Partnerek


CMS, webshop, eCommerce, domain, hosting, SEO, SEM

Google Directory

Observer


NewsAgent


C-PRESS


Hirmutato


Hirlapom


Hirlapom





hírek személyre szabva

Napi sajtó


Hirlevél feliratkozás






Google
 


Egyedülálló hibrid buszokat tesztel a Scania Stockholmban

2009.06.09
Hat etanolüzemű hibrid busz teljes körű üzemeltetési tesztjét kezdte meg a Scania a svéd fővárosban a levegőtisztaság további javítása érdekében. A hibrid technológia 25 százalékkal csökkenti az üzemanyag-fogyasztást, míg az etanol alkalmazása akár 90 százalékkal is mérsékelheti a nettó szén-dioxid-kibocsátást. A próbajáratokat a stockholmi közösségi közlekedési vállalat, a Stockholm Public Transport (SL) és a Swebus együttműködésével üzemeltetik.

A kétéves tesztidőszak alatt a buszok Stockholm egyik legforgalmasabb és legzsúfoltabb járatán teljesítenek majd szolgálatot.

„Ezekkel az üzemeltetési tesztekkel értékes tapasztalatokat szerezhetünk arról, hogy a hibrid technológia hogyan válik be a valós életben és milyenek a környezeti hatásai” – mondja Göran Hammarberg, a Scania buszfejlesztési részlegének vezetője.

A próbaüzemelést a Svéd Energiaügyi Hivatal és a Svéd Környezetvédelmi Hivatal is támogatja.

Az új Scania OmniLink alacsony belépésű buszok alkalmazása során a Scania a kedvezőbb üzemanyag-fogyasztást megújuló üzemanyag használatával társítja. A hibrid technológia a számítások szerint legalább 25 százalékkal alacsonyabb üzemanyag-fogyasztást eredményez, míg a dízel működési elvű, ám etanollal üzemelő motor akár 90 százalékkal is mérsékelheti a szén-dioxid-kibocsátást a hagyományos dízelüzemű buszokhoz képest.

„Hosszútávon még ambiciózusabb környezetvédelmi célokat érhetünk el a városi közlekedés terén a hibrid technológia segítségével” – mondja Göran Hammarberg.

A Scania a gyakori megállásokkal járó városi közlekedésben legelőnyösebb megoldást, vagyis a soros elvű hibridhajtást választotta e buszok esetében. A soros hibrid hajtáslánc legfőbb jellemzője, hogy nincs mechanikus kapcsolat a belsőégésű erőforrás és a kerekeket hajtó motor között.

Az elektromos energiát egy etanollal üzemelő dízelmotor a hozzá kapcsolódó generátor segítségével termeli. Így a hat buszt elektromos motorok hajtják, amelyek fékezéskor generátorként működnek. Az elektromos energiát a mai akkumulátorokénál lényegesen hosszabb élettartamú szuperkondenzátorok tárolják.

A Scania a kezdetek, azaz 1989 óta mintegy 400 etanolüzemű városi buszt adott át az SL-nek, amelyek jelentősen hozzájárultak Stockholm belvárosának példás levegőtisztaságához.

Ma a Scania az etanolt tartja a legelőnyösebb megújuló üzemanyagnak a városi közlekedés számára, olyan szempontok figyelembevételével, mint a rendelkezésre állás, az infrastruktúra és a kipróbált technológia.

Kapcsolódó weboldal

Sajtókapcsolat
Cég:Scania













         
Kezdőlap    |    Cégismertetők    |    E-Sajttáj    |    Konferenciák    |    Kiállítások    |    Blogajánló    |    Kapcsolat

Rovatok:   Auto-motor  |  Belföld  |  Egészség  |  Gazdaság  |  IT  |  Környezetvédelem  |  Közlekedés  |  Kultúra  |  Média  |  Mobil  |  Sport  |  Távközlés

Sajttaj.hu © 2007-2024.   -   Sitemap    |   Médiaajánlat    |   Jognyilatkozat   


RSS   RSS


 freestat.hu mystat websas.hu
statgep.hu