Partnerek


CMS, webshop, eCommerce, domain, hosting, SEO, SEM

Google Directory

Observer


NewsAgent


C-PRESS


Hirmutato


Hirlapom


Hirlapom





hírek személyre szabva

Napi sajtó


Hirlevél feliratkozás






Google
 


Új Volvo C30, S40 és V50 1.6D DRIVe modellek, 115 és 118 g/km CO2-kibocsátással

2008.09.09
A Volvo Cars az október elején nyitó Párizsi Autószalonon mutatja be C30, S40 és V50 modelljeinek gazdaságos dízel változatait. Az új modellek 100 kilométeren mindössze 4,4 (C30), illetve 4,5 liter (S40 és V50) üzemanyagot fogyasztanak.

CO2-kibocsátásuk pedig 115, illetve 118 g/km, mely alapján a C30 és V50 modellek kategóriájukban a legalacsonyabb kibocsátással rendelkező járművek. Mindhárom modellt – a C30-at, az S40-et és a V50-et is – speciális, a gazdaságosságot javító megoldásokkal és DRIVe emblémával láttak el, utóbbi az autó átlagosnál környezetbarátabb tulajdonságaira hívja fel a figyelmet.

A DRIVe modellek alapja a 2007 októberében, a Frankfurti Autószalonon bemutatott Volvo C30 Efficiency tanulmányautó. Az akkor bemutatott, CO2-kibocsátást csökkentő megoldások egy évvel később már a C30, S40 és V50 modellekben kerülnek szériagyártásra.

„Meg szerettük volna mutatni, hogy az alacsony CO2-kibocsátás nem a kisméretű dízel járművek kizárólagos kiváltsága. A 120 g/km érték alatti kibocsátású Volvo V50-nel családoknak és más vásárlóknak is lehetővé tettük, hogy környezetbarát döntést hozzanak anélkül, hogy a nagyobb térről lemondanának” – mondta a Volvo Cars elnök-vezérigazgatója, Fredrik Arp.

Holisztikus megközelítés a környezetvédelem érdekében
Az üzemanyag-fogyasztás és a CO2-kibocsátás csökkentését az autók alapos elemzése tette lehetővé, mely alapján a modelleket négy területen optimalizálták:

Csökkentett légellenállás:
  - 10 mm-rel kisebb hasmagasság, de az alapmodellel megegyező komfortbeállítások.
  - A T5-öséhez hasonló első légterelő az S40-en és a V50-en.
  - Hűtőrácstakaró: A jellegzetes Volvo hűtőrács mögött egy szélterelő elem helyezkedik el, melynek köszönhetően javul a motortér aerodinamikája.
  - Szélterelők az első kerekek előtt. Speciális formatervű, aerodinamikailag optimalizált kerekek 15 vagy 16 hüvelyk átmérővel.
  - Burkolóelemek a jármű alján (C30), melyek segítségével hatékonyabb a levegő áramlása a kocsi alatt is.
  - Különleges hátsó légterelő (C30). Az S40-nek ugyanolyan légterelője van, mint a T5 és D5 modelleknek.
  - Új hátsó lökhárító (C30).

Alacsonyabb gördülési ellenállás:
  - Az összes modellre újfajta, alacsony gördülési ellenállású Michelin gumiabroncsokat szerelnek, 15 és 16 hüvelykes méretben, az alapfelszereltség részeként.

Hosszabb fokozatok:
  - A sebességváltó harmadik, negyedik és ötödik fokozata hosszabb áttételű.

Hatékonyabb hajtáslánc:
  - Optimalizált hűtés, motorvezérlés és szervokormány.
  - Újfajta, kisebb viszkozitású váltóolaj.
  - Sebességváltásra figyelmeztető lámpa az információs kijelzőn.

„A váltóolaj cseréje 0,75%-kal alacsonyabb fogyasztást eredményez, a kis gördülési ellenállású gumik pedig további 2%-ot jelentenek. Ezen értékek talán alacsonynak tűnnek, de érdemes megnézni a teljes képet. Mindent összevetve, ezek a kis változtatások segítettek elérni célunkat, hogy a CO2-kibocsátás értékét mindhárom autó esetében 120 g/km alatt tartsuk. Mindezt anélkül, hogy a menettulajdonságok és a komfort területén bármilyen kompromisszumot kötöttünk volna” – mondta Magnus Jonsson, a Volvo Cars kutató és fejlesztő részlegének senior alelnöke.

A Volvo C30 a legjobb az ECO teszten
A Volvo DRIVe modellek az európai NEDC szabvány szerinti kötelező tanúsítvánnyal rendelkeznek. A Volvo C30 ezen kívül megfelelt az ECO teszten is, melyen még összetettebb mérési feltételeket kell teljesíteni a CO2- és a részecske-kibocsátás terén. E tanúsítvány az EuroNