A vállalat már 1986-ban gyártani kezdte az első teljesen elektromos meghajtású Daily változatot, nemrégiben pedig bemutatta a Daily Electric egy prototípusát Brazíliában. E jármű az első nulla károsanyag-kibocsátású, könnyűkategóriás haszongépjármű, amelyet Latin-Amerikában gyártanak. Az első 10 darab Daily Electric modellt a világ legnagyobb vízierőművét üzemeltető, brazil Itaipu Binacional vállalat és annak leányvállalatai fogják tesztelni.
A projekt az Iveco és az Itaipu Binacional vállalatok együttműködésének gyümölcse. Utóbbi vállalat működteti a világ legnagyobb vízierőművét Brazília és Paraguay határán. A prototípus célja, hogy a gyakorlatban is hasznosítsák az elektromos energiát az áru- és utas szállítás területén. Ezzel a prototípussal a két vállalat elsőként tör utat a nulla károsanyag-kibocsátású közlekedés terén Latin-Amerikában.
A duplafülkés Daily 55C verzióra épülő prototípust három Zebra Z5 nátrium, nikkel és klorid alapú akkumulátorral szerelték fel. Az akkumulátorok teljesen zártak, nem bocsátanak ki gázt, karbantartást nem igényelnek és teljes mértékben újrahasznosíthatók.
A Forma 1-es versenyautókban használt, a fékezés során az akkumulátorokat töltő KERS-hez (Kinetic Energy Recovery System – kinetikusenergia-visszanyerő rendszer) hasonló energia-visszanyerő rendszerrel ellátott jármű hatótávolsága 100 km és teljes terheléssel 70 km/h sebesség elérésére képes.
A teszt befejeztével a Daily Electric modellt, amelynek technológiája a jármű Latin-Amerikában gyártott valamennyi verziójában hasznosítható, az Iveco fogja gyártani a nagy erőművön belül található gyárában. Ugyanebben az üzemben jelenleg is zajlik a Fiat Palio Electric modellek gyártása, a Fiat Automoveis és az Itaipu Binacional között 2006-ban kezdődött partnerkapcsolat keretében. Az együttműködés célja az első, tisztán elektromos hajtású autó gyártása volt Brazíliában.
A Foz do Iguaçu városában működő üzemből kigördülő első 10 darab Daily Electric modellt az Itaipu Binacional és leányvállalatai kapják, de a projekt nagy érdeklődést keltett Brazília és Argentína más nagyvállalatainak körében is. Az Iveco és az Itaipu Binacional a Daily egy másik verziójára épülő második prototípus gyártását már szintén tervbe vette. A termelést várhatóan 2010 elején kezdik meg.
|