Partnerek


CMS, webshop, eCommerce, domain, hosting, SEO, SEM

Google Directory

Observer


NewsAgent


C-PRESS


Hirmutato


Hirlapom


Hirlapom





hírek személyre szabva

Napi sajtó


Hirlevél feliratkozás






Google
 


Csillagos Ötös az Opel Insigniának

2008.11.26
Öt csillagot kapott az Opel Insignia az Euro NCAP törésteszten. Független teszt igazolja az Opel új csúcsmodelljének kivételes ütközésbiztonságát. Összehangolt biztonsági koncepció, számos műszaki újdonsággal.

Kivételesen jó eredményként, a felnőtt utasok védelméért elérhető 37-ből 35-öt szerzett, és maximális ötcsillagos értékelést kapott az Opel Insignia az Euro NCAP töréstesztjén. Ezenkívül négy csillaggal honorálták a gyermekvédelmét és kettővel a gyalogosvédelmet; ezek az eddigi legjobb minősítések a nagy családi autók kategóriájában. Korábban az Insignia ostorcsapás-nyaksérülés ellen kiválóan védő fejtámláit értékelte nagyra a független intézmény.

"A világ egyik legbiztonságosabb autójának terveztük és építettük az Insigniát, és az Euro NCAP tesztjének ragyogó teljesítése igazolja műszaki megoldásaink helyességét" - mondta Hans Demant, az Opel vezérigazgatója és a General Motors Europe alelnöke. E biztonsági koncepciót egyébként díjazta az 59 európai újságíró is, akik 2009-ben az Év Autójává választották az Insigniát.

Az új, középkategóriájú Opel/Vauxhall típus karosszériáját és utasvisszatartó berendezéseit úgy tervezték, hogy megfeleljenek Európa és az egész világ valamennyi jelenleg érvényes és ezután várható ütközésbiztonsági szabványának. Így életszerű balesetekben is optimális védelmet nyújt az autó.

A szilárd karosszériába beépített légzsákok száma nyolc is lehet; az első utasokat új aktív fejtámlák és kettős övfeszítők védik. Ami az aktív biztonsági berendezéseket illeti, az OpelVauxhall Insignia számos vezetőtámogató funkciót tartalmazó ABS mellett kipörgésgátlót (TCPlus), új generációs ESPPlus menetstabilizálót és adaptív féklámpát kapott. Az opciók közül említést érdemel az adaptív fényszóró (AFL+), az adaptív 4x4 és az Opel Eye kamerarendszer.

Rendkívül szilárd utascella
Az Insignia passzív biztonságának alapja a jórészt nagyszilárdságú acélból készült utascella. Ezt kontrolláltan deformálódó gyűrődő zóna veszi körül. Elöl három erőbevezetési útvonal van: a bölcső, az ezt hordozó hossztartók és az A-oszlopok aljába csatlakozó nyúlványok. Hátul két hossztartót köt össze az alumínium lökhárító-profil. Súlyos ráfutásos ütközéskor ezek fokozatosan csuklanak össze, átvezetve az erőhatást a C-oszlopra, a kerékdobra és a padlólemezre.

Az autó oldalán nem lehet nagy gyűrődő zónát kialakítani, ezért ott az igénybevétel szétosztására törekedtek. Az acél ajtóerősítés már átlósan helyezkedik el, ezért jobban kapcsolódnak a B-oszlophoz, hálózatot képezve a küszöbbel és a tető kereszttartójával.

A gyalogosok védelmében bőséges helyet biztosítottak a „lágy", rugalmas vázszerkezetű motorháztető és a kemény fődarabok között.

Nagyfokú passzív biztonság
Hat standard- és két opcionális hátsó oldallégzsákjával nagyszerűen véd az Opel/Vauxhall Insignia.
 - Kétfokozatú frontlégzsákok. Az övfeszítőkkel együttműködve két lépcsőben fújódnak fel: kb. 30 km/óráig csak lágyan, súlyos frontális ütközéskor, teljesen.
 - Mellkas-medence oldallégzsák. Oldalütközéskor jól védi a csípő tájékát - ezt, a viszonylag alacsony ütközési pont miatt, nem is jól mutatja meg a standard Euro NCAP teszt.
 - Hátsó oldallégzsák is kapható az Insigniába.
 - Függönylégzsák az oldalablakok teljes felülete mentén. Befelé bomlik ki, megvédve a kisebb, 12 év körüli utasokat is.

