Az Iveco és a világhírű új-zélandi All Blacks rögbiválogatott között létrejött szponzori szerződést követő Iveco Stralis kampány, a Press & Outdoor Key Awards rendezvényen elnyerte a legjobban kommunikált szponzori tevékenységért járó díjat.
A nyomtatott napi sajtóban és magazinokban, valamint a kültereken megjelenő kreatív reklámokat elismerő díjakat negyedik alkalommal ítélte oda a szakmai zsűri.
A díjat Alessandro Cicchetti, az Iveco marketingvezetője vette át.
A zsűriben a vezető havi- és napilapok újságírói, egyetemi oktatók, szakmai szervezetek elnökségi tagjai, kreatív igazgatók, filmrendezők valamint a reklámszakma legfontosabb szereplői kaptak helyet. Indoklásuk szerint a szponzorált csapat és a kommunikált márkanév közös értékeinek kommunikációja tökéletes egységbe forr, az öt közös alapérték, azaz a teljesítmény, az elkötelezettség, az erő, a megbízhatóság és a csapatszellem pedig mindkét felet egyaránt jellemzi.
További érv volt a döntés mellett az új Iveco Stralisok különleges és exkluzív, stílszerűen fekete színvilággal megjelenő új dizájnja. Szakmai érvként hangzott még el, hogy az Iveco bátran szélesítette ki a megszokott hirdetési palettát az iparági sajtóról a napi és általános sajtóra.
Az All Blacks csapat - egy 2006-ban történt felmérés eredménye szerint - világszinten ismertebb, mint a spanyol Barcelona labdarúgócsapata, így elmondható, hogy az Iveco jelentős lépést tett saját márkanevének széles körű pozícionálásában. A győztes kampány elemei online formában megtekinthetőek a Stralis microsite-ján, a kapcsolódó link alatt.
„Az arculat átütő vizuális ereje mellett, az Iveco és az All Blacks értékei közötti párhuzam jól támogatta kereskedelmi stratégiánkat, melynek kimagasló eredményeihez a termékek kiválósága adta az alapot” – nyilatkozta Stefano Sterpone, az Iveco értékesítésért és marketingért felelős alelnöke.
Eddig közel 25 000 megrendelés érkezett az új, a szponzorálási programban elsőként szereplő Stralis gépjárművekre. Múlt ősszel az Iveco történetének legnagyobb reklámkampányában az Iveco Stralis volt a főszereplő.
A televíziós hirdetések mellett az Iveco egy európai road-show-t is szervezett, melyben 100 fekete és az új-zélandi csapat védjegyévé vált maori tetoválásokkal díszített jármű vett részt. Az európai körút során, Magyarországon is járt a feltűnő karaván, 2007 júniusában.
A szponzorálási tevékenységével az Iveco már elérte első sikereit széles körű vállalati stratégiája terén, melynek célja, hogy a kiváló termékcsaládra és az ügyfeleknek nyújtott szolgáltatásokra építve tovább javítsa a márka megítélését.
Az Iveco ezen stratégiája annak a 2006 elején kezdett vállalati és szervezeti kultúrát érintő váltásnak a logikus következménye, melyet a valamennyi érintettnek szóló kommunikációs kampány is támogat.
Az új kereskedelmi- és termékstratégiában kulcsfontosságú tényező az ügyfelek elvárásainak nyomon követése és kielégítése, mely a tervezés és az értékesítés teljes folyamatát is meghatározza.
|