Partnerek


CMS, webshop, eCommerce, domain, hosting, SEO, SEM

Google Directory

Observer


NewsAgent


C-PRESS


Hirmutato


Hirlapom


Hirlapom





hírek személyre szabva

Napi sajtó


Hirlevél feliratkozás






Google
 


Tizenegy GM világ- és Európa-premier Frankfurtban

2007.08.16
GM: új HydroGen4 tüzelőanyagcellás autó, Volt villanyautó. Opel/Vauxhall : új Agila, villanyautó tanulmányterv, ecoFLEX kezdeményezés. Chevrolet: új Aveo-nemzedék, Beat, Groove és Trax mini-tanulmányautók, HHR. Saab: új 9-3-nemzedék, Turbo X csúcsmodell. Cadillac: BLS Wagon és a Cadillac CTS luxuslimuzin új nemzedéke. Corvette : nagyobb teljesítményű kupé és kabrió. HUMMER: H2 a filmsztár a „Transformersből“.

Rövidtávon is a CO2-emisszió további csökkentése, hosszú távon pedig új hajtásrendszerek bevezetése - így foglalható össze a General Motors Europe környezeti stratégiája. A cél az, hogy sokféle energiaforrást használjanak az autók meghajtásához.

„Gyorsítjuk a villanyautók fejlesztését, törekszünk a fosszilis energiahordozók helyettesítésére és emeljük a benzin- és dízelmotorjaink hatásfokát" - jelentette ki a GM Europe elnöke, Carl-Peter Forster. Egyedül az új motorokra és sebességváltókra 700 millió eurót költ a következő öt évben a GM Europa, és az első modellek már láthatók Frankfurtban, az IAA-n. Forster kiemelte: „Átfogó környezetvédelmi startégiánkat jelképezi az idei Frankfurti autószalon Opel-meglepetése - koncepcióautónk az eddigi hibridektől alapvetően eltérő módon kombinálja az elektromos hajtást és a turbódízel motort."

Középpontba kerül az Európában most először látható két autó is: a tüzelőanyagcellás HydroGen4 és a Volt villanyautó.

GM HydroGen4: nulla emisszió a cél

A GM HydroGen4 a Chevrolet Equinox Fuel Cell európai változata. Amerikában már idén ősszel forgalomba állnak az első ilyen tüzelőanyagcellás autók - világszerte több mint száz darabos flottát terveznek. Cellamáglyája 440 sorba kapcsolt cellából áll, elektromos teljesítménye 93 kW. A 73 kW-os (100 LE) szinkronmotor 12 másodperc alatt gyorsít százra; a fronthajtásos kocsi csúcssebessége 160 km/óra.

GM Volt: tisztán elektromos autózás

A középtávon remélhető emissziómentes autózás mikéntjébe enged bepillantást a GM Volt: a koncepcióautó az E-Flex elektromos architektúrára épül, és kizárólag villanyautóként is közlekedhet. Második hajtásrendszere csakis azért van, hogy alkalmilag áramot termeljen és növelje a hatótávot.

Az E-Flex stratégia lényege, hogy különböző hajtásrendszereket alkalmazzon egyazon járműben, attól függően, hogy milyen energiaforrás áll a felhasználó rendelkezésére. Ennek megfelelően kétféle változatban jelent meg a Chevrolet Volt: Detroitban, 2007 januárjában 1,0 literes háromhengeres benzines turbómotorral, amelynek üzemanyaga benzin vagy E85 (85 százalék etilalkohol és15 százalék benzin) lehet; Sanghajban 2007 áprilisában pedig hidrogén-tüzelőanyagcellával.

Opel az IAA-n: ecoFlex kezdeményezés és új Agila

· ecoFLEX modellek az új környezeti stratégia jegyében

· Világpremier: új Opel Agila

· 2008-as modellév: felértékelt Vectra és Signum

Az Opel környezeti stratégiájához hozzá tartozik, hogy csekély emissziójú ecoFLEX-modelleket vezet be. Élvezetesen vezethető, szerény fogyasztású, mérsékelt CO2-kibocsátású, gazdaságos autók ezek. A sorozatot a Corsa 1.3 CDTI nyitja, amely kilométerenként csupán 119 gramm CO2-t bocsát ki, a 2007-es Frankfurti Autószalonon debütál, és 2008-ban kerül piacra.

