Partnerek


CMS, webshop, eCommerce, domain, hosting, SEO, SEM

Google Directory

Observer


NewsAgent


C-PRESS


Hirmutato


Hirlapom


Hirlapom





hírek személyre szabva

Napi sajtó


Hirlevél feliratkozás






Google
 


Bemutatkozik a Volvo S60 következő generációja

2008.12.16
A Volvo Cars pár nappal karácsony előtt azzal szeretne az autós világnak kedveskedni, hogy bemutatja azt a személyautót, amely az elkövetkező években a forgalom ékköve lesz az utakon. A Volvo S60 koncepcióautó segítségével már most egy pillantást vethetünk a 2010-ben érkező új Volvo S60 típusra.

„Az új S60 egyike lesz a legerősebb szereplőknek egy olyan mezőnyben, ahol rendkívül kiélezett konkurenciaharc folyik” – mondta Stephen Odell, a Volvo Cars elnök-vezérigazgatója.

A kupéforma inspirálta vonalvezetés karakteres megjelenést kölcsönzött már az eredeti S60 típusnak is, és ez a karakter a következő generációs modellnél még tovább erősödik.

„A sportos forma azonnal sejteti, mekkora élmény lesz vezetni ezt az autót – és bátran mondhatom, hogy az új S60 teljesíteni fogja ezt az ígéretet. Menettulajdonságai jobbak, mint bármely eddigi Volvo modellé, az autóba épített csúcstechnológia pedig segíti a biztonságosabb vezetést” – mondta Stephen Odell.

A koncepcióautóról egyértelműen látszik, hogy a Volvo Cars formatervezői egy szinttel tovább léptek az autó megalkotása során.

„A koncepcióautó külseje egyértelműen utal arra, mi várható az új S60 esetében. A belső kialakítása során még merészebbek voltunk: itt az volt a célunk, hogy bemutassuk, hogyan képzeljük el a – nem is olyan távoli – jövőt” – mondta Steve Mattin, a Volvo Cars formatervezésért felelős igazgatója.

Skandináv ihlet és dráma
Az S60 koncepcióautó orráról természetesen nem hiányozhat a trapéz alakú hűtőrács által keretbe foglalt nagyméretű márkajelzés. Maga a hűtőrács is megújult kissé: a vízszintes rácsok még tovább finomítanak a formáján.

A hűtőrács szélein a legújabb Volvókra jellemző fények világítanak, melyek jól kihangsúlyozzák az orr függőlegességét, és a motorháztető V-formáját. A megtört ívű fényszórók szinte belefolynak az erősen ívelt motorháztetőbe. Az alsó légbeömlők fordított trapézt mintázó alakjával együtt ezek az elemek nagyon kifejező „arcot” adnak a koncepcióautónak.

„Dinamikus és kifejezetten karakteres, de egyáltalán nem tűnik agresszívnek. Az autó minden elemét a skandináv design, illetve a svéd tengerpart sziklái és vizei ihlették. A végeredmény pedig a drámaiság és az érzékiség lélegzetelállító keveréke” – mondta Steve Mattin.

Viking hosszúhajók a fényszórókban
A koncepcióautó fényszóróiban a klasszikus skandináv hagyományok találkoznak a csúcstechnikával. A fényszórókban található világítótestek két apró, egymás mellett vitorlázó viking hosszúhajót formáznak – az egyik hajó szolgáltatja a tompított, a másik pedig a távolsági fényt. Éjszakai vezetéskor a rejtett, felfelé néző nagy teljesítményű LED-ek által kibocsátott fényt a hajók duzzadó vitorlái irányítják előre.

Kettős hullám és szenzációs ajtók
Oldalról nézve feltűnik, hogy a koncepcióautó keskeny kupé-teteje, valamint az oldalsó szélvédők formája mellett, megjelent egy teljesen újszerű oldalsó vállvonal, amely finom, kettős hullámot formáz.

