensúlyozó tengely

· Elektronikus fojtószelep

· Görgős himbák, hidraulikus szelepemelő-tőkék

· Karbantartásmentes vezérműlánc

Különös figyelmet szenteltek a zajok elfojtásának. A dugattyúk polimer-bevonata és új konstrukciójú gyűrűje például hidegindításkor hat kedvezően. Új, kétrétegű motorburkolat és automatikus láncfeszítő járul hozzá a csendes működéshez.

Ha olajcserére van szükség, a HHR műszeregysége figyelmezteti a vezetőt. Az úgynevezett GM Oil Life System elektronikusan figyeli a motor üzemkörülményeit, és ennek alapján határozza meg a csere idejét, véget vetve a merev, kilométerek szerinti előírásnak. Ezáltal megnyúlik az olajcserék közötti idő.

Korszerű a futómű is: a HHR a Chevrolet Europe első modelljeként kapott elektronikus menetstabilizálót (ESP). Ez a StabiliTrak ugyanúgy standard, mint az ABS és a kipörgésgátló. Az első futómű MacPherson rendszerű, a hátsó csatolt lengőkaros.

Az autó kizárólag a sportosabb FE3 futómű-hangolással kerül Európába, egycsöves lengéscsillapítókkal és 17 colos kerekekkel, rajtuk 215/50 R 17 gumival. Fogasléces kormánymű teszi precízzé az autó viselkedését.

Örökség

A Chevrolet-hagyományban gyökerező kultikus autó

· Elődmodell: 1949-es Chevrolet Suburban

· Új változat Amerikában: Chevrolet HHR Panel Van

· Testre szabás: fiatal tervezők alkotásai a HHR részére

A HHR szembeötlő küllemét - magas tető, nagy, szögletes fényszóró és gömbölyű hűtőmaszk - az 1949-es Chevrolet Suburban inspirálta. Az 1936-ben elkezdett könnyű teherautó sorozat e harmadik nemzedéke modernnek számított, szokatlan volt az ötléces hűtőmaszk, a lökhárítóba simuló fényszóró, a kerekded utastér és a nagy üvegfelület. Először készült egy darabból a motortető, amelyet könnyű volt felnyitni - azelőtt kétfelől kellett felhajtani. A Chevrolet kisteherautók 3.6 literes hathengeres soros motorja 90 lóerőt adott le. A Suburban nemcsak utasszállításra szolgált: lehetett kapni fülkés alváz, platós, ponyvás és zárt áruszállító kiviteleket is.

Épp ez utóbbi megfelelője a HHR 2007 elején, Amerikában megjelent új változata, lemezbetéttel a hátsó ablakok helyén. Az amerikai autótörténet egy további darabja kelt új életre! A klasszikus típus ma a gyűjtők keresett kincse, nem egy példányt átépítenek „hot roddá".

A kétüléses, 1614 liternyi rakterű Chevrolet HHR Panel Van (lemezelt furgon) nemcsak a kisvállalkozás praktikus szállítóeszköze, hanem kultikus autó is, mint a tavaly áprilisi New York Auto Show alkalmával bemutatott "Skull from Hell" („Pokoli koponya") tanulmány mutatja. Az ütős stílusú HHR a Chevrolet és a Detroit College for Creative Studies (CCS) együttműködésének eredménye. A CCS hét hallgatója kapott megbízást, hogy tervezzen HHR furgont 18-25 éveseknek. A GM alelnöke, Bob Lutz által vezetett zsűri a "Skull from Hellt" választotta. Ezután megépítették Jim McCammon (Livonia, Michigan) designját, és kiállították egy virágárus-járművel együtt.

Egy másik HHR koncepció már kevésbé fenyegető: gyakorlati képzés során fejlesztette ki mintegy hatvan 14 és húsz év közötti amerikai fiatal a GM Tech Centerben. Ott az "Explorer Scout" („kutató cserkész") program keretében lehetőséget kapnak az autóipar iránt érdeklődő diákok, hogy bepillantsanak az autófejlesztésbe, és végrehajtsanak valamilyen komplett programot, például egy veteránautó restaurálását. Az eddig felújított kocsik a GM Heritage Centerében láthatók.