További lehetőség a földgáz. A Zafira CNG és a Combo CNG (Compressed Natural Gas) mindössze 5,0, illetve 4,9 kit fogyaszt (138 illetve 133 g CO2/km). A hétüléses Zafira esetében ez alig 20 g CO2 kilométerenként és személyenként.

Új Agila: barátságos, dinamikus, flexibilis

· Formátum: öt ajtó, öt teljes értékű ülés

· Funkció: sokoldalú, sok praktikus részlettel

· Design: kiegyensúlyozott arányok, markáns vonalak

· Hajtás: kétféle benzines, egy turbódízel, automata

Öt ajtajával és öt ülésével ugyanolyan praktikus, mint az első, Európa-szerte 440 ezer vevőre talált kiadás, de sokkal dinamikusabb megjelenésű: ilyen az új Opel Agila, amelynek értékesítése 2008. tavaszán indul. Arányai kiegyensúlyozottak, barátságos lekerekítésekkel és markáns oldalgrafikával. Továbbra is magasan, felegyenesedetten ülünk benne, tetővonala azonban leereszkedik, lágy ívet képezve hátrafelé. Ez jót tett a légellenállásnak is, a méretekhez képest kedvezőnek számít a 0,35-ös alaktényező. A kis Opel 20 centivel hosszabb, hattal szélesebb, de héttel alacsonyabb lett az elődjénél.

A bázismotor az egyliteres, négyszelepes, háromhengeres, 65 lóerővel (48 kW). Az 1.2-es négyhengeres 86 lóerőt (63 kW) ad le; ehhez első ízben automata is kapható. A takarékosság mestere viszont az 1,3-as, 75 lóerős (55 kW) turbódízel.

2008-as modellév: nagyobb választék, bőségesebb felszerelés

Egyébként is sok újdonsággal, frissen polírozott modellpalettával rukkol ki az Opel 2008-ra. A legfőbb újdonság a Vectra, a Vectra Caravan és a Signum alaposan kibővített felszerelése. A két 206 kW-os (280 LE) atléta, a Vectra OPC és a Vectra Caravan OPC most először kapható hatfokozatú automatával. A Corsa-családban a 110 kW-os (150 LE) GSi fedi le a hézagot a Corsa Sport és a Corsa OPC között. További újdonságok:

· Corsa 1.3 CDTI, Easytronic váltóművel

· Antara 2.0 CDTI, 127 LE és koromszűrő

· Új könnyűfém kerekek, sokoldalúbb infotainment-rendszerek, friss színek

A Chevrolet Frankfurtban: több modell, több emóció

· Világpremier: Chevrolet Aveo - az ötajtós modell

· Európai premier: Chevrolet Beat, Groove és Trax

· Németországi premier: az egyedi stílusú HHR

Hetyke mini-tanulmányoktól az Aveo világújdonságon át a feltűnő HHR-ig mutatkozik meg a keresztemblémás márka sokoldalúsága. A csúcspont az új, lejtőshátú Aveo. Kiállítják a kedvelt, környezetbarát és költségkímélő földgázos modelleket is, amelyeket egyes országokban építenek át gázüzemre.

Világpremier: új lejtőshátú Aveo

Markáns küllem, értékes felszereltség és egy új, még hatékonyabb benzinmotor - ezek az új Aveo. Lépcsőshátú megfelelőjéhez hasonlóan Európában ennek is egységesen Aveo lesz a neve - Magyarországon már eddig is így volt. A kereskedőkhöz 2008. áprilisában.

A lejtőshátú Aveo a Chevrolet design-jegyeit viseli. Jellegzetes a nagy, vízszintesen tagolt hűtőmaszk, színre fényezett kereszttartóval, amely a márkaemblémát hordozza. A motorválaszték kétféle benzinest tartalmaz: az új 1,2-est, 84 lóerővel, valamint az ismerős 1,4-est, amely most már 98 lóerős, és automatával is kapható.