A fényszóróktól egészen az autó faráig tartó vállvonal érzékibbé teszi a kocsit, és a fénytörések játékával a felületek merevségét is oldja. A 20-collos, 7 küllős keréktárcsák, valamint az alacsony profilú gumik mintázata ehhez az autóhoz készült. A bronzszínű fékpofák tökéletes harmóniát teremtenek a „Warm Liquid Copper”, azaz meleg rézfolyam színvilággal.

Az egyedi, parallelogramma formájú hátsó ajtók minden egyes nyitása-zárása különleges látvány. Az ajtónyitás gombnyomásra indul, és az első fázisban a hagyományos ajtókhoz hasonlóan történik. A következő fázisban azonban az ajtó első része is kiemelkedik az autó síkjából, és a karosszériával párhuzamosan az egész ajtó hátracsúszik, egészen a hátsó kerekekig.

A versenypályák szele
„A jövőben megjelenő modellekben egyre több „versenypályákról” ellesett formai elem jelenik majd meg. Az autók vonalai nem szakadnak meg hirtelen a semmiben, hanem egy folyamatos, ívelt mintázatban végződnek, mely a versenypályák merész kanyarjait idézi. Ebben a koncepcióautóban ez leginkább a kocsi hátulján figyelhető meg” – mondta Steve Mattin.

Az autó hátsó vállvonalait híven követő hátsó lámpák ugyanolyan fejlettek, mint az első fényszórók. Kikapcsolt állapotban egyáltalán nem látszik a megszokott piros-borostyánsárga színkombináció. A bekapcsolás után azonban a helyzetjelző fények, a féklámpák és az irányjelzők mind a megfelelő színnel világítanak. A tömör üveg panel vízszintes „szeletekre” van osztva.

A kocsi hátulján egy behúzható diffúzor is helyet kapott, amely a sebességtől függően automatikusan a lehető legjobb aerodinamikai tulajdonságokat igyekszik biztosítani a járműnek.

Az utastér tükrözi a formatervezés jövőbeni irányát
A Volvo S60 koncepcióautó belső terének megtervezése során Steve Mattin, a Volvo Cars formatervezésért felelős igazgatója és csapata számos különleges, jövőbemutató megoldást valósítottak meg.

„Úgy is mondhatjuk, hogy megpróbáltuk felvázolni a jövőben követendő irányvonalat. Kétségkívül ez az általunk készített legexkluzívabb utastér” – mondta Steve Mattin.

A belső tér skandináv frissességet sugároz, tökéletesen harmonikus, és lélegzetelállító részletek egészítik ki.

A négyüléses autó belsejének közepén ott csillog a korona legszebb gyémántja: a kézzel készült Orrefors-kristályüvegből kimunkált lebegő középső konzol. A konzol nyugodt, békés hullámként folyik le a műszerfalról, és hömpölyög egészen a hátsó ülések háttámlájáig.

Vezetőközpontú környezet
A vezető teljes környezete olyan kialakítású, hogy minden eleme tökéletesen átlátható és kényelmesen irányítható legyen. A kombinált műszeregység ugyanolyan lebegő elemnek, szinte súlytalannak tűnik, mint a középső konzol. A műszer több rétegből épül fel.

„A sebességmérő valójában egy háromdimenziós üvegspirál. Az alacsonyabb sebességeket jelző számok vannak a legközelebb a vezetőhöz, a sebesség növekedésével pedig egyre messzebbre kerülnek. Úgy gondoljuk, hogy a sebességmérőnek vizuálisan is emlékeztetnie kell a vezetőt az előrehaladás dinamikájára” – fejtette ki Steve Mattin.

Keskeny, lebegő bőrülések
A lebegés motívuma a koncepcióautó keskeny, könnyű, a testet jól körülölelő üléseiben folytatódik, melyek puha Light Blond bőrből és kontrasztos színű varrással készültek. Az ülések a középkonzol alsó részéhez és a belső küszöbhöz vannak rögzítve, azaz nem is érintik a padlót. Mind a biztonsági övet, mind a kartámaszt az ülésekbe integrálták. A háttámlában található, lófarok alakú kivágás a korábbi koncepcióautókon már megtalálható volt, de most új, enyhén aszimmetrikus formát kapott.

