Partnerek


CMS, webshop, eCommerce, domain, hosting, SEO, SEM

Google Directory

Observer


NewsAgent


C-PRESS


Hirmutato


Hirlapom


Hirlapom





hírek személyre szabva

Napi sajtó


Hirlevél feliratkozás






Google
 


Insignia OPC Sports Tourer: kezdődik a tesztelés a Zöld Pokolban

2009.05.20
Csúcsteljesítmény: tízezer kilométert hajtják a szuper-kombit a Nürburgringen. Csúcstechnika: 325 LE, 435 Nm, Adaptive 4x4 és 1530 liternyi csomagtér. Jó előjelek: ragyogóan teljesítette a teszteket az Insignia OPC szedán.

Mielőtt, az év későbbi részében, megjelenne a márkakereskedők szalonjában az Insignia OPC Sports Tourer, pokoljárás vár rá - a Nürgurgring Nordschleife „Zöld Poklában", amelyet a világ legnehezebb, legtöbbet követelő, és legveszélyesebb versenypályájaként tartanak számon.

Az Opel mérnökei ragaszkodnak hozzá, hogy az OPC-sorozat valamennyi tagja teljesítsen egy szigorú, tízezer kilométeres tesztet a Nürburgring 20.8 km hosszúságú északi körén (Nordschleife), amelyet Zöld Pokolnak nevezett el a legendás versenyző, Jackie Stewart. Néhány napja az Insignia OPC szedán probléma nélkül teljesítette a feladatot.

"Az Insignia OPC szedán 12 nap alatt 487 kört ment csúcssebességgel, a legnagyobb rendben. Ez az a teljesítmény és megbízhatóság, amelyet minden Opeltől elvárunk!" - mondta Hans Demant, az Opel vezérigazgatója.

Az Opel Insignia OPC Sports Tourer 2.8-literes, V6-os turbómotorjának teljesítménye 325 LE/239 kW, nyomatéka 435 Nm. Műszaki fénypontja a leültetett, átdolgozott mechatronic futómű, FlexRide rendszerrel, az Adaptive 4x4 erőátvitel, elektronikus felügyeletű hátsó differenciálzárral és az igénybevételnek megfelelő Brembo fékberendezés - mindez egy praktikus és tágas, 1530 literes csomagterű kombiban.

Autós csúcstechnika
Akárcsak az Insignia OPC szedán, a Sports Tourer is tele van elsőrangú műszaki megoldásokkal. Az OPC motor 25 százalékkal többet teljesít az Insignia Sport és Cosmo 260 lóerős 2.8-as V6-os turbójánál. Ennek érdekében átdolgozták a kipufogót, jelentősen csökkentve az ellennyomást, a speciális hangtompítók pedig sportosan mély, komoly hangról gondoskodnak. Hatfokozatú váltójával 6,3 másodperc alatt gyorsul százra, és 250 km/órával képes menni (lehatárolt).

Az Adaptive 4x4 és az eLSD elektronikáját átprogramozták, hogy nyomatékelosztása megfeleljen az OPC sportos filozófiájának. Az Opel Performance Center konstruktőrei különleges első futóművet fejlesztettek ki, HiPerStrut (High Performance Strut) néven, amely tíz milliméterrel leülteti a karosszériát az összkerékhajtású Insignia Sport változathoz képest. Ennek hatására csökkent a zavaró kormányzási befolyás, és kezesebb az autó viselkedése.

Az OPC standard elektronikus FlexRide futóművét az extra teljesítményhez hangolták, és különösen a sportos stílus kedvelői lelik majd örömüket benne. Háromféle mód választható: a standard a legkényelmesebb, a Sport feszesebb, az új OPC üzemmód pedig a legnagyobb élményt adja.

Nem tréfálnak: 12 nap, 27,000 sebességváltás, 35,551 kanyar, 487 kör
Mielőtt ősszel kerekei alá veszi a közutat, előbb a Zöld Pokolban rója köreit az új Opel Insignia OPC Sports Tourer: a Nordschleifén versenyszerűen lehajtott tízezer kilométer megfelel 180 ezer kilométernyi közönséges autózás igénybevételének. A leültetett, sportos hangolású, alacsony súlypontú kocsi képességei ugyanis ott érvényesülnek igazán!