Többféle visszatartó rendszer
Új generációs övfeszítők és fejtámlák járulnak hozzá az Insignia magas biztonsági színvonalához.
 - Elöl új aktív fejtámlákat fejlesztettek ki az Insigniához. Ráfutásos ütközéskor hatásosan véd a gyakori ostorcsapás-nyaksérüléstől.
 - Három állítható magasságú fejtámla hátul.
 - Becsatolásra figyelmeztetés elöl, illetve opcionálisan a hátsó üléseken is (hátsó oldallégzsákkal együtt).
 - Valamennyi ülésen hárompontos öv.
 - ISOFIX gyermekülés-csat mindhárom hátsó ülésen.
 - Dupla övfeszítő az erőhatárolóval ellátott első öveknél, amelyek szorosan ráhúzzák az övszalagot az utas vállára és csípőjére.
 - Különleges gyermekülések: az Opel gyermekülései különösen jól védenek oldalütközéskor, és könnyen kezelhetők, ami előfeltétele annak, hogy csakugyan használják is őket. Az előírásos ISOFIX csaton kívül van egy plusz heveder is, amelyet a hátsó ülés hátoldalán kell bekapcsolni, hogy megakadályozza az előrebukást. Az Opel szakemberei kizárólag Opel gyermekülést javasolnak a márka autóiba, mert ezeket összehangoltan tervezik.
 - Pedálkiakasztó rendszer (PRS); súlyos frontális ütközéskor a fék- és a kuplungpedál kimozdul rögzített pozíciójából, csökkentve a lábsérülés veszélyét.
 - Légzsákos balesetkor önműködően bekapcsolódik a vészvillogó, illetve a mentés megkönnyítésére kinyílnak az ajtózárak.

Új generációs aktív biztonsági berendezések
Az eddigiek a sérülésveszélyt mérséklik, ha már megtörtént a baj, de még fontosabbak a baleset elkerülését szolgáló aktív biztonsági berendezések:
 - Blokkolásgátló (ABS), elektronikus fékerő-elosztóval, kanyarodási fékvezérléssel, vészfék-asszisztenssel, a fékmelegedés hatásának kiegyenlítésével, a vizes féktárcsák időnkénti szárazra fékezésével és dombsegéddel.
 - Elektronikus menetstabilizáló (ESPPlus): egyszerre három kerékre képes hatni.
 - Kipörgésgátló (TCPlus), motornyomaték-csökkentéssel és fékbeavatkozással.
 - Adaptív féklámpa, amely 30 km/óra fölötti sebességnél, az ABS beavatkozásával járó hirtelen fékezéskor mindhárom féklámpa másodpercenként ötszöri felvillanásával figyelmezteti a követő jármű vezetőjét. A villogás megállás után még három másodpercig folytatódik.

Az Opel Insignia előre látja a veszélyhelyzetet, és figyelmezteti vezetőjét
Számos egyéb opció fokozza a stabilitást, és segíti a vezetőt, mint Adaptív fényszóró (AFL+) kanyarfénnyel. A fényszórók önműködően alkalmazkodnak az út- és időjárási körülményekhez.

Az új AFL+ összesen kilenc funkciójával jobban látni az utat, például kanyargós országúton. Standard a nappali menetfény és az automatikus világításkapcsoló, ami nappal javítja a jármű láthatóságát.
 - Az Opel Eye kamerarendszer feladata kettős: figyelmezteti a vezetőt, ha szándékolatlanul elhagyná az utat, és felismeri a jelzőtáblákat. Anélkül segít, hogy zavaróan beavatkozna.
 - FlexRide. Az Opel „mechatronikus" futóművének adaptív menetstabilizálása önműködően alkalmazkodik az útviszonyokhoz.
 - Adaptív 4x4: síkos felületen javítja az elindulást és az útfogást. Ugyanilyen fontos, hogy mindenféle körülmények között dinamikusabbá és kezesebbé teszi az Insignia viselkedését. Sport kivitel esetén elektronikus differenciálzár (eLSD) tartozik hozzá, amely tovább fokozza a trakciót és a stabilitást.
 - Az abroncsnyomás felügyelő rendszer (TPMS) figyelmeztet, ha bármelyik kerékben az ajánlott alá csökken a guminyomás. A jelzés a műszerfalon tűnik fel.
 - Utánfutó stabilizáló. A behajtható vonóhoroggal felszerelt Insigniát ellátják az utánfutó becsóválását megakadályozó funkcióval is.
Kapcsolódó weboldal

Sajtókapcsolat
Cég:Opel













         
Kezdőlap    |    Cégismertetők    |    E-Sajttáj    |    Konferenciák    |    Kiállítások    |    Blogajánló    |    Kapcsolat

Rovatok:   Auto-motor  |  Belföld  |  Egészség  |  Gazdaság  |  IT  |  Környezetvédelem  |  Közlekedés  |  Kultúra  |  Média  |  Mobil  |  Sport  |  Távközlés

Sajttaj.hu © 2007-2024.   -   Sitemap    |   Médiaajánlat    |   Jognyilatkozat   


RSS   RSS


 freestat.hu mystat websas.hu
statgep.hu