„A célunk az volt, hogy kellemes, nagyszobai hangulatot teremtsünk, és a felületek finoman, szinte észrevehetetlenül menjenek át egymásba. A padlót borító barna, környezetbarát módon kikészített nyeregbőr például az ajtók alsó részét is beborítja” – jegyezte meg Steve Mattin.

Az ajtók felső felét eredeti nyírfa borítja, amelynek a színe tökéletesen egyezik a skandináv partokon oly gyakori, só és nap koptatta fa mólók és hordalékfa színével. Két párhuzamos felhasított rész egy hullám alakú kidudorodást formáz – amelynek teteje kényelmes bőr kartámaszként szolgál.

Új technológia a veszélyzónában tartózkodó gyalogosok észleléséhez
A S60 koncepcióautóban bemutatkozik egy teljesen új, innovatív biztonsági rendszer, amely többek között képes felismerni az autó elé lépő gyalogosokat – és automatikusan az autó maximális fékerejét kihasználva fékez, ha a sofőr ezt nem tenné meg. Ez a technológia, a Collision Warning with Full Auto Brake and pedestrian detection, valamint a továbbfejlesztett Adaptive Cruise Control rendszer az új Volvo S60 modellben mutatkozik be.

„Korábban olyan rendszerek fejlesztésére koncentráltunk, amelyek segítettek megelőzni a más járművekkel való ütközéseket. Most azonban óriásit ugrunk előre, hiszen az új rendszer a védtelen gyalogosok biztonságát is növeli, ráadásul az új megoldás már nem csak a fékerő egy része, hanem a teljes fékerő felett rendelkezik. Tudomásunk szerint eddig egyelten versenytársunknak sem sikerült akár csak hasonló eredményeket is elérnie ezen a területen” – mondta Thomas Broberg, a Volvo Cars biztonsági szakértője.

20 km/óránál alacsonyabb sebességen megakadályozza az ütközést
A gyalogost elütő autó sebessége jelentős szerepet játszik a baleset végkimenetelében. Ha a sebesség 50 km/óráról 30 km/órára csökken, a gyalogos túlélési esélyei jelentős mértékben nőnek.

„A célunk, hogy ez az új technológia 20 km/óra sebesség alatt segítsen megelőzni a gyalogosgázolásokat. Ha az autó ennél gyorsabban halad, akkor a cél, hogy a sebességet az ütközés pillanatáig a lehető legnagyobb mértékben csökkentsük. Az esetek többségben körülbelül 75 százalékkal tudjuk csökkenteni az ütközési erőhatást” – mondta Thomas Broberg.

Ez a technológia nagyon előnyös a ráfutásos balesetek során is. Tanulmányok bizonyítják, hogy a ráfutásos balesetek felénél a hátulról becsapódó autó sofőrje nem fékezett a baleset előtt. Ilyen esetekben a Collision Warning with Full Auto Brake akár teljesen meg is akadályozhatja az ütközést, ha a két jármű közötti sebességkülönbség kisebb, mint 25 km/óra.

Vizuális figyelmeztetés a szélvédőre vetített kijelzőn
Vészhelyzetben a sofőrt először egy hangjelzés figyelmezteti, és egy villogó fény is megjelenik a szélvédőre vetítve. Az azonnali, intuitív reakció kiváltása érdekében a vizuális figyelmeztetés úgy néz ki, mintha felvillanna egy autó féklámpája. Amennyiben a sofőr nem reagál a figyelmeztetésre, és a rendszer elkerülhetetlennek ítéli meg az ütközést, automatikusan a teljes fékerővel működésbe hozza fékrendszert.

