Partnerek


CMS, webshop, eCommerce, domain, hosting, SEO, SEM

Google Directory

Observer


NewsAgent


C-PRESS


Hirmutato


Hirlapom


Hirlapom





hírek személyre szabva

Napi sajtó


Hirlevél feliratkozás






Google
 


A HUNGARIAN TELEPHONE AND CABLE CORP.

2007.08.15


A MÁSODIK NEGYEDÉV EREDMÉNYEI
A nemrég felvásárolt Invitel két havi eredményének bevonásával a HTCC az előző évi, 2006. június 30-ával zárult negyedév 47,2 millió dollár értékű árbevételéhez viszonyítva 97%-kal, 92,85 millió dollárra növelte árbevételét a 2007. június 30-án záródó második negyedév folyamán. A HTCC 2007 második negyedévében elért bruttó nyeresége 123%-kal 51,1 millió dollárra nőtt a 2006 második negyedévében elért 23,0 millió dollárról. A HTCC 2007 második negyedévében elért üzemi eredménye 39%-kal 9,5 millió dollárra nőtt a 2006 második negyedévében elért 6,8 millió dollárról. Elsősorban a származékos ügyletekből eredő 21,8 millió dolláros, nem készpénzjellegű veszteség valamint az Invitel felvásárlását követő vállalategyesítési és átszervezési folyamathoz kapcsolódó egyszeri költségek miatt a HTCC törzsrészvényeseket érintő nettó vesztesége 2007 második negyedévében 16,2 millió dollár, illetve törzsrészvényenként 1,00 dollár volt, míg a 2006 második negyedévi veszteség 348 ezer dollár, illetve részvényenként 0,03 dollár volt.

A HTCC pro-forma korrigált EBITDA-ja, nem számítva az Invitel akvizíció eredményeként elért szinergiákat, a 2006. június 30-ával végződött negyedéves időszak 39,2 millió dolláros értékéhez képest 19%-al 46,8 millió dollárra emelkedett 2007 második negyedévében.

Lakossági piac, hang – A HTCC árbevétele a lakossági piacon nyújtott hangátviteli szolgáltatásokból 228%-kal 7,8 millió dollárra nőtt 2007 második negyedévében a 2006 második negyedévében elért 25,5 millió dolláros árbevételhez képest. Az Invitel két havi árbevétel hozzájárulását (mintegy 16,2 millió dollár értékben) leszámítva, a HTCC folytatta árbevétel növelését a koncessziós területen kívüli lakossági hangpiacon, és ezt a dinamikus növekedést minden bizonnyal a jövőre nézve is biztosítja majd a Tele2 hazai üzletének felvásárlását célzó ügylet véglegesítése.

Lakossági piac, Internet – A HTCC folyamatos növekedést ért el a lakossági Internet üzletágban a szélessávú DSL Internet terjedésével összhangban. A HTCC árbevétele a lakossági Internet szolgáltatásokból, az Invitel 7 millió dolláros kéthavi hozzájárulását is beszámítva, 1050%-kal 8,4 millió dollárra nőtt 2007 második negyedévében a 2006 második negyedévében elért 727 ezer dolláros árbevételhez képest.

Üzleti előfizetők piaca – A HTCC árbevétele az üzleti előfizetők piacán 77%-kal 16,2 millió dollárra emelkedett 2007 második negyedévében a 2006 második negyedévében elért 28,6 millió dollárról. Ha nem számítjuk az Invitel 13,7 millió dolláros hozzájárulását, a HTCC üzleti kommunikációs árbevétele 8%-kal visszaesett 2007 második negyedévében 2006 második negyedévéhez képest. Az Invitel HTCC-be történő integrálását követően a HTCC versenyképesebb működésre számít az üzleti szegmensben, ahol a cég kiváló termékválasztékkal és rendkívül jó ügyfélszolgálattal folytatja tevékenységét.
Nagykereskedelmi piac – A HTCC nagykereskedelmi árbevétele 35%-kal 22,6 millió dollárra emelkedett 2007 második negyedévében a 2006 második negyedévében elért 30,4 millió dollárról. Nem számítva az Invitel 5,6 millió dolláros hozzájárulását, a HTCC nagykereskedelmi árbevétele dollárban számolva 10%-kal nőtt 2007 második negyedévében 2006 második negyedévéhez képest.

A 2007. június 30-ával zárult negyedév és a 2006. június 30-ával zárult negyedév pénzügyi eredményeinek összevetésekor a dollárban jelentett eredményeket befolyásolta a magyar forint és az amerikai dollár időszakra vetített átlagárfolyamainak változása. A 2006. június 30-ával végződött és a 2007. június 30-ával végződött negyedéves időszakok átlagos HUF/USD árfolyamának összevetésekor a magyar forint 13%-os felértékelődését lehet megállapítani.

