Partnerek


CMS, webshop, eCommerce, domain, hosting, SEO, SEM

Google Directory

Observer


NewsAgent


C-PRESS


Hirmutato


Hirlapom


Hirlapom





hírek személyre szabva

Napi sajtó


Hirlevél feliratkozás






Google
 


General Motors újdonságok a Párizsi Autószalonon

2008.10.02
Nyolc premier és környezetkímélő hajtástechnikák. Öt világpremier: Chevrolet Cruze, Chevrolet Orlando, Opel Insignia Sports Tourer, Opel Insignia ecoFLEX, Saab 9-X Air koncepció autó. Három európai premier: Chevrolet Volt, Chevrolet Camaro, Cadillac CTS Sport Wagon.

A Párizsi Autószalon (2008. október 4-19.) alkalmával a General Motors bemutatja márkái, mobilitási koncepciói és alternatív hajtóművei sokféleségét, valamint az egyes márkák kiemelkedő designnyelvét. Az autóipari óriás nyolc világ- és európai premiert sorakoztat fel, valamint bepillantást enged jelenlegi és jövőbeli környezetpolitikájába is.

A GM Forum stand sztárja a sorozatgyártású Chevrolet Volt, amelyet egyszerre mutattak be Detroitban és Rüsselsheim-ben szeptember 16-án, a General Motors százéves születésnapja alkalmából tartott globális közvetítésen. A Chevrolet Volt meghatározó lehet a GM jövőjét illetően és forradalmi változásokat indíthat el az autóiparban.

A Volt új korszakot vezet be az automobil villamosításában, és külön kategóriát képez, mint kiterjesztett hatótávolságú villanyautó (Extended-Range Electric Vehicle - E-REV). Annyiban különbözik a hibridjárművektől, hogy kerekeit mindig, kizárólag villanymotor hajtja. Az első hatvan kilométeren a 16-kWh kapacitású lítiumion-akkumulátorokban tárol energiával halad, majd amikor azok kezdenek lemerülni, néhány száz további kilométert tehet meg a hatótáv-növelő, benzin/ E85 üzemanyagú belsőégésű motorjával. Az eredmény egy jól használható autó, amelyben nem kell félni attól, hogy hirtelen lemerül akkumlátor.

Környezetbarát autók világpremierje
Az Opel/Vauxhall az autószalonon mutatja be a nyilvánosságnak az Insignia Sports Tourer középkategóriájú kombit, erőteljes és atlétikus eleganciával, s már a megjelené-se pillanatában kilencféle Euro 5-ös motorral. Öt személy mellett bőséges poggyásznak nyújt tágas helyet, így a családok számára kínál alternatívát a nagy luxusterepjárókkal szemben. Formája karcsú és sportos, kezdettől önálló modellként tervezték, nem pedig egy szedán megtoldásának számít. Az Insignia hétféle motorja mellett kapható lesz a 2.0 literes, 190 lóerős CDTI BiTurbóval és a 180 lóerős 1,6-os benzines turbóval is.

Az Opel/Vauxhall a márka zászlóshajójának számító Insignia esetében is megjelentette az ecoFLEX változatot. Az új Insignia ecoFLEX 160 lóerős 2,0 CDTI turbómotorjának CO2-emissziója 140 g/km alatti, 0,26-os alaktényezője pedig az egyik legáramvonala-sabb autóvá teszi.

A vadonatúj Chevrolet Cruze magasra emeli a mércét a design és a kivitelezés minő-sége esetén az európai kompakt kategóriában. E dinamikus, négyajtós kocsi kupészerű megjelenése nagy újdonság a klasszikus, háromterű elrendezéshez képest. Sajátos hű-tőmaszkja, domború vállvonala és „kettős vezetőhely" motívuma egy új korszak hírnöke a csokornyakkendős márka európai piacain.

A Chevrolet Orlando kiállítási darab ízelítőt ad a Chevrolet tervezett megjelenéséről a többcélú járművek kategóriájába. A márka új formanyelvét képviselő Orlando terepjáró-san masszív kinézése variálható ülésekkel és hatalmas belső térrel párosul. Külleme is újszerű, nem olyan, mint a többi egyterű, mert jobban elkülönül a géptető és a szélvédő vonala. Izmosan kikerekedő sárvédőit kétszínű fényezés juttatja érvényre.