A fő cél továbbra is az, hogy a sofőr a kezdeti figyelmeztetésre reagálva azonnal fékezzen, vagy kikerülje a veszélyforrást. A teljesen automatikus fékezés olyan intézkedés, amely csak akkor kezdődik el, ha az ütközés már elkerülhetetlen.

Továbbfejlesztett sebességtartó automatika
A Volvo Cars Adaptive Cruise Control (ACC), adaptív sebességtartó rendszere most már dugóban is jól használható. A radar adatai alapján működő ACC rendszer egészen a teljes megállásig megtartja az előtte haladó járműhöz képest beállított követési időközt, így az új rendszer már képes teljes kényelmet biztosítani a sofőr számára a sok elindulást és megállást megkövetelő dugókban is.

119 g/km CO2-kibocsátás
A Volvo Cars egy 1,6 literes hengerűrtartalmú, nagy hatásfokú GTDi (közvetlen befecskendezéses, turbófeltöltéses benzinmotor) technológiát alkalmazó, 180 lóerő teljesítményű motort választott a Volvo S60 koncepcióautó hajtásához. A hagyományos benzinmotorokban az üzemanyagot a szívószelepek előtt fecskendezik a szívócsonkba, a közvetlen befecskendezéses technológia esetében azonban az üzemanyagot nagy nyomással közvetlenül az égéstérbe fecskendezik be.

A motor a számtalan többi technológiai megoldással kombinálva lehetővé tette a széndioxid-kibocsátás 119 g/km szintre történő csökkentését (5,0 l/100 km fogyasztás mellett).

A Volvo Cars első, GTDi technológiát használó sorozatgyártású modellje 2009 második felében mutatkozik majd be.

Elektromos kormányszervó, többrétegű égés és egyéb módszerek

A GTDi technológián felül a Volvo S60 koncepcióautó a következő megoldásokat alkalmazza, hogy a CO2-kibocsátást 119 g/km szintre csökkentse:
  - Többrétegű égés: Az égésteret úgy alakították ki, hogy optimális benzin-levegő arányú köd alakuljon ki a gyújtógyertya körül, mely réteget azonban tiszta levegő vesz körül. Így lehetségessé vált a motor légfelesleggel történő üzemeltetése, ami segít csökkenteni az üzemanyag-fogyasztást.
  - A start/stop rendszer leállítja a motort, amikor megáll az autó.
  - Powershift: Két, saját tengelykapcsolóval rendelkező sebességváltó működik egymással párhuzamosan.
  - EPAS (Electric Power Assisted Steering – elektromos kormányszervó): Ez valójában egy „elektromos szervó”, amelyben a hidraulikus szivattyú szerepét egy elektromos motor látja el.
  - "DRIVe-mód”: Lehetővé teszi, hogy a sofőr a „takarékos mód” kiválasztásával tovább csökkentse az üzemanyag-fogyasztást. Ebben a módban a rendszer korlátozza bizonyos elektromos és mechanikus rendszerek működését.
  - Lezárható hűtőrács: A hűtőrácson belüli szélterelő panel bezárható a légellenállás csökkentése érdekében, ha kevesebb levegőre van szükség a motor hűtéséhez.
  - Sima, lapos felületű alváz.
  - Könnyű anyagok használata a karosszéria gyártása során.
Kapcsolódó weboldal

Sajtókapcsolat
Cég:Volvo













         
Kezdőlap    |    Cégismertetők    |    E-Sajttáj    |    Konferenciák    |    Kiállítások    |    Blogajánló    |    Kapcsolat

Rovatok:   Auto-motor  |  Belföld  |  Egészség  |  Gazdaság  |  IT  |  Környezetvédelem  |  Közlekedés  |  Kultúra  |  Média  |  Mobil  |  Sport  |  Távközlés

Sajttaj.hu © 2007-2024.   -   Sitemap    |   Médiaajánlat    |   Jognyilatkozat   


RSS   RSS


 freestat.hu mystat websas.hu
statgep.hu