Partnerek


CMS, webshop, eCommerce, domain, hosting, SEO, SEM

Google Directory

Observer


NewsAgent


C-PRESS


Hirmutato


Hirlapom


Hirlapom





hírek személyre szabva

Napi sajtó


Hirlevél feliratkozás






Google
 


Két új öthengeres dízelmotor a Volvótól

2009.02.17
A Volvo Cars két teljesen új, öthengeres, 2,4 literes turbódízel motorral bővíti tovább dízelmotor-kínálatát. A két új dízelmotor még nagyobb teljesítményt kínál a vállalat ügyfeleinek a kategória vezető üzemanyag-fogyasztása és széndioxid-kibocsátása mellett.

A motorpaletta a jövőben a nagy teljesítményű, két turbófeltöltővel szerelt 205 LE teljesítményű és 420 Nm nyomatékú D5 motorral, valamint a közepes teljesítményű, egy turbófeltöltővel szerelt 175 LE teljesítményű és 420 Nm nyomatékú 2.4D motorral lesz elérhető. Mindkét motor rendelhető lesz a Volvo S80, V70, XC60, valamint XC70 modellekhez 2009 tavaszától.

„Az új dízelmotorok bevezetésével egy újabb lépést tettünk célunk, a robbanómotorok környezetkárosító hatásainak csökkentése felé, miközben csendes, kifinomult, és kimagasló teljesítményű termékeket ajánlhatunk ügyfeleink számára” – mondta Derek Crabb, a Volvo Cars erőátviteli rendszerek gyártásáért felelős részlegének alelnöke.

Nagy teljesítményű D5 motor
A nagy teljesítményű D5 motor már bemutatkozott a Volvo S80 modellben, 2009 tavaszától pedig a Volvo V70, XC60 és XC70 modellekben is rendelhető lesz.

A teljesítménnyel és a vezethetőséggel szemben támasztott követelményeket a nagy teljesítményű D5 motorban két különböző méretű turbófeltöltővel sikerült megoldani, amelyek szekvenciálisan működnek, azaz a megszokottnál jóval szélesebb fordulatszám-tartományban képesek további teljesítményt biztosítani. E megoldásnak köszönhetően az autó a gázadásra azonnal reagál és minden sebességnél erőteljes gyorsításra képes, ráadásul szinte észrevehetetlen az átmenet, amikor a motor átvált az egyik feltöltőről a másikra.

A duplaturbós megoldás tette lehetővé, hogy a D5 motorban a kipufogógáz-visszavezetést (exhaust gas recirculation – EGR) a korábbiaknál szélesebb fordulatszám-tartományban alkalmazzák a Volvo mérnökei. A technológiával sikerült optimálisan kihasználni a két turbófeltöltő eltérő tulajdonságait, és a nagy teljesítmény, illetve az alacsony fogyasztás olyan tökéletes kombinációját valósították meg, mellyel ez a motor pályázhat a kategória első helyére.

A fejlett üzemanyag-befecskendező technológia piezoelektromos befecskendezőket használ. A befecskendezők biztosítják az atomizált üzemanyag tökéletes elosztását az égéstérben, így hatékonyabb lesz az égés és csökken a károsanyag-kibocsátás. Mindemellett e technológia nem csak gazdaságos üzemeltetést tesz lehetővé, hanem kellemes, a hathengeres benzinmotorok hangjához hasonló hangzást eredményez.

Az említett csúcstechnológiájú megoldások együtt teszik lehetővé a kimagaslóan jó fogyasztási adatok elérését (EU-szabvány szerint mért fogyasztás vegyes üzemmódban):
  - 6,2 liter/100 km (164 g/km) az S80 esetében
  - 6,4 liter/100 km (169 g/km) a V70 esetében
  - 7,0 liter/100 km (185 g/km) az XC60 esetében (előzetes adat)
  - 7,0 liter/100 km (185 g/km) az XC70 esetében (előzetes adat)

Egyturbós 2.4D motor
Az egy turbóval felszerelt 2.4D motor a Volvo S80, V70, XC60, valamint XC70 modellek elsőkerék-meghajtású verzióihoz lesz rendelhető 2009 tavaszától.

A motor optimalizálása során a mérnökök fő szempontja a lehető legalacsonyabb üzemanyag-fogyasztás volt. A befecskendező rendszer más típusú piezoelektromos befecskendezőket kapott – mint amilyenek a D5 motorban találhatók –, melyek a lehető leggyorsabb és legpontosabb befecskendezést biztosítják.

A nagy befecskendezési nyomásnak köszönhetően az égés kiemelkedően hatékony. A vezethetőség javítása érdekében a turbófeltöltőt úgy optimalizálták, hogy már alacsony fordulatszámon is nagy nyomatékot biztosítson.

Az új, egy turbófeltöltővel ellátott 2.4D motor az alábbi fogyasztási adatokkal büszkélkedhet (EU-szabvány szerint mért fogyasztás vegyes üzemmódban):
  - 5,8 liter/100 km (154 g/km) az S80 esetében (előzetes adat)
  - 5,9 liter/100 km (157 g/km) a V70 esetében (előzetes adat)
  - 6,0 liter/100 km (159 g/km) az XC60 esetében
  - 6,0 liter/100 km (159 g/km) az XC70 esetében

Közös technológia
A két új dízelmotorban számos technológiai megoldás közös. A motorok kompresszióviszonya alacsonyabb a szokásosnál, hatékonyabb bennük az égés, és a legmodernebb motorvezérlő rendszerrel vannak felszerelve. A Volvo Cars erőátviteli rendszerekért felelős szakértői csökkentették a dízelmotorokban a belső súrlódást és a szivattyúveszteségeket. A beszívó- és a kipufogórendszer közötti nyomásesést is sikerült jelentősen csökkenteni.

Az új turbódízel motorok kerámia izzógyertyákkal vannak felszerelve. E csúcstechnológiás alkatrészek – hihetetlenül gyors felmelegedésüknek köszönhetően – kimagasló indítási tulajdonságokat biztosítanak. Az új izzítógyertyák mindössze két másodperc alatt 1000°C-ra melegszenek fel, így a motor könnyen, alacsonyabb károsanyag-kibocsátással indítható. Bizonyos körülmények között, például nagyon alacsony fordulatszámon az izzítógyertyák használhatók a hengerekben uralkodó hőmérséklet növelésére is, így az égés hatékonysága még tovább fokozható.

Kapcsolódó weboldal

Sajtókapcsolat
Cég:Volvo













         
Kezdőlap    |    Cégismertetők    |    E-Sajttáj    |    Konferenciák    |    Kiállítások    |    Blogajánló    |    Kapcsolat

Rovatok:   Auto-motor  |  Belföld  |  Egészség  |  Gazdaság  |  IT  |  Környezetvédelem  |  Közlekedés  |  Kultúra  |  Média  |  Mobil  |  Sport  |  Távközlés

Sajttaj.hu © 2007-2019.   -   Sitemap    |   Médiaajánlat    |   Jognyilatkozat   


RSS   RSS


 freestat.hu mystat websas.hu
statgep.hu