Partnerek


CMS, webshop, eCommerce, domain, hosting, SEO, SEM

Google Directory

Observer


NewsAgent


C-PRESS


Hirmutato


Hirlapom


Hirlapom





hírek személyre szabva

Napi sajtó


Hirlevél feliratkozás






Google
 


PSA Peugeot Citroën 2008 III. negyedéves eredmények

2008.11.04
2008. harmadik negyedévi árbevétele 13 301 M€. 2008. első 9 havi árbevétele 44 600 M€.

A harmadik negyedévi árbevételre negatív hatást gyakorolt az autópiacok közelmúltban tapasztalt visszaesése:
· Az autópiacok visszaesése 2008 3. negyedévében
     - A nyugat-európai piac erőteljesen zsugorodott: -10,7%
     - A fejlődő övezetekben lelassult a piacok bővülése

· A 2008. 3. negyedévi árbevétel 5,2%-kal, 14 024 M€-ról 13 301 M€-ra csökkent
    - Az autóipari tevékenység árbevétele 7,1%-kal, 10 184 M€-ra esett vissza
    - A Faurecia árbevétele 1,7%-kal, 2863 M€-ra nőtt
    - A Gefco árbevétele 4,6%-kal, 873 M€-ra nőtt
    - A Banque PSA Finance árbevétele 7%-kal, 534 M€-ra nőtt

· 2008. első 9 havi árbevétele enyhe mértékben, 0,5%-kal, 44 842 M€-ről 44 600 M€-ra csökkent

Kivételes feladatterv 2008 negyedik negyedévére:
· A termelés jelentős csökkentése
· Az áremelések folytatása
· A CAP 2010 program megerősítése és kibontakoztatása

2008. évi kilátások:
A csoport a nyugat-európai autópiac erőteljes visszaesésére készül, melynek mértéke nagyságrendileg 17% lehet 2008 negyedik negyedévében, és 8% a teljes 2008-as évet tekintve. A piacbővülés lelassul a csoport elsődlegesnek tekintett fejlődési övezeteiben, és valószínűleg 10% körül alakul a teljes 2008-as év tekintetében.  A gazdasági környezet 2008. második félévi erőteljes romlása miatt a csoport nemzetközi eladásainak kb. 3,5%-os csökkenésére számít 2007-hez képest.  A csoport a negyedik negyedévre összpontosítja a 2007-hez képest 2008-ra tervezett teljes termeléscsökkentést.  Ennek következtében, és a fenti piaci feltevések tükrében a csoport 2008-ra nagyságrendileg 1,3%-os konszolidált üzemi eredményt tervez.

Christian Streiff, a PSA Peugeot Citroën elnöke kijelentette: "A csoport pénzügyi forrásainak megalapozottsága és mértéke jelentős ütőkártya a jelenlegi pénzügyi válság keretei között. A készpénz-menedzsmentre összpontosítunk tehát, ez számunkra a legfontosabb prioritás.  Közelmúltban bevezetett modelljeink, páratlan minőségük, valamint vezető szerepünk az alacsony fogyasztású gépjárművek és a kishaszonjárművek piacán jelentős előnynek számítanak ezen az igen nehéz piacon. Nagyon gyorsan reagáltunk, kivételes intézkedéseket hoztunk a termelés csökkentése érdekében, még akkor is, ha mindez természetesen a 2008. évi üzemi eredmény rovására megy. A termeléscsökkentés ily módon tömeges lesz a 4. negyedévben, hiszen elsődleges, hogy a csoport kedvező helyzetből vághasson neki a 2009-es évnek."

Autógyártó Divízió
10 184 M€ árbevétel, ami 7,1%-os csökkenést jelent a 2007. 3. negyedévi 10 964 M€-s árbevételhez képest

Főbb adatok:
· A nyugat-európai piacok visszaesése felgyorsul a 3. negyedévben (-10,7%)
· Az összeszerelt gépjárművek nemzetközi eladásai 9,9%-kal csökkennek a 3. negyedévben
· Az alkatrész-értékesítés 11,8%-kal nő a 3. negyedévben
· Szeptember végén a nyugat-európai piaci részesedés változatlanul 13,8%
· Az eladások Oroszországban és a Mercosur-országokban tovább nőnek a 3. negyedévben, ám a növekedés üteme lassabb, mint az első félévben
· A megerősített hírek szerint lassult a kínai piac növekedése
· Az új modellek (308 SW, C5) a nehéz piaci körülmények ellenére sikeresek
· Megszilárdult vezető szerep a kishaszonjárművek piacán 19,5%-os európai piaci részesedéssel
· Sikeresek a B-szegmensbeli modellek és az alacsony széndioxid-kibocsátású gépjárművek eladásai

Főbb adatok földrajzi területenként
Nyugat-Európa: Az ellentmondásos környezet jellemezte első félévet követően, a harmadik negyedévben valamennyi piacon érezhetően csökkent a forgalomba helyezések száma (-10,7%). A továbbra is pozitív francia és német piac is már határozott visszaesést könyvelhetett el a harmadik negyedévben. Míg a francia piac stabilizálódott a harmadik negyedévre (+3,4% 2008 első 9 hónapjában), addig a német piac átbillent a negatív tartományba 3%-os csökkenéssel (+1,6% 2008 első 9 hónapjában). A spanyol és az angol piac visszaesése jelentősen felgyorsult a 3. negyedévben, egyenként -34 (-23,6% 2008 első 9 hónapjában) és -19%-kal (-7,5% 2008 első 9 hónapjában). Az olasz piac 12%-kal esett vissza (-10,7% 2008 első 9 hónapjában).
Ebben a környezetben a csoport forgalomba helyezéseinek száma 2008 első 9 hónapjában 5,7%-kal csökkent, piaci részesedése pedig 13,8% maradt.

Kelet-Európa: A bővölő első félévet követően a piac lassulásnak indult a harmadik negyedévben, a forgalomba helyezések száma 2%-kal csökkent. A piaci növekedés 2008 első 9 hónapjában 5,8% volt. Ebben a környezetben a csoport piaci részesedése 11,1%.

Oroszország: Az orosz piac növekedése az év első 9 hónapjában elérte a 24,9%-ot, a növekedés üteme azonban visszaesett a 3. negyedévben (+12%).
A csoport tevékenysége tovább bővült ezen a növekvő piacon, forgalomba helyezéseinek száma 65%-kal nőtt a harmadik negyedévben, és 63,2%-kal az év első 9 hónapját tekintve.

Mercosur-országok: Az év első 9 hónapjában folytatódott a brazil és argentin piacok növekedése (+23,8%), ám a növekedés ritmusa a harmadik negyedévre lelassult (+19%).
A Peugeot és a Citroën forgalomba helyezéseinek száma 22,4%-kal nőtt ebben a régióban. A növekedés üteme a 3. negyedévben lassult (+14%). A csoport piaci részesedése szeptember végén így 7,2% volt. Brazíliában is megjelentek a piaci növekedés lassulásának jelei. Az első félévi 30%-kal szemben a harmadik negyedévben a piac bővülése már csak 22%-os volt. Ebben a környezetben a csoport az év első 9 hónapjában erőteljes, 33%-os növekedést produkált, 117 300 forgalomba helyezéssel.
Argentínában a csoport forgalomba helyezéseinek száma 7,9%-kal emelkedett 2008 első 9 hónapjában, ám a növekedés jelentős mértékben lassult a 3. negyedévben, amikor a forgalomba helyezések száma 3,3%-kal esett vissza. Az első 9 hónapot tekintve a csoport piaci részesedése 14,4% volt.

Kína: A csoport forgalomba helyezései 2008. szeptember végére 6%-kal csökkentek, egy olyan piaci környezetben, ahol a 3. negyedévi visszaesés elérte a 4%-ot.
CKD (alkatrészek): Az alkatrész-eladások a harmadik negyedévben 54 000 egységet tettek ki, ami 11,8%-os növekedést jelent 2007 azonos időszakához képest. Szeptember végén a növekedés 54,8%-os volt.

Főbb termékadatok
Az új modellek 2008-as bevezetése a nehéz piaci körülmények ellenére sikeres volt. A két legfrissebb személyautó-újdonság - Peugeot 308 SW és Citroën C5 - bevezetésének köszönhetően a két márka előrébb léphetett szegmensén belül.

A Peugeot 207 eladások jól tartották magukat 379 800 darabbal 2008. szeptember végén, a Peugeot 307/308 pároséi pedig 10,1%-kal, 351 900 darabra nőttek.

A Citroën számára a C4 Picasso újra fellendítette az eladásokat (+6%), így a márka meg tudta erősíteni vezető szerepét a kompakt egyterűek szegmensében, Nyugat-Európában. A C5-eladások 51,7%-kal nőttek.

Az alacsony CO2-kibocsátású gépjárművek piacán elért vezető szerepének köszönhetően a csoport erőteljes növekedést tudott elérni ezekben a szegmensekben, mint arról a Citroën C1 és a Peugeot 107 eladások növekedése (+6,7%) tanúskodik. A csoport ezenkívül megerősítette egyértelmű vezető szerepét a kishaszonjárművek piacán is, különösen a Peugeot Boxer és Citroën Jumpy értékesítések bővülésének köszönhetően.

Faurecia: 1,7%-os növekedéssel az árbevétel 2863 M€, szemben a 2007. 3. negyedévi 2815 M€-val
A Faurecia árbevétele enyhén nőtt 2007 harmadik negyedévéhez képest, mivel az elsősorban a kipufogórendszerekkel kapcsolatos tevékenység miatti alacsonyabb árbevételt jelentős mértékben kompenzálta a latin-amerikai tevékenység erőteljes bővülése.

Gefco: 4,6%-os növekedéssel az árbevétel 873 M€, szemben a 2007. 3. negyedévi 835 M€-val
A csoport szállítási és logisztikai tevékenységének árbevétele 4,6%-kal nőtt 2008 harmadik negyedévében és 5,5%-kal szeptember végére. A Gefco földrajzi terjeszkedési stratégiájának előnyeit élvezhette. A Gefco nyugat-európában változatlan árbevételét jelentős mértékben ellensúlyozta kelet-európai és a Mercosur-országokban végzett tevékenységének bővülése.

Banque PSA Finance: 7%-os növekedéssel az árbevétel 534 M€, szemben a 2007. 3. negyedévi 499 M€-val
Az árbevétel 7%-kal nőtt, köszönhetően a fokozott erőfeszítéseknek és azoknak az áremeléseknek, melyek lehetővé tették a növekvő refinanszírozási költségek sikeres ellensúlyozását. A Banque PSA Finance régóta prudens megközelítése a hitelfinanszírozások terén egyik kulcsfontosságú oka annak, hogy szilárdan tartja magát pénzügyi válság idején. A bank pénzügyi eszközei elegendőek ahhoz, hogy tevékenységét több hónapon keresztül a normális ütemben folytassa. A Banque PSA Finance 6 milliárd euró lehívatlan szindikált hitelkerettel rendelkezik.

Kapcsolódó weboldal

Sajtókapcsolat
Cég:Peugeot













         
Kezdőlap    |    Cégismertetők    |    E-Sajttáj    |    Konferenciák    |    Kiállítások    |    Blogajánló    |    Kapcsolat

Rovatok:   Auto-motor  |  Belföld  |  Egészség  |  Gazdaság  |  IT  |  Környezetvédelem  |  Közlekedés  |  Kultúra  |  Média  |  Mobil  |  Sport  |  Távközlés

Sajttaj.hu © 2007-2019.   -   Sitemap    |   Médiaajánlat    |   Jognyilatkozat   


RSS   RSS


 freestat.hu mystat websas.hu
statgep.hu