2006. szeptemberében kiváltképp érdekes feladatot kaptak a diákok: dobjanak fel egy HHR-t, hogy még jobban hasonlítson történelmi elődjére, az 1949 Suburbanre. 2007. márciusában ez az exkluzív jármű már meg is jelent Detroitban az AutoRama kiállításon. A lelkes fiatalok nem korlátozták tevékenységüket a látványelemekre, mint az oldalkipufogó, az egyedi géptető, hűtőmaszk, hátsó spoiler, kerék és gumi, kétszínű fényezés, tetősín és új belső kárpit, hanem a GM mérnökeinek segítségével jól felsrófolták a motor teljesítményét, és látványos légző-dómot szereltek rá.

A srácok szétszedték a motort, és a hagyományos verseny-tuning módszereivel építették újjá. A szíjhajtásos kompresszor miatt teljesen új kipufogó leömlőt kellett készíteni. Bob Mayer mérnök, projektvezető: "Fontosnak tartottuk, hogy ne csak részfeladatokat kapjon a csoport, hanem maguk készítsék el a lehető legtöbb alkatrészt. Csak így tanulnak igazán valamit." Az eredmény egy teljesen egyedi HHR lett, az eredetit 60 lóerővel meghaladó teljesítménnyel. Az európai sajtóbemutató után ezt is kiállítják a detroiti GM-múzeumban.

A Chevrolet szívesen épít és mutat be a közönségnek „cool" HHR-változatokat. Rajongók és autóépítők egyre nagyobb közössége ismeri fel a HHR-ben rejlő lehetőségeket, és hallatlan képzelőerővel, nagy odaadással alkotnak néha eléggé őrült kiviteleket.

Kreatív kommunikációs ötletek a „cool" HHR részére

· Sajátos perspektíva: diákok fotózzák a HHR-t

· Sajátos atmoszféra: beszállnak a divattervezők

· Sajátos környezet: művészek állítanak fel rögtönzött fotóstúdiót

"Fiatal? Kreatív? Chevrolet!" - ez a mottója a fiatal művészek részére kiírt versengésnek, amelyet egész Európa művészeivel együttműködve rendeznek meg (lásd a megfelelő fejezetet a sajtómappában). Három ilyen kollega a franciaországi Lyonban működik, és néhány növendéküknek lehetősége nyílt, hogy kreatív ötleteivel járuljon hozzá a HHR bevezetéséhez. Ellenszolgáltatásként értékes gyakorlati tapasztalatokat nyertek.

Július végén az Ecole de Condé fényképész diákjainak egy csoportja alkalmat kapott, hogy professzionális fotózás keretében örökítse meg az új HHR-t. A Chevrolet semmiben sem korlátozta őket, az ifjak két napra megkapták az autót és egy 1949 Chevrolet Suburbant, a HHR történelmi előképét. A helyszíneket maguk választhatták ki Lyon környékén. Az eredmény a Chevrolet médiaoldalán látható: (http://media.chevroleteurope.com/).

Feltörekvő fiatal fotósok egy másik csoportját meghívták a HHR sajtóbemutatójára a Lyonhoz közeli Beaujolais régióba. A Nikon által szponzorált eseményen rögtönzött fotóstúdiót rendeztek be, és a részt vevő újságírók kéréseinek megfelelően fényképeztek. Patrick Picot (43), az Ecole de Condé adminisztrációs vezetője így nyilatkozott: "Megragadtuk az alkalmat, hogy tanulóinkat beledobjuk a hektikus újságírói élet mély vízébe. Közvetlen tapasztalatokat szerezhettek." Majd mosolyogva hozzátette: "Rájöttek arra is, hogy nem árt némi angoltudás, ha Európa minden részéből érkezett újságírókkal van dolguk."

A rögtönzött műteremben a tanulók támogatást kaptak az elismert ESMOD divatiskola feltörekvő divattervezőitől, akik elhozták az általuk alkotott öltözékeket, és azokban pózoltak a fényképezéshez. Az iskola vezetője, Alain Boix, aki saját márkát alapított Japánban és több cég tanácsadója a francia divatipar fellegvárában, lelkesen fogadta növendékeinek találkozását a valós élettel: "Az ilyen munkában nagyon fontos a megfelelő tartozékokkal és testbeszéddel eltalálni azt a hangulatot, amelyet a fotós kíván."

