Partnerek


CMS, webshop, eCommerce, domain, hosting, SEO, SEM

Google Directory

Observer


NewsAgent


C-PRESS


Hirmutato


Hirlapom


Hirlapom





hírek személyre szabva

Napi sajtó


Hirlevél feliratkozás






Google
 


Dinamikus, kezes és komfortos az új Opel Astra futóműve

2009.07.14
Új futómű, hosszú tengelytáv, széles nyomtáv. Ügyes hátsó futómű-megoldás, Watt-lengőkarral. Alkalmazkodó FlexRide futómű, választható beállításokkal.

Az Opel Astra következő nemzedéke új futóművet kapott, hosszú tengelytávval (71 milliméterrel nőtt) és széles nyomtávval (+56 és +70 mm), hogy még élénkebb, stabilabb és kényelmesebb legyen az autó.

A nyomtáv aránylag nagyobb megnövelésétől „biztosan áll a lábán", mokányabbul néz ki, kezesebb a viselkedése és jobb az útfekvése, ráadásul tágasabb lett az utastér. A típuselődénél merevebb karosszéria is hozzájárul az Astra nagyszerű vezethetőségéhez és kezes viselkedéséhez, ezenkívül csökkenti a zajt és a rezgéseket az utastérben.

Az Insignián bemutatkozott alkalmazkodó FlexRide futómű az új Opel Astrával vonul be a kompakt kategóriába, amikor az ötajtós, lejtőshátú kocsi szeptember 17.-én a Frankfurti Autószalon rivaldafényébe áll.

A FlexRide önműködően állítja be a futómű karakterét a vezető igényei szerint. Kihasználva a hátsó futómű kis mértéből és súlyából, illetve nagyfokú hatékonyságából adódó előnyöket, az Opel mérnökei egy okosan elhelyezett Watt-lengőkarral egészítették ki ezt, amely kanyarban veszi fel az oldalerőket. Dinamikusabbá és élénkebbé teszi az autót, a stabilitás és a komfort lerontása nélkül.

Az Insignia után FlexRide a kompakt kategóriában is
A világ első autógyártójaként hozza be az Opel a fejlett, alkalmazkodó csillapítást a kompakt kategóriába, a jelenlegi Astrával. Most pedig, az Insignián először látott, és e kategóriában ritkaságnak számító FlexRide jön be, amely háromféle beállításra ad lehetőséget - Standard, Sport és Tour -, miközben folytonosan, teljes mértékben alkalmazkodik a vezetési stílushoz és a kanyarsebességhez.

Mind a négy lengéscsillapító elektronikus vezérléssel, ezredmásodpercek alatt áll be a pillanatnyi útviszonyokra, járműmozgásra és vezetési stílusra, fokozva a stabilitást és a menetbiztonságot. Ráadásul az Opel FlexRide révén a vezető hangulatához, illetve az utazás jellegéhez illő hangolás választható.

A vezető egy középkonzoli gombbal választhat a Standard-, a lazább Tour, illetve a dinamikusabb Sport módok között. Az utóbbi kettő kikapcsolásakor Standard módra áll vissza a rendszer. Tour módban kényelmesebb a rugózás és könnyebb a kormányzás, tehát fokozódik a komfort, illetve hosszú út során mérséklődik a vezető igénybevétele és elfáradása.

Sport módban „penge" lesz az autó: csillapítása feszesebbé, kormánya direktebbé, gázreakciói közvetlenebbé válnak. Hangulati aláfestésként fehérről vörösre vált a műszervilágítás. Ha van az autóban Adaptive Forward Lighting system (AFL+), akkor az még gyorsabban reagál, az automatikus váltómű pedig később kapcsolgat fel.

További csemege a Sport mód személyre szabási menüje, amelyben, a rádió vagy a navigátor képernyőjén, meg lehet választani a csillapítás és a kormány-rásegítés karakterisztikáját.

A FlexRide elektronikus „agya" a Driving Mode Control (DMC) modul, amely a menetdinamikai adatok kiértékelésével folytonosan figyeli a vezetési stílust, valamint a gyorsulást, fékezést és kanyarodást, s ezek alapján optimalizálja a jármű viselkedését. Az élvezetesebb vezetés mellett a vészhelyzetek biztonságosabb megoldását is kínálja az Opel FlexRide: kikerülési manőver alkalmával Tour módban is pillanatok alatt bekeményedik a csillapítás.

Okos hátsó futómű, Watt-lengőkarral
Az első MacPherson felfüggesztés hasonló az Insigniáéhoz, hátul pedig új konstrukciót alkalmaztak, Watt-lengőkarral. E megoldás csökkenti a nem kívánatos zajt és rezgést, ezenkívül komfortosabbá és kezesebbé teszi az autót. További előnye, hogy a karosszéria megdőlésétől függetlenül állandó értéken tartja a kerékdőlést, mérsékli a futómű súrlódását, és javítja a kanyarstabilitást.

A hátsó híd torziós rúdja félúton csatlakozik a kerékvezető karhoz, a rögzítő gumibak és a kerékagy között. A rögzítési pontok közötti nyitott U-profilt meghosszabbították, és falvastagságát megnövelték, hogy fokozzák az általános merevséget. A kívánt karakterisztika elérése érdekében a falvastagság változó.

A Watt-lengőkar egy kis kereszttartóhoz csatlakozik, közvetlenül a hátsó kerék középvonala mögött. A rövid, billenő középső részéhez mindkét végén gömbcsuklóval kapcsolódik a kerekektől jövő vízszintes lengőkar.

Egyenes menetben zavartalan rugózó mozgást enged meg ez a konstrukció, kanyarban viszont ugyanúgy ellene hat a karosszéria megdőlésének, mint egy korszerű többlengőkaros futómű. További előnye, hogy csökkenti a gumibakok igénybevételét, amelyeket ezért lágyabbra lehet készíteni, csökkentve a zajok és rezgések átjutását.

Az első MacPherson felfüggesztés kettős toronycsapágya különválasztja a rugózási és a csillapítási erőket. A rugózatlan tömeg csökkentése, és a jobb súlyelosztás érdekében a kerékagy és az alsó lengőkar alumíniumból készül, a stabilizátor pedig csöves kivitelű.

Az L-szelvényű lengőkar két gumipersellyel kapcsolódik a bölcsőhöz. Az első nagyon merev, hiszterézisét jó vezethetőségre optimalizálták, a hátsó radiális terhelésű hidropersely. A futómű geometriáját és a perselyeket úgy tervezték meg, hogy keresztirányban merevek legyenek, hosszirányban viszont engedjenek, ami kezes viselkedést és komfortos futást eredményez. A hátsó persely hidraulikusan csillapítja az útról érkező rezgéseket.

Kapcsolódó weboldal

Sajtókapcsolat













         
Kezdőlap    |    Cégismertetők    |    E-Sajttáj    |    Konferenciák    |    Kiállítások    |    Blogajánló    |    Kapcsolat

Rovatok:   Auto-motor  |  Belföld  |  Egészség  |  Gazdaság  |  IT  |  Környezetvédelem  |  Közlekedés  |  Kultúra  |  Média  |  Mobil  |  Sport  |  Távközlés

Sajttaj.hu © 2007-2024.   -   Sitemap    |   Médiaajánlat    |   Jognyilatkozat   


RSS   RSS


 freestat.hu mystat websas.hu
statgep.hu