Nyugat-Európában emelkedő-, és a zsugorodó közép-, illetve kelet-európai piacon csökkenő értékesítéssel őrzi pozícióját a Chevrolet: a földrész egészén stabil 2.2 százalék volt a részesedése 2009 első hat hónapjában.
Januártól júniusig az összes értékesítés 214 520 darab volt, szemben az előző év megfelelő időszakának 269 319-ével.
A Chevrolet 85 800 db. autót adott el Nyugat-Európában 2009 első hat hónapja során, 1.6 százalékkal múlva felül az előző évi eredményt.
"Az ilyen nehéz időkben kivételesen kedvező árért szeretnének szép és jól felszerelt autókat a vásárlók" - mondta Wayne Brannon, a Chevrolet Europe igazgatója. "Minden korábbinál fontosabb az ár-érték arány, és a Chevrolet a Spark, az Aveo és a Cruze formájában éppen ilyen, az európai ügyfelek igényeinek is teljes mértékben megfelelő választékot kínál."
Különösen nagymértékű a Chevrolet első félévi növekedése Francia- és Németországban, négy-négyezer darabszám fölötti értékesítéssel, ami 95, illetve 35 százalékos emelkedésnek felel meg.
Olaszországban, a Chevrolet legnagyobb nyugat-európai piacán, kétezer darabbal, azaz 8,3 százalékkal futott fel januártól júniusig az értékesítés. Jelentősen növelte részesedését a Chevrolet a zsugorodó spanyol és angol piacon is, ahol 0,8, illetve 0,3 százalékot javított értékesítési eredményein.
Oroszországban - bár az előző évinek a felére esett vissza az első félévi értékesítés - a Chevrolet továbbra is tartja első helyét a „nem-hazai márkák között, stabil 8 százalékos piaci részesedéssel.
Magyarországon, ahol személyautó piac közel 52 százalékkal zsugorodott, az eladási ranglistán a Chevrolet a 10. helyen áll 1.452 darabos értékesítéssel, a márka piaci részesedése 3,65 %.
|