A 2009-es Frankfurti Autószalonon (szeptember 17-27) az új Astra bemutatásával az Opel különösen alacsony fogyasztású, szuper hatékony motorjai is megjelennek a kompakt kategóriában. A szintén itt bemutatásra kerülő
Amperával együtt a márka környezetkímélő autózás iránti elkötelezettségéről tesznek tanúbizonyságot.
Az Opel kompakt autóinak tízedik generációját képviselő új Astra nyolcféle - 70 kilowatt/95 lóerőtől 132 kilowatt/180 lőerőig terjedő teljesítményű - motorral kerül forgalomba ez év végén, remekül szemléltetve ezzel a márka filozófiáját, hogy a hatékonyságot megfizethető formában kínálja és ugyanakkor megőrizze a vezetés élményét. Az új Astra valamivel nagyobb lett, így belül is tágasabb, de emellett az üzemanyag takarékosságból és a teljesítményt javító műszaki megoldásokból is profitál.
Manuális váltóval társított hajtásláncai figyelemreméltó teljesítményt nyújtanak, ugyanakkor a mostani generációhoz képest több mint 12 százalékkal csökkent a fogyasztást és a széndioxid-kibocsátást. A négy - 70 kilowatt/95 lóerő és 118 kilowatt/160 lóerő közötti teljesítményű - dízel erőforrás, melyek várhatóan az európai eladások majdnem felét fogják kitenni, csekély 4,6 liter/100 kilométer fogyasztással párosulnak.
A benzines motorok átlagfogyasztása csupán 6,1 liter 100 kilométeren. Az Opel méretcsökkentési stratégiáját követve a jelenlegi 1,8 literes aggregátot az új 103 kilowattos/140 lóerős 1,4-es turbó benzinmotor váltja fel, amely majd' 18 százalékkal javítja az üzemanyag-gazdaságosságot.
„Stratégiánk, hogy az összes Astra modellt gazdaságos motorokkal kínáljuk ahelyett, hogy egyetlen látványosan alacsony széndioxid-kibocsátású, ám drága erőforrásra összpontosítanánk. Így továbbra is mindenki által elérhető megoldást kínálunk a fogyasztás csökkentésére, megőrizve közben a vezetés élményét." -mondta Carl-Peter Forster, az Opel felügyelőbizottságának elnöke.
Új Opel Astra: az erő és a hatékonyság optimalizálása
A hajtáslánc választék nagyteljesítményű, kis fogyasztású és redukált széndioxid-kibocsátású erőforrásokat vonultat fel, amelyek mindegyike megfelel az Euro 5 előírásoknak. Alapfelszereltség a hatfokozatú kéziváltó - az 1,4-es és 1,6-os atmoszférikus benzines, illetve az 1,3-as turbódízel motorokat ötsebességes manuális váltóval társítják. Hatsebességes automatikus váltómű az 1.6-os szívó, az 1.4-es és az 1.6-os turbó, illetve a kétliteres turbódízel motorokhoz rendelhető.
„Meglévő motorjaink folyamatos fejlesztése, és a méretcsökkentés nagymértékben hozzájárul a környezetünkre gyakorolt terhelés csökkentéséhez. Nagyon büszkék vagyunk mérnökeinkre, akik az új Opel Astra fejlesztése során elérték, hogy az autó a kompakt kategóriában - szoros versenyben - ilyen figyelemreméltó eredményt érjen el." -mondta Hans Demant, az Opel ügyvezető igazgatója.
A CDTI turbódízel motorok közül az 1.3, az 1.7 és a kétliteres változatok mind közös nyomócsöves, többszörös befecskendezésűek, 70 kilowatt/95 lóerőtől 118 kilowatt/160 lóerőig terjedő teljesítménnyel. A részecskeszűrő minden esetben alapfelszereltség. A 2.0 CDTI 118 kilowatt/160 lóerő teljesítményű motor beéri átlagosan 4,9 liter gázolajjal 100 kilométerenként, továbbá széndioxid-kibocsátása is csupán 129 gramm/kilométer.
2010 tavaszától lesznek elérhetők az első ecoFLEX változatok, 109 gramm/km széndioxid-kibocsátással és 4,2 liter/100 kilométer átlagos fogyasztással.
A benzines választék atmoszférikus és turbófeltöltésű 1,4 és 1,6 literes motorokból áll, melyek teljesítménye 74 kilowatt/100 lóerőtől 132 kilowatt/180 lóerőig terjed.
A 74kilowatt/100 lóerős alapváltozat mindössze 5,5 litert fogyaszt 100 kilométeren, széndioxid-kibocsátása pedig 129 gramm/kilométer, így ez a legtakarékosabb benzines kompaktautó a piacon.
Nagyteljesítményű 1,4 literes turbómotorral demonstrálja az Opel elkötelezettségét a széndioxid-kibocsátás redukálására, a motortérfogat egyidejű csökkentése mellett. 103 kilowatt/140 lóerő teljesítménye mellé 200 newtonméteres nyomaték társul, amely 1 850-4 900-as fordulatszám tartományban áll rendelkezésre. Ez az erőforrás az 1,8 literes (140 le/175 Nm) atmoszférikus motort váltja fel, 15 százalékkal nagyobb nyomatékot és csekély 5,9 liter/100 kilométeres átlagfogyasztást kínálva, amely közel 18 százalékos javulást jelent.
Opel Ampera: nulla széndioxid-kibocsátás a Voltec technológiával
Az Opel, az automobil villamosításában betöltött vezető szerepét demonstrálja az Ampera. Ez a teljes értékű négyszemélyes családi autó, a hagyományos elektromos járművek korlátai nélkül valósítja meg a nulla károsanyag-kibocsátású autózást. Bármikor, bármekkora távolságot képes megtenni.
Az ötajtós, négyüléses modell a Voltec névre keresztelt forradalmi elektromos hajtásrendszert használja, amely más fejlett hajtásmechanizmusoktól eltérően működik. Ez a megnövelt hatótávolságú elektromos jármű (E-REV) áramot használ elsődleges energiaforrásként, a másodlagos benzinmotor pedig csupán áramot termel.
Mindig, minden sebességtartományban áram hajtja az Ampera kerekeit. A 60 kilométernél (MVEG) nem hosszabb utak során, csak a 16 kilowattórás lítium-ion akkumulátorokban tárolt elektromosságot használja, így egyáltalán nem bocsát ki széndioxidot. Amikor a telepek lemerülőben vannak, a motor-generátor növeli meg a jármű hatótávolságát, amely így az 500 kilométert is meghaladja. Az Ampera bármilyen 230 voltos csatlakozóaljzatról tölthető.
Az Opel megnövelt hatótávolságú elektromos járművének gyártátása 2011 végétől várható.
|