A kezdeményezés célkitűzése egyértelmű: „Az a célunk, hogy az emberek számára a Volvo a tömegből kiemelkedő, szenvedélyes, de ugyanakkor kifinomult márkát jelentsen” – mondta Michael Persson, a Volvo Cars globális marketingért és kommunikációért felelős igazgatója.
A korábbi években a Volvo kevésbé központosítottan oldotta meg a marketing- és márkaépítési feladatokat. A nemzetközi felmérések azonban azt mutatták, hogy a különböző piacokon az emberek más és más képet alakítottak ki a márkáról.
Az új, központosított, egységes megközelítés biztosítja, hogy a Volvo márkát a világon mindenhol hasonlóképpen ítéljék meg. A cél egy merészebb, szenvedélyesebb arculat kialakítása, egy olyan márkáé, amelynek mindenhol a világon megvan a helye a prémiummárkák között.
Az új stratégia a Volvo Cars központjában, a svédországi Göteborgban található globális marketingrészleg munkájának eredménye, világszerte megkérdezett ügyfelek véleménye alapján épült fel, és továbbviszi a „Volvo for life” programot is.
A koncepció alappillére, hogy olyan autógyártóként jeleníti meg a vállalatot, amely aktív, úttörő jellegű biztonsági megoldásokkal felszerelt autókat állít elő. Olyan autókat, amelyek a biztonság növelésével fokozzák a vezetési élményt, emellett a lehető legnagyobb mértékben óvják a környezetet is. A Volvo modellek az attraktív skandináv design minden elemét magukon viselik, ezek a járművek már kiérdemelték a helyüket a prémium kategóriában.
Az új marketingkommunikációs stratégia kialakítása mellett fontos érv volt az is, hogy a Volvo Cars sok piacon csak kis szereplő, egy százalékot alig meghaladó részesedéssel. Ilyen feltételek mellett még fontosabb, hogy a márkát minél többen megismerjék, az kiemelkedjen a szürke tömegből, és mindenkihez el tudja juttatni az üzenetét.
„Több szenvedélyt és életet akarunk vinni a termékeinkbe, és ezt egyértelműen meg is akarjuk mutatni. Gyönyörű, jól megtervezett autóink vannak, amelyek kiváló teljesítményt nyújtanak, és könnyen kapcsolatot teremtenek az emberekkel. Ugyanakkor vezetők vagyunk a környezetvédelem és az innovatív biztonsági megoldások terén is” – tette hozzá Michael Persson.
A kampány elemei valamennyi Volvo modell kommunikációja során megjelennek, a Volvo Cars minden médiában alkalmazza, legyen szó akár nyomtatott vagy elektronikus kiadványokról, rádió- vagy TV-reklámokról, vagy az autószalonokban a vásárlók felé történő kommunikációról. A nyomtatott médiában a kampány az autók fényképeinek megjelenésével indul, de a későbbiekben emberek is megjelennek a képeken.
„A szlogent, mely szerint „Az élet nem csak a Volvóról szól. Ezért van Volvóm.” az Arnold/Nitro, a 4D és a Mindshare reklámügynökséggel közösen dolgozta ki a Volvo. A kampány először Spanyolországban mutatkozott be, majd augusztus közepén az Egyesült Királyságban folytatódott. Szeptember közepétől pedig a kampány elemei fokozatosan megjelennek minden piacon” – árulta el Michael Persson.
|