Európa-premier közönségszavazással: Beat, Groove és Trax mini-tanulmányok

A Beat, a Groove és a Trax megmutatja, mennyi kreativitás fér el kis helyen. A modern városi lét energiáját, sokszínűségét és varázsát sűrítik bele attraktív autókba, amelyek élvezetes vezetést, kis fogyasztást és kiváló ár-érték arányt ígérnek. Az IAA látogatói a http://www.vote4chevrolet.eu/ honlapon szavazhatnak, hogy melyik tetszett nekik legjobban.

Egy pillantás a Chevrolet három minijére:

Chevrolet Beat: apró cikázóként a Beat fronthajtású, háromajtós, lejtőshátú, személyre szabható kocsi, 1.2-es benzines turbómotorral és automatikus váltóval.

Chevrolet Groove: Sokkal keményebb, hogysem „aranyos" lenne: retro-autó ez, terebélyes sárvédőkkel és meredek szélvédővel. Rövid géptetejével és hosszú utasterével nagyobbnak néz ki, mint amekkora. Fronthajtású, 1.0-literes dízellel.

Chevrolet Trax: A városban és vidéken egyaránt otthonos kicsi és megfizethető összkerékhajtású kocsit igazi terepjárónak mutatja az öblös, egyrészes lökhárító-sárvédő, a kívül elhelyezett pótkerék és a tetősín. 1.0-literes benzinmotor hajtja.

Németországi premier: a feltűnő HHR

Szokatlan látványával, amely a „hot rod" autókra és a klasszikus Corvette-re is emlékeztet, a HHR abszolút kivételes jelenség a kompakt kategóriában. Markáns küllemét, magas tetejét és öblös sárvédőjét az 1949-es Chevrolet Suburban, korának első többcélú autója inspirálta. 2,4 literes négyhengerese 175 lóerőt fejt ki.

Saab az IAA-n: harmincévnyi turbótechnika

· Új 9-3 nemzedék, progresszív, élesebb vonalakkal

· Turbo X: következetesen sportos különszéria

· Vezető pozíció Európa „Flexfuel" járműpiacán

1977. szeptemberében a frankfurti IAA-n lepte meg első turbómodelljével az autósvilágot a Saab. Épp harminc esztendő múltán az eddig legerősebb Saab-bal és a teljesen átdolgozott 9-3 sorozat csúcsmodelljével, a Turbo X-szel ünnepli e jubileumot a svéd prémiummárka. Szintén fókuszba kerül a Saab vezető szerepe az európai „Flexfuel" piacon, ami a BioPower modellek érdeme.

Turbó jubileum: Turbo X „Black Power"

A Turbo X bemutatásával ünnepli a svéd exkluzív-márka harminc éve tartó vezető szerepét a turbótechnikában. A teljesen fekete Turbo X következetesen sportos különkiadás, amelynek designja a legendás fekete Saab 99/900 turbókra emlékeztet. A 9-3 család korlátozott darabszámban készülő csúcsmodellje összkerékhajtású, 280 lóerős (206 kW), nyomatéka 400 Nm, menetteljesítményei pedig új szintet képviselnek a Saabnál: nulláról százra 5,7 másodperc alatt gyorsul.

Világpremier: nyilvánosan bemutatkozik az új 9-3 család

Miután a 2007-es modellévben felfrissült az enteriőr, most teljesen új arcot kapott a sikeres Saab 9-3. Ezáltal teljes a látvány és a technika megújulása. A progresszív, élesebb vonalú designt a skandináv márkahagyomány és a díjnyertes koncepcióautó, az Aero X inspirálta.

