Partnerek


CMS, webshop, eCommerce, domain, hosting, SEO, SEM

Google Directory

Observer


NewsAgent


C-PRESS


Hirmutato


Hirlapom


Hirlapom





hírek személyre szabva

Napi sajtó


Hirlevél feliratkozás






Google
 


Mikor éri utol a válság a reklámokat?

2008.12.01
A válság előbb-utóbb minden szférába begyűrűzik kisebb-nagyobb mértékben, kérdés, hogy a kommunikációt előbb vagy utóbb éri-e el, és milyen mértékben. Az értékesítés a marketing-kommunikációval kezdődik, PR-, online-, és reklámügynökségek egyelőre még csak találgatják a folyamatokat, az ügyfelek kivárnak. A Menedzsment Fórum második marketingkonferenciáján a válság marketing-kommunikációra gyakorolt hatását elemzik a felkért szakértők.

A pénzügyi válság egy területet sem hagy érintetlenül, de hatása elsőként az autóiparban, pénzügyi szférában, utazási piacon és az ingatlan-vásárlások terén mutatkozik. Ezekben pedig az a közös, hogy mindegyik terület a legnagyobb reklámköltők közé tartozik, így az, hogy most mi jár ezen vezető cégek marketingeseinek fejében nagy mértékben meghatározza a jövőt.

Ennek jár utána a Menedzsment Fórum, mely második marketingkonferenciáján minden oldalról igyekszik megvizsgálni a kérdést. Előadóink, és a panelbeszélgetésben résztvevők között lesz hirdető, reklám- és médiaügynökség, valamint több médium képviselője.

Nagy kérdés, hogy hogyan lehet ésszerűen reagálni a megváltozott helyzetben, érdemes-e beruházni a marketingbe továbbra is, és az élvonalban maradni e téren is, vagy a marketing az első terület, ahonnan a legkönnyebb elvenni.

A módosításra is számos lehetőség van, sok helyen az üzenet változik meg, például a banki hitelezés helyett, inkább a betétgyűjtés kerül a középpontba, de a termékkommunikáció megváltozása, és a költségcsökkenés mellett az átcsoportosítás is több irányba mutathat.

Több szakember véleménye szerint a kommunikációs büdzsék átcsoportosításának egyik nyertesei lehetnek a PR- és onlineügynökségek, előbbi a módszer viszonylagos olcsósága, utóbbi pedig mérhetősége miatt.

Lakóparkok például, melyek eddig óriásplakáton építették imázsukat, lehet, hogy most az internetre kényszerülnek etéren is, de az is elképzelhető, hogy a marketing büdzsé nagy részét a jövőben inkább óvodák, iskolák, közterületek fejlesztésére fordítják, hogy ismertséget és tiszteletet vívjanak ki maguknak az adott kerületben.

Mely területnek, mik lehetnek a buktatói, milyen döntéseken érdemes a megváltozott gazdasági helyzetben elgondolkozni, marketing-kommunikáción belül honnan lehet a legkisebb fájdalommal elvenni, és mivel minden rosszban van valami jó is, érdemes megvizsgálni, hogy a jövőre nézve milyen előnyei lehetnek a gazdasági válságnak a piacra nézve. Ezeket a kérdéseket teszi fel a Menedzsment Fórum, és kap választ minden érdeklődő az mfor.hu második marketingkonferenciáján.

Kapcsolódó weboldal

Sajtókapcsolat













         
Kezdőlap    |    Cégismertetők    |    E-Sajttáj    |    Konferenciák    |    Kiállítások    |    Blogajánló    |    Kapcsolat

Rovatok:   Auto-motor  |  Belföld  |  Egészség  |  Gazdaság  |  IT  |  Környezetvédelem  |  Közlekedés  |  Kultúra  |  Média  |  Mobil  |  Sport  |  Távközlés

Sajttaj.hu © 2007-2024.   -   Sitemap    |   Médiaajánlat    |   Jognyilatkozat   


RSS   RSS


 freestat.hu mystat websas.hu
statgep.hu