Noha a 20.8 kilométeres, hallatlanul nehéz pálya benne van a standard OPC fejlesztési programban, a kiértékelő munka, a „végeredmény" mindig új és különleges Volker Strycek és csapata számára. A Német Túrakocsi-bajnokság egykori szereplője és az Opel Performance Center jelenlegi vezetője így vonja meg a mérleget: „Tizenkét pilóta, Opel-mérnök és Nordschleife specialista váltotta egymást a széria Insignia OPC szedán volánjánál 12 napon át, esőben és napsütésben. Összesen 27 ezerszer váltottak sebességet, és 35,551 kanyart vettek be a 487 kör alatt."

A kiértékelést vezető Jens Hornischer, aki maga is jelentős részt vállalt a távból, a következőket mondta: "Állandóan jó 90 százalékig meghajtottuk az autót - ez bármilyen járműnek rettentően kemény gyötrés lenne. A kocsi szinte semmi extra felkészítést nem kapott."

Az Arden Kék Insignia OPC szedán hibátlanul végigment ezen a processzuson, igazolva azt a magas minőségi színvonalat, amelyet el is várnak az Opel vásárlói.

Kifizetődik az Opel hosszú sport-kombis tapasztalata
Az Insignia OPC Sports Tourer a legújabb fejezet a kombik hosszú sikertörténetében. A kategória úttörőjeként az Opel 1953-ban hozta ki a személyautót (car) és az áruszállítót (van) kombináló Olympia Rekord Car-A-Van modellt, majd 1970-ben az Ascona Voyage, az első életmód-kombi következett.

A következő újdonságra 1991-ben került sor, amikor az Opel bemutatta a világ legnagyobb teljesítményű sorozatgyártású kombiját: az Omega Caravan 24V háromliteres, soros hathengeres motorja 204 lóerőt adott le. A 2005-től kapható Vectra OPC folytatta e hagyományt, amelynek első kerekeit 280 lóerő hajtotta.

Az új, 325 lóerős Opel Insignia OPC nagyot lép előre a menetdinamika terén, mégpedig nemcsak motorteljesítményével, hanem az Adaptive 4x4 hajtással is. A dinamikus Sports Tourer változat után minden bizonnyal megfordulnak majd az emberek!

OPC: otthon a Nordschleifén
Az Opel már a hatvanas évek óta tesztel a Nürburgring Nordschleifén, és 2006-ban szerződést is kötött a híres versenypályával. Azóta saját tesztközpontja van, közvetlenül a Ringnél, eszményi tesztkörülményekkel - különösképp az OPC modellek részére.

A nagyteljesítményű típusok választékában jelenleg a Corsa OPC, az Astra OPC, a Meriva OPC és a Zafira OPC mellett az Insignia OPC négy- és ötajtós, illetve Sports Tourer kivitele szerepel. Míg az Astra OPC "Nürburgring Edition" modellje a pálya előtt tiszteleg, az Astra "OPC Race Camp" a hallatlanul sikeres autósport-központra irányítja a figyelmet.

Az OPC Race Camp versenytapasztalat nélküli, becsvágyó autósoknak kínál lehetőséget, hogy egy szigorúan megszervezett tehetségkutató program során, többmenetes kvalifikációval mutassák meg képességeiket. Akik beválnak, különleges képzést kapnak, amely felkészíti őket a versenyzésre. A programot, az autókat és a szervezést az Opel biztosítja a Race Camp részére.

Eddig 750-en maradtak benn a 22 ezer jelentkezőből. A képzés és a válogatás vezetője a két korábbi versenyző, és jelenlegi Opel-márkakövet Manuel Reuter és Joachim Winkelhock. Persze mindenki abban reménykedik, hogy övé lesz a tíz hely valamelyike abban a két Astra versenyautóban, amelyek jövőre indulnak a Nürburgring 24 órás versenyén.

Kapcsolódó weboldal

Sajtókapcsolat













         
Kezdőlap    |    Cégismertetők    |    E-Sajttáj    |    Konferenciák    |    Kiállítások    |    Blogajánló    |    Kapcsolat

Rovatok:   Auto-motor  |  Belföld  |  Egészség  |  Gazdaság  |  IT  |  Környezetvédelem  |  Közlekedés  |  Kultúra  |  Média  |  Mobil  |  Sport  |  Távközlés

Sajttaj.hu © 2007-2024.   -   Sitemap    |   Médiaajánlat    |   Jognyilatkozat   


RSS   RSS


 freestat.hu mystat websas.hu
statgep.hu