AZ ELSŐ FÉLÉV EREDMÉNYEI
A HTCC 53%-kal 142,0 millió dollárra növelte a 2007. június 30-ával zárult első féléves időszakban árbevételét az összehasonlításul szolgáló, 2006. június 30-ával zárult időszakban elért 92,7 millió dollárhoz képest. A HTCC bruttó nyeresége 64%-kal 75,1 millió dollárra emelkedett a 2007. június 30-ával zárult féléves időszakban, a 2006. június 30-ával zárult időszakban elért 45,9 millió dolláros bruttó nyereséghez képest. A 2007. június 30-ával zárult féléves időszakban 7%-kal 16,1 millió dollárra nőtt az üzemi eredmény a 2006. június 30-ával zárult időszakban elért 15,1 millió dollárról, melyet befolyásoltak az Invitel akvizíciót követő átszervezési és vállalategyesítési kiadások. Elsősorban a származékos ügyletekkel kapcsolatos, 65,9 millió dollár értékű nem készpénzjellegű veszteség, az opciók átértékeléséből származó 15,1 millió dolláros nem készpénzjellegű veszteség, valamint az Invitel felvásárlását követő vállalategyesítési és átszervezési folyamathoz kapcsolódó egyszeri kiadások miatt a HTCC törzsrészvényeseket érintő nettó vesztesége 2007 első hat hónapjában 70,8 millió dollár, illetve törzsrészvényenként 4,87 dollár volt, míg a 2006 első felévi veszteség 638 ezer dollár, illetve részvényenként 0,05 dollár volt.

A HTCC pro-forma korrigált EBITDA-ja, nem számítva az Invitel akvizíció eredményeként elért szinergiákat, a 2006. június 30-ával zárult időszak 80,3 millió dolláros értékéhez képest 11%-al 89,3 millió dollárra emelkedett 2007 első hat hónapjában. A HTCC éves pro-forma korrigált EBITDA-ja, nem számítva az Invitel akvizícióból származó szinergiákat, 178,6 millió dollár volt. A pro-forma tőkeáttételi mutató 2007 június 30-án 4,1-szeres, illetve 3,7- szeres volt az Invitel akvizícióból származó potenciális 19 millió dolláros költségmegtakarítást is figyelembe véve.

A HTCC 2007. június 30-i készpénzállománya 46,0 millió dollár volt. A nettó harmadik felekkel szemben fennálló adósság, beleértve a HTCC 2006. évi PIK kötvényeit is, 739,5 millió dollárra rúgott.

A 2007. június 30-ával zárult féléves időszak és a 2006. június 30-ával zárult féléves időszak pénzügyi eredményeinek összevetésekor a dollárban jelentett eredményeket befolyásolta a magyar forint és az amerikai dollár időszakra vetített átlagárfolyamainak változása. A 2006. június 30-ával zárult és a 2007. június 30-ával zárult féléves időszakok átlagos HUF/USD árfolyamának összevetésekor a magyar forint 11%-os felértékelődését lehet megállapítani.
A pénzügyi eredményekről szólva Martin Lea, a HTCC Elnök-vezérigazgatója kijelentette: „Örömmel jelenthetem be, hogy a HTCC és az Invitel egyesítési folyamata a tervek szerint zökkenőmentesen halad előre. Elégedett vagyok az egyesített cégcsoport második negyedéves pénzügyi eredményeivel is. További növekedésre számítunk a szélessávú üzletágban, valamint a lakossági, az üzleti és a nagykereskedelmi piacokon is, a koncessziós területeinken kívül.”

A HUNGARIAN TELEPHONE AND CABLE CORP.-RÓL
A Hungarian Telephone and Cable Corp. Magyarország vezető alternatív távközlési szolgáltatója, és a második legnagyobb inkumbens vezetékes távközlési és szélessávú internet szolgáltató. A cégcsoport az Invitel, a Pantel és a Hungarotel tulajdonosaként összesen 700 ezer előfizetőjének nyújt hang-, adat- és internet szolgáltatást, és jelentős erőt képvisel a közép- és kelet-európai nagykereskedelmi távközlési piacon.

Kapcsolódó weboldal

Sajtókapcsolat
Cég:Invitel













         
Kezdőlap    |    Cégismertetők    |    E-Sajttáj    |    Konferenciák    |    Kiállítások    |    Blogajánló    |    Kapcsolat

Rovatok:   Auto-motor  |  Belföld  |  Egészség  |  Gazdaság  |  IT  |  Környezetvédelem  |  Közlekedés  |  Kultúra  |  Média  |  Mobil  |  Sport  |  Távközlés

Sajttaj.hu © 2007-2024.   -   Sitemap    |   Médiaajánlat    |   Jognyilatkozat   


RSS   RSS


 freestat.hu mystat websas.hu
statgep.hu