Az Opel Astra család mostantól kibővül a nagy és elegáns négyajtós szedán változattal, amelyet a cég kifejezetten a Közép- és Kelet-Európai régió számára fejlesztett ki. Az Astra szedán október végén-november elején kerül a magyar márkakereskedőkhöz, de már megrendelhető. A négyajtós - amely egyébként a Caravan hosszabb tengelytávjára épül és ezért mind az utastere, mind a csomagtartója tágasabb - az ugyanúgy felszerelt ötajtósnál csak százezer forinttal drágább.
Az Astra szedán alapmotorja a 115 lóerős 1.6-os, ezzel az autó 4.056.000 forintba kerül. A motorválasztékban még egy nagyobb benzines (1.8, 140 lóerő) és két dízel szerepel. Ez utóbbiakból a kisebb az 1.3-as CDTI 90 lóerővel és a jövő év elejétől jön az 1.7-es, amely 100 lóerőt tud, de nyomatéka 20 százalékkal nagyobb (240 Nm), mint az 1.3-asé. A dízelekhez alapban hatsebességes kézi váltó jár.
A négyajtós Astra limuzinnal az ötödik karosszéria-változat jelenik meg az ötajtós, a kombi, a háromajtós GTC és a TwinTop kupé-kabrió után. Az elegáns, tágas lépcsőshátú kocsi (hosszúság/szélesség/magasság: 4.618/ 1.754/1.458 milliméter) az Astrákra jellemző kiegyensúlyozott arányokkal és dinamikus vonalakkal tündököl, amelyekhez a típus további előnyei, az élénk menetdinamika és a nagy biztonsági tartalékok járulnak. A hátsó ülés bőséges helykínálata és a csomagtartó tágassága (500 liter) érdekében a kombi hosszú tengelytávját (2703 mm) kapta az új modell.
Megyeri György, a General Motors Magyarország igazgatója kedvező fogadtatásra számít: „A kompakt, de tágas autók nagyon népszerűek Magyarországon, hiszen itt ez a kategória igazi családi autót takar. Az Astra szedán nemcsak praktikus, hanem kifejezetten szép is, folytatja az Opel elmúlt évekbeli startégiáját, amely kiemelkedő hangsúlyt helyez a design-ra. Végül, de nem utolsó sorban versenyképes az ára - tehát minden együtt van ahhoz, hogy az Astra szedán - és vele együtt a teljes Opel Astra család - sikeres legyen."
|