Partnerek


CMS, webshop, eCommerce, domain, hosting, SEO, SEM

Google Directory

Observer


NewsAgent


C-PRESS


Hirmutato


Hirlapom


Hirlapom





hírek személyre szabva

Napi sajtó


Hirlevél feliratkozás






Google
 


A GM és az A123Systems közösen fejleszt akkumulátort a Chevrolet Volt számára

2007.08.09
A megállapodás felgyorsítja a Chevy Volt innovatív E-Flex hajtásrendszerének létrehozását

A General Motors és az A123Systems Inc. közösen fog akkumulátort fejleszteni a Chevrolet Volt számára, mégpedig az A123Systems nanofoszfát alapú akkumulátor technológiájának felhasználásával.

Az eredmény egy hosszú élettartamú és nagyteljesítményű akkumulátor lesz a GM elektromos meghajtású E-Flex rendszeréhez.

A megállapodástól azt várják, hogy felgyorsítja az akkumulátorfejlesztést, mind a hagyományos energiát felhasználó, mind pedig az üzemanyagcellás E-flex alkalmazások számára.

„Az akkumulátor fejlesztésben várható áttörés segítheti csak elő a jövő autó-erőforrásainak létrehozását és ebben a versenyben az a cég nyer, amelyik a legjobb startégiai partnerrel köt szövetséget. Ezért kiemelten fontos ez a megállapodás" - mondta Bob Lutz, a GM globális termékfejlesztésért felelős alelnöke. „Akár az E-Flex technológiát bemutató Chevy Voltról, akár üzemanyagcellás gépjárműről akár hibrid autóról van szó, alapvető fontosságú az akkumulátor teljesítménye."

A megállapodás értelmében az A123Systems cégnek olyan akkumulátor komponenseket kell kifejlesztenie, amelyek a GM E-flex rendszerének megfelelnek. Az A123Sytems piacvezetőnek számít a nanofoszfát alapú akkumulátorcella technológiában, amely - más lithium-ion akkumulátorokkal összehasonlítva - nagyobb teljesítményt, hosszabb élettartamot és megbízhatóbb működést biztosít.

Az E-Flex elektormos autó arhitektúrát a GM az év elején mutatta be a Chevrolet Volt tanulmányautóban. Ez egy olyan platform, amely kizárólag elektromos meghajtást alkalmaz és ezt tudja különböző hagyományos dízel vagy benzin motorokkal kombinálni, amelyek az áramellátást biztosító generátor szerepét töltik be, de az E-Flex üzemanyagcellás meghajtással is működhet és pihenő helyzetben akkuja a hálózatról is tölthető. A Chevy volt egyébként közel 70 kilométert tud városi közlekedésben csak akkumulátorral - tehát nulla emisszióval - megtenni.

„A Chevy Volt új irányban viszi az autóipart" - mondta Lutz. „A jövőt elektromos autókkal képzeljük el, amelyek különböző okos megoldásokat tartalmaznak a fedélzeti áramfejlesztésre. Ez az autóipari paradigma váltás jórészt annak köszönhető, hogy jelentősen fejlődik az akkumulátorcella technológia az olyan cégeknek köszönhetően, mint az A123 Systems és az LG Chem."

Az idén korábban a GM már két megállapodást is kötött akkumulátor fejlesztésre. Az LG Chem tulajdonában lévő Compact Power Inc. az anyacég által fejlesztett cellákat integrálja majd nagyteljesítményű akkumulátorokba, míg a másik korábban szerződött cég a Continental Automotive Sytems ugyanezt a GM és az A123Systems által közösen fejlesztendő akkumulátor komponensekkel teszi.

Dave Vieau, az A123 Systems vezérigazgatója szerint az akkumulátor fejlesztéseknek komoly haszna lesz más közlekedési ágakban is. „Most a Chevy Volt-ról és az E-Flex rendszerről, a személyautók elektromos meghajtásáról beszélünk, de a technológia sokkal szélesebb körben használható.

Az akkumulátorok csökkenő súlya, mérete illetve jobb teljesítménye és működési biztonsága más közlekedési eszközök - így a hidrid buszok és teherautók, sőt a repülőgépek - számára is új távlatokat nyithat."

Az új akkumulátor technológia közös fejlesztése a General Motors újabb lépése affelé, hogy alternatív és környezetbarát megoldásokat alkalmazzon az autóiparban.

Kapcsolódó weboldal

Sajtókapcsolat
Cég:General Motors













         
Kezdőlap    |    Cégismertetők    |    E-Sajttáj    |    Konferenciák    |    Kiállítások    |    Blogajánló    |    Kapcsolat

Rovatok:   Auto-motor  |  Belföld  |  Egészség  |  Gazdaság  |  IT  |  Környezetvédelem  |  Közlekedés  |  Kultúra  |  Média  |  Mobil  |  Sport  |  Távközlés

Sajttaj.hu © 2007-2024.   -   Sitemap    |   Médiaajánlat    |   Jognyilatkozat   


RSS   RSS


 freestat.hu mystat websas.hu
statgep.hu