A kétéves tesztidőszak alatt a buszok Stockholm egyik legforgalmasabb és legzsúfoltabb járatán teljesítenek majd szolgálatot.
„Ezekkel az üzemeltetési tesztekkel értékes tapasztalatokat szerezhetünk arról, hogy a hibrid technológia hogyan válik be a valós életben és milyenek a környezeti hatásai” – mondja Göran Hammarberg, a Scania buszfejlesztési részlegének vezetője.
A próbaüzemelést a Svéd Energiaügyi Hivatal és a Svéd Környezetvédelmi Hivatal is támogatja.
Az új Scania OmniLink alacsony belépésű buszok alkalmazása során a Scania a kedvezőbb üzemanyag-fogyasztást megújuló üzemanyag használatával társítja. A hibrid technológia a számítások szerint legalább 25 százalékkal alacsonyabb üzemanyag-fogyasztást eredményez, míg a dízel működési elvű, ám etanollal üzemelő motor akár 90 százalékkal is mérsékelheti a szén-dioxid-kibocsátást a hagyományos dízelüzemű buszokhoz képest.
„Hosszútávon még ambiciózusabb környezetvédelmi célokat érhetünk el a városi közlekedés terén a hibrid technológia segítségével” – mondja Göran Hammarberg.
A Scania a gyakori megállásokkal járó városi közlekedésben legelőnyösebb megoldást, vagyis a soros elvű hibridhajtást választotta e buszok esetében. A soros hibrid hajtáslánc legfőbb jellemzője, hogy nincs mechanikus kapcsolat a belsőégésű erőforrás és a kerekeket hajtó motor között.
Az elektromos energiát egy etanollal üzemelő dízelmotor a hozzá kapcsolódó generátor segítségével termeli. Így a hat buszt elektromos motorok hajtják, amelyek fékezéskor generátorként működnek. Az elektromos energiát a mai akkumulátorokénál lényegesen hosszabb élettartamú szuperkondenzátorok tárolják.
A Scania a kezdetek, azaz 1989 óta mintegy 400 etanolüzemű városi buszt adott át az SL-nek, amelyek jelentősen hozzájárultak Stockholm belvárosának példás levegőtisztaságához.
Ma a Scania az etanolt tartja a legelőnyösebb megújuló üzemanyagnak a városi közlekedés számára, olyan szempontok figyelembevételével, mint a rendelkezésre állás, az infrastruktúra és a kipróbált technológia.
|