A Saab 9-3 legfontosabb újdonságai:

· Markáns fellépés, teljesen átformált, összetéveszthetetlen orrkiképzéssel, új oldal- és hátulnézettel. A Saabra jellemző „szemöldökös" fényszóró, kagylóhéj-géptető, új lökhárítók, küszöbszélesítések, „jégtömb" hátsó lámpák

· Turbódízel kétfokozatú feltöltéssel, 1,9 liter, 180 LE (132 kW)

· Két BioPower (E85-Flexfuel) modell, 175 LE (129 kW) vagy 200 LE (147 kW)

Cadillac, Corvette és HUMMER az IAA-n: a BLS Wagon világpremierje

· Cadillac CTS: a luxuslimuzin új nemzedéke

· BLS Wagon: az első Cadillac kombi

· Cadillac BLS Flexpower: E85 bioethanollal megy

· 1.9 TiD: innovatív dízel a BLS részére

· Corvette C6: nagyobb teljesítményű kupé és kabrió

Az új Cadillac CTS limuzin új nemzedéke és a BLS Wagon a stand sztárja, de az amerikai luxusmárka bemutatja a BLS Flexpowert és a megnövelt teljesítményű Corvette kupé és kabrió változatát is. A „Transformers" mozifilm rajongói HUMMER Autobot Ratchet „személyében" az egyik főszereplővel találkozhatnak. Ott lesz a teljes 2008-as évjárat is, az STS limuzin, az SRX crossover, a nagy teljesítményű XLR-V roadster és a a legnagyobb Cadillac, a tiszteletet parancsoló méretű Escalade.

Cadillac CTS - az új nemzedék

Az új Cadillac CTS jellemzői a progresszív design, az erős motorok, az intelligens technika és a legkiválóbb kidolgozási minőség. Kifejező karosszériájától a méretre szabott, kézzel készült enteriőrig minden következetesen alkalmazza a márka stílusát, és mércét állít fel a luxuslimuzinok körében. Hajtásáról két korszerű benzinmotor gondoskodik: egy 2,8-as és egy új 3,6-os, közvetlen befecskendezéssel és változó vezérléssel.

Cadillac BLS Wagon: környezetbarát bioalkohollal is

Az új BLS Wagon nemcsak az első kombi a Cadillac több mint százéves történetében, hanem egy új korszak nyitánya is, hiszen először jelenik meg a kínálatban a környezetbarát E85 bioalkohollal működő 2,0 literes Flexpower hajtómű, illetve a regiszter-feltöltős 1,9-es turbódízel (132 kW/180 LE és 400 Nm).

Corvette: új V8-as, még nagyobb teljesítmény

A Corvette 6,2 literre növelt lökettérfogatú „LS3 small block" V8-assal startol a 2008-as modellévben. Alumínium motorja 321 kW/436 LE teljesítményű, és 586 newtonmétert fejt ki (ideiglenes adatok). Az opcionális hatfokozatú automatával ez minden idők leggyorsabb önműködő sebességváltós Corvette-je: 4,3 másodperc alatt katapultálja magát nulláról 100 km/órára , csúcssebessége 306 km/óra. Ezenkívül tökéletesítették a Corvette futóművét és az autó belső terét is.

HUMMER H2: filmsztár a „Transformersből"

Legendás terepjáróból filmsztár: az új „Transformers" kalandfilm szereplője, a HUMMER H2 fellelkesíti az amerikai kultuszmárka valamennyi rajongóját. A kiállítási standon a filmbéli „Autobot Ratchet" látható, amellyé a HUMMER H2 mentőautó a vásznon átalakult.

Kapcsolódó weboldal

Sajtókapcsolat
Cég:General Motors













         
Kezdőlap    |    Cégismertetők    |    E-Sajttáj    |    Konferenciák    |    Kiállítások    |    Blogajánló    |    Kapcsolat

Rovatok:   Auto-motor  |  Belföld  |  Egészség  |  Gazdaság  |  IT  |  Környezetvédelem  |  Közlekedés  |  Kultúra  |  Média  |  Mobil  |  Sport  |  Távközlés

Sajttaj.hu © 2007-2024.   -   Sitemap    |   Médiaajánlat    |   Jognyilatkozat   


RSS   RSS


 freestat.hu mystat websas.hu
statgep.hu