Partnerek


CMS, webshop, eCommerce, domain, hosting, SEO, SEM

Google Directory

Observer


NewsAgent


C-PRESS


Hirmutato


Hirlapom


Hirlapom





hírek személyre szabva

Napi sajtó


Hirlevél feliratkozás






Google
 


Az új, korszerű szélcsatorna alacsonyabb CO2-kibocsátást és üzemanyag-fogyasztást kínál a Volvo-vásárlók számára

2008.10.06
A világ egyik legfejlettebb szélcsatornája a Volvo Cars legújabb eszköze az alacsonyabb üzemanyag-fogyasztás és szén-dioxid-kibocsátás eléréséhez.

A Volvo Car Corporation az első olyan autógyártó, melynek szélcsatornája képes teljes mértékben szimulálni az autó karosszériája körüli és alatti levegőáramlást, a kerék sík útfelületen végzett forgásával együtt.

„20 millió eurós befektetésünk máris eredményt hozott. Sikerült az új Volvo C30 DRIVe modell légellenállását több mint 10 százalékkal csökkenteni. Ennek köszönhetően 3 grammal kevesebb CO2-kibocsátást értünk el kilométerenként” – magyarázta Tim Walker, a Volvo Cars aerodinamikai szakértője.

Ha az alacsonyabb légellenállást lefordítjuk az üzemanyag-fogyasztás számaira, több mint 0,1 l/100 kilométeres csökkenést eredményez a hivatalos EU kombinált ciklusnak megfelelően. Valós vezetési helyzetben, ahol a sebesség és az ebből fakadó légellenállás magasabb, a valós üzemanyag-megtakarítás több mint kétszer ilyen magas is lehet, sőt, elérheti akár a 0,3 l/100 kilométeres csökkenést is. Így évi 15 000 km-rel számolva a megtakarítás akár 45 liter is lehet, ami majdnem egy teljes tank a Volvo C30 esetében. E gazdaságosság a környezet javára is válik.

„A jövőben a környezetvédelmi tulajdonságokra összpontosítunk, és ehhez értékes eszközt jelent a nemrégiben továbbfejlesztett szélcsatornánk. Az autó karosszériájának és alvázának aerodinamikai fejlesztései lehetővé teszik, hogy csökkentsük a teljes modellválaszték CO2-kibocsátását” – mondta Magnus Jonsson, a Volvo Cars kutatási és fejlesztési részlegének felelős alelnöke.

Élvonalbeli létesítmény
A Volvo Cars szélcsatornája élvonalbeli létesítménynek számított építésekor, 1986-ban, és 22 évvel később, átalakítását követően, ismét az autóipar mércéjének számít a pontos aerodinamikai méréseknek köszönhetően.

Mivel az autók teljes légellenállásának több mint 50 százalékát az alváz és a kerekek adják, az aerodinamikai jellemzőkről pontatlan képet alkot a hagyományos szélcsatorna, ahol a jármű nem mozog a légáramlatban.

„Olyan ez, mintha az autó aerodinamikai jellemzőit akkor vizsgálnánk, amikor az egy parkolóban áll erős szélben. Az új szélcsatornánk azonban úgy lett kialakítva, hogy az autó körüli és alatti széláramlatot úgy szimulálja, mintha valódi úton, akár 250 km/h sebességgel vezetnék azt. Szélcsatornánk az aerodinamikai technológia élvonalbeli, kifinomult technikáit alkalmazza” – magyarázta Tim Walker.

Gördülő út és forgó kerekek
A korábbi szélcsatornákhoz képest a legnagyobb fejlesztések három pontban foglalhatók össze:
 - Négy lapos acélszíj, amelyek az összes kereket megforgatják.
 - Egy központi, 5,3 m hosszú és 1 m széles acélszíj, amely a mozgó autó alatti utat szimulálja.
 - Egy 8,15 méter nagyságú, szénszálas lapátokkal rendelkező ventilátor, amely 250 km/h sebességgel történő vezetés melletti útviszonyoknak megfelelő szélsebességet generál.

A tesztautó egy különösen érzékeny mérlegrendszerre kapcsolódik négy apró támasztékon keresztül. Ezek a támasztékok tartják helyben az autót, amelynek súlyát a gumikon és a lapos acélszíjakon keresztül a mérleg tartja.

„Ily módon úgy terhelhetjük a kerekeket és a gumikat, mint amikor lakott területen kívül vezetünk. A mérleg olyan érzékeny, hogy még azt is érzékeli, ha a világ legkisebb mobiltelefonját dobják az első ülésre” – mondta Tim Walker.

A rugalmasság egy másik létfontosságú előny ebben az iparágban, ahol egyre nagyobb a nyomás a termékfejlesztési idő csökkentésére. A Volvo Cars szakértői több mint 100 különböző tesztkonfigurációt képesek megvizsgálni 16 óra alatt.

Számottevő lehetőség
Az EU kombinált vezetési ciklusában 33 km/órás átlagsebesség mellett a légellenállás a teljes üzemanyag-fogyasztás valamivel több, mint egynegyedét teszi ki. Állandó 90 km/órás sebességnél ez 50 százalék fölé emelkedik. Ezen értékek is mutatják, mennyire fontos az autó üzemanyag-fogyasztása és környezetvédelmi jellemzői szempontjából az aerodinamikai hatékonyság.

Amikor a 115 g/km (C30) és a 118 g/km (S40 és V50) CO2-kibocsátású DRIVe modelleket teszteltük, a szélcsatorna tesztjei alacsony, de hatékony változásokat eredményeztek az elülső szélterelők, az alváztakaró lemezek, a tető és a hátsó ajtó/csomagtartó esetében. A változások természetesen modellenként változnak.

A Volvo C30 DRIVe esetében a tetőn található szélterelő, a hátsó lökhárító és az alvázborító lemezek koordinált finomításai a légellenállást 10 százalékkal csökkentették a jelenlegi C30 1.6D modellhez képest.

„A régi szélcsatornában a karosszériára koncentráltunk. Az újban teljes képet alkothatunk, amely figyelembe veszi az alvázat és a kerekeket is. Az új csatorna által biztosított jobb szimulációs technikáknak köszönhetően az aerodinamikai légellenállást a harmadával javítottuk. E megoldással a jövőben komoly mértékben javíthatjuk termékeinket. Forradalminak nevezhetjük az alváz és a kerék hatékonyságát érintő, jövőbeli fejlesztéseket is, azonban a folyamat leginkább az evolúcióhoz hasonlítható” – mondta Tim Walker.


Kapcsolódó weboldal

Sajtókapcsolat
Cég:Volvo













         
Kezdőlap    |    Cégismertetők    |    E-Sajttáj    |    Konferenciák    |    Kiállítások    |    Blogajánló    |    Kapcsolat

Rovatok:   Auto-motor  |  Belföld  |  Egészség  |  Gazdaság  |  IT  |  Környezetvédelem  |  Közlekedés  |  Kultúra  |  Média  |  Mobil  |  Sport  |  Távközlés

Sajttaj.hu © 2007-2024.   -   Sitemap    |   Médiaajánlat    |   Jognyilatkozat   


RSS   RSS


 freestat.hu mystat websas.hu
statgep.hu