A stúdió kreatív hangulatának megteremtésében segítettek az Ecole Emile Cohl diákjai is. Az animációs karikatúrák atyjáról elnevezett iskola vizuális művészeteket tanít, és persze fontos szerepet kap a rajzolás. Nagy freskókat is festenek, amilyeneket Lyon vidékének házain látni. A HHR bemutatóján e kettőt kombinálhatták a növendékek: leskiccelték a részt vevő újságírókat, majd az estély folyamán összegyűjtött munkákból freskót készítettek a stúdióban. Emmanuel Perrier, média-design tanár: "Nagy kihívás volt nekik a művészi eszközök spontán és kreatív használata, és óriási lelkesedéssel vetették bele magukat."

A Vállalat

Sikertörténet, európai gyökerekkel

· Globális márka: világszerte több mint négymillió Chevrolet kelt el 2006-ban

· Modern választék: hét modell, minden második dízelmotorral is kapható

· Nagy rajongótábor: a Chevrolet részt vesz a Túrakocsi Világbajnokságban

A Chevrolet egyike a világ legrégebbi autómárkáinak: 1911. november 3.-án Louis Chevrolet (1878-1941) svájci autóversenyző összefogott William C. Duranttal, a General Motors alapítójával, és létrehozták a Chevrolet Motor Car Companyt. Az első Classic Six 1912 elején hagyta el a detroiti üzemet. 95-éves sikertörténet kezdődött el ezzel, amelynek még koránt sincs vége: 2006-ban több mint négymillió Chevrolet talált gazdára a világ 120 országában.

A 2006-ban alapított Chevrolet Europe központja Zürichben van. A keresztemblémás márka azóta a leggyorsabban növekvők egyike Európában: 2006-ban több mint 340 ezer darabot adott el, ami 15.6 százalékos növekedés a megelőző évhez képest. 2007 első felében 215,315 autót értékesített.

Az új Chevrolet HHR mellett, amelynek premierje 2007. végén lesz, a következő hét modern típusból áll a Chevrolet Europe kínálata:

· Spark: friss, derűs mini

· Aveo: attraktív kompakt autó, három, négy vagy öt ajtóval

· Lacetti: tágas lejtőshátú, sportos design

· Nubira szedán és kombi: elegáns négyajtós kocsi és praktikus szállítóeszköz

· Tacuma/Rezzo: variálható családi jármű

· Evanda: gazdagon felszerelt csúcsmodell

· Captiva: dinamikus, sokoldalú SUV

A Chevrolet értéket ad. Valamennyi modellje nagyon megéri az árát, praktikumot kínál, friss designnal és kipróbált technikával. Az erős dízelmotorok például nagyon élvezetesen vezethetők és kevés pénzből fenntarthatók. A nyolc modellből már négy áll rendelkezésre dízelmotorral is: a Lacetti, a Nubira, az Evanda és a Captiva modern 2.0 literes, közös nyomócsöves gépe 127 vagy 150 lóerős.

A Chevrolet Europe több országban kínálja a környezet- és ártudatos vevőknek a benzines autók átalakításának lehetőségét gázüzemre. Németországban például minden tízedik eladott új Chevrolet ilyen.

A Chevrolet Europe járműveit az egész világon gyártják: Mexikóban, Dél-Koreában és Kazahsztánban, illetve Lengyelországban 2007-től és Oroszországban 2008-tól.

A Chevrolet-csapat 2004. óta versenyez a Túrakocsi Világbajnokságban (World Touring Car Championship - WTCC), három Lacetti-alapú autóval. Ellenfelei olyan márkák, mint az Alfa Romeo és a BMW. Számtalan rajongója osztozik vele a szép sikerekben: a 2007-es idényben, 12 lefutott versennyel az összesen 22-ből, a Chevrolet már három győzelmet aratott, és a harmadik helyen állt a márkák rangsorában.

Kapcsolódó weboldal

Sajtókapcsolat
Cég:Chevrolet













         
Kezdőlap    |    Cégismertetők    |    E-Sajttáj    |    Konferenciák    |    Kiállítások    |    Blogajánló    |    Kapcsolat

Rovatok:   Auto-motor  |  Belföld  |  Egészség  |  Gazdaság  |  IT  |  Környezetvédelem  |  Közlekedés  |  Kultúra  |  Média  |  Mobil  |  Sport  |  Távközlés

Sajttaj.hu © 2007-2024.   -   Sitemap    |   Médiaajánlat    |   Jognyilatkozat   


RSS   RSS


 freestat.hu mystat websas.hu
statgep.hu