Az innovatív Saab 9-X Air koncepció előrevetíti, hogy milyen lehet a jövő Saab kabriója. Szakítva a hagyományos kabrió-elrendezéssel, szabadalmazott, összehajtható Canopy Top tetejét az ívelt hátsó tetőoszlopok hordozzák; a hátsó szélvédő külön húzódik be. Arányai a sportkocsikéhoz állnak közel, mégis négy embernek kínál kényelmes helyet „üvegházában". Markáns orrkiképzését és hatékony 1.4-es BioPower hibrid-hajtóművét megosztja ikertestvérével, a 9-X BioHybriddel.

A Chevrolet Camaro és a Cadillac CTS Sport Wagon európai bemutatkozása
Az európai színre lépését Párizsban ünneplő ikonikus Chevrolet Camaro egy olyan nagyteljesítményű sportkocsi, amely a legmodernebb technikával fűszerezi elemi vonze-rejét. Magabiztos kiállásával, alacsony építésével, elejének és hátsó részének arányával hű maradt az eredeti koncepcióhoz, anélkül, hogy a „retro" design csapdájába esett vol-na. A géptető alatt rejtőző 422 lóerős, 6,2 literes V8-as motor 553 Nm nyomatéka pon-tosan azt az energiát adja neki, amelyet a külleme ígér.

A Cadillac CTS Sport Wagon összetéveszthetetlen, dinamikus jelenség. Drámai formá-ja, bőséges belső tere, és a kis fogyasztású hathengeres motorválaszték a nagyobb lu-xus terepjárók és kombik méltó vetélytársává teszi. Induláskor 3,6 literes V6-os, közvet-len benzinbefecskendezéses motort kap (229 KW/311 LE), hatfokozatú manuális vagy automatikus váltóművel, de már fejlesztenek hozzá egy takarékos, 2,9 literes turbódízelt is (184 kW/250 LE).

GM Forum: a jelen és a jövő környezetkímélő megoldásai
A Volt mellett a GM Forum is kiválóan szemlélteti a holnap lehetséges alternatív meghajtási lehetőségeit. A GM HydroGen4 már a tüzelőanyagcellás jármű negyedik nemzedéke, sokkal fejlettebb az elődeinél, dinamikusabb, tartósabb és alkalmasabb a mindennapi használatra.

A HydroGen4 cellamáglyája 440 darab sorba kapcsolt cellából áll. Elektromos teljesítménye 93 kW. A 73 kW/100 LE teljesítményű szinkronmotor 12 másodperc alatt gyorsítja százra az autót. Három darabtartályában 4,2 kilogramm hidrogént tárolhat, 700 bar nyomáson, hatótávolsága 320 kilométer.

Bioalkohol vagy E85, a 85 százaléknyi alkoholt és 15 százaléknyi benzint tartalmazó üzemanyag a GM favoritja az elkövetkező évekre. Megújuló energiaforrásként kiválthatja a fosszilis kőolajat, és ha együtt nézzük a termelést és a felhasználást, akár 70 százalékkal csökkentheti a CO2-emissziót. A GM két olyan modellt - a Saab 9-3 BioPower Convertible-t és a Cadillac BLS 2.0 Turbo Flexpower-t - is kiállít, amelyek egyaránt működhetnek E85-tel, tiszta benzinnel vagy a kettő tetszőleges arányú keverékével: a.

Szerepelnek a GM standján a 2002 óta alkalmazott monovalentplus koncepciót alkalmazó gázüzemű autók is. A földgázzal, biometánnal vagy a kettő tetszőleges elegyével járatható Opel Zafira 1.6-liter CNG 80 százalékkal kevesebb szennyezőanyagot és 20 százalékkal kevesebb szén-dioxidot termel, mint a hagyományos benzinmotor. Nem kerülte el a GM figyelmét a cseppfolyósított gáz (LPG - Liquified Petroleum Gas) sem: a Chevrolet Aveo LPG mérsékli a keletkező nitrogénoxidok és a szén-monoxid mennyiségét, a CO2kibocsátást pedig tíz százalékkal viszi lejjebb.

Kapcsolódó weboldal

Sajtókapcsolat
Cég:General Motors













         
Kezdőlap    |    Cégismertetők    |    E-Sajttáj    |    Konferenciák    |    Kiállítások    |    Blogajánló    |    Kapcsolat

Rovatok:   Auto-motor  |  Belföld  |  Egészség  |  Gazdaság  |  IT  |  Környezetvédelem  |  Közlekedés  |  Kultúra  |  Média  |  Mobil  |  Sport  |  Távközlés

Sajttaj.hu © 2007-2024.   -   Sitemap    |   Médiaajánlat    |   Jognyilatkozat   


RSS   RSS


 freestat.hu mystat websas.hu
statgep.hu