Az előrendelések száma 39 százalékkal haladta meg az előző év mutatóit, míg az üzemi eredmény 14,7 százalékkal emelkedett. A magyar piacon fél év alatt 314 kamiont adott el a vállalat, amellyel piaci részesedését 15% fölé növelte.
A Scania előrendelései, bevétele és nyeresége is jelentősen növekedett a 2007. év első 6 hónapjában. A járművekre és szolgáltatásokra irányuló kereslet folyamatosan emelkedik azokon a piacokon, ahol a Scania jelen van, és várható, hogy ez a nehéz-tehergépjárművek esetében továbbra is így marad.
Európában jelentős hiány mutatkozik a szállítóeszközökből, ezért állandó igény van használt és új teherjárművekre is. Közép- és Kelet-Európában ez az igény még erőteljesebben jelentkezik: 2007 első félévében 80 százalékkal emelkedett az előrendelések száma.
Az újonnan csatlakozott EU-tagállamokban és Oroszországban, valamint a Független Állomok Közösségében elindult infrastrukturális projektek és egyéb gyárépítésekkel kapcsolatos beruházások nagyban hozzájárultak a tehergépjármű-rendelések számának növekedéséhez.
A beruházások száma várhatóan ugyanilyen magas lesz az elkövetkező néhány évben is, így a szállítóeszközökre való kereslet sem fog csökkenni.
A Scania gyárai teljes kihasználtsággal működnek. Gyártókapacitását egy közel 220 millió euró értékű befektetéssel kívánja bővíteni, amely 2009-re várhatóan eléri az évi 100 000 járművet.
Az egyre növekvő számú aktív Scania járműnek és az erősebb gazdasági tevékenységnek köszönhetően a szolgáltatásokból származó bevétel egyenletesen növekszik. Ezzel párhuzamosan a hálózat is egyre bővül, különösen a közép-kelet-európai piacokon.
A Scania továbbra is azon dolgozik, hogy csökkentse a működéséből származó és a termékei okozta környezeti hatásokat. A járművek hatékonyabb kihasználása, a megújuló üzemanyagok alkalmazása része ezen célkitűzés megvalósításának. A vállalat kutatás-fejlesztési tevékenysége igen intenzív, tavalyhoz képest 16%-kal nőtt, így elérte a 180 millió eurót.
Júniusban etanol-üzemű buszokat rendelt az oslói önkormányzat a Scania-tól, amelyek a jövő évben állnak szolgálatba. Az ilyen típusú buszok egyetlen gyártójaként a svéd vállalat járműveit Nagy-Britannia, Lengyelország, Magyarország, Olaszország, Spanyolország és Kína tömegközlekedési vállalatai is tesztelték már.
|