A verseny témája - „Képzeljék el a holnap megapoliszainak Peugeot-ját” – nagy sikert hozott, hiszen több mint 2500 pályaművet nyújtottak be 95 különböző országból.
Három pályamű, három különböző kontinensről végzett a dobogón:
1. díj: PEUGEOT RD – Carlos Arturo Torres Tovar - Kolumbia – 25 éves
2. díj: PEUGEOT EGO – Emre Yazici – Törökország – 45 éves
3. díj: OXO – Lou Ke – Kína – 22 éves
A pályamunkák bemutatása
PEUGEOT RD, alkotója Carlos Arturo Torres Tovar - Kolumbia – 25 éves
A lényegében egy igen leleményes csuklórendszer segítségével működő Peugeot RD tanulmányautó útfekvése kifogástalan, és könnyedén mozog a városi forgalomban.
Környezetbarát villanymotorjával ez az egyszemélyes tanulmány határtalan, újfajta szabadságérzést kínál vezetés közben a panoráma-kilátásnak, az akusztikus vezetéstámogató rendszernek, és a biztonságos vezetéshez szükséges információk szélvédőre vetítésének köszönhetően.
A tanulmány a háromkerekű robogók szabadságélményét és a személyautók vezetési kényelmét egyesíti, miközben mindkét közlekedési eszköz alapvető tulajdonságait megőrzi, s mindezt a legnagyobb csendben.
Az olcsó, strapabíró és rendkívül egyszerű Peugeot RD tanulmányautó tehát tökéletesen illeszkedik a jövő összetett közlekedési kihívásokat támasztó megapoliszának környezetéhez.
PEUGEOT EGO – Emre Yazici – Törökország – 45 éves
A Peugeot EGO a derű autója: olcsó, strapabíró és egyszerűen használható. Az EGO teljes mértékben környezetbarát. A nagyvárosokban, csúcsidőben egyetlen ember ül a legtöbb autóban. Az EGO-t ebben a szellemben tervezte meg alkotója. A hagyományos személyautókhoz képest mindössze negyedakkora tömegű autó így 100%-ban elektromos meghajtással képes működni.
Miért használjunk négy kereket, ha kettő is elegendő? Az EGO-nak csak két kereke van, mégis kategóriája legbiztonságosabb gépjárműve körülölelő formájának köszönhetően. Végül, az EGO az időjárási viszontagságoktól sem szenved: egész évben, minden időben használható. Egyedülálló kompakt formája és pluszhelyet nem igénylő ajtónyitó rendszere lehetővé teszi, hogy az autó a legkisebb helyre is képes legyen leparkolni.
A flexibilis szélvédőben kapott helyet a szélvédőre vetítő kijelző, és a be- és kiszállást is biztosítja oly módon, hogy betekeredik a gépjármű hátuljában elhelyezett hengerbe. Hasonlóképp, a csomagtérajtó nyitáskor a padlólemez alá csúszik be.
Vezetéskor a kerekek forgási sebességét kell változtatni, melyek függetlenek egymástól, így az autó képes egyhelyben megfordulni. Az EGO páratlanul fürge, egy joystick szolgál az irányítására, és ezzel szabályozhatjuk a sebességét is.
OXO – Lou Ke – Kína – 22 éves
Az OXO tanulmány neve közvetlenül utal a Peugeot-modellek számozására. A korábban „x0x” névre keresztelt tanulmányautó az oroszlános márka középső
0-ját kívánta felhasználni, és két „x”-szel körbevéve hangsúlyozni futurista jellegét. Tekintettel azonban az „X”-tengely köré felépített autó sajátos jellegére, a 0 és az x-ek felcserélésével született meg az „OXO” név. A határozottan modern és környezetbarát Peugeot OXO 100%-ban elektromos gépjármű.
Első és legfontosabb újítása csuklórendszere, hiszen az „X”- rendszerrel jelentős mértékben képes csökkenteni méretét parkoláskor, illetve a városi forgalomban is, például szűk utcákban. Igen kreatív kerékrendszerének köszönhetően a tanulmányautó képes oldalirányban mozogni, megfordulni saját tengelye körül, így városban különösen előnyös.
További újítás a „Peugeot Phone” konzol alkalmazása, mellyel a vezető manuálisan, illetve automatikusan is irányíthatja az autót. A „Stresszmentes vezetés” opció lehetővé teszi a vezető és az utas számára, hogy optimalizálják útvonalukat, vagy egész egyszerűen csak gyönyörködjenek a táj szépségében.
Az 5. Peugeot Designverseny valódi siker.
Az esemény igazi pezsgést hozott, hiszen több mint 600 000-en látogatták meg a Peugeot nemzetközi weboldalát, és számtalan interakcióra került sor a világ különböző blogjain és fórumain.
Az autó-formatervezés első nemzetközi méretű versenyeként a Peugeot Design Contest továbbra is lelkesíti a fiatal formatervezőket, akik egy felelősen viselkedő világról álmodnak, ahol a mobilitás az ember és a környezetvédelem szolgálatában áll.
A dizájnerek megannyi megoldást – hibridmotor, villanymotor, üzemanyagcella és kompakt projektek - vázoltak fel annak érdekében, hogy szavatolják ember és gép kiegyensúlyozott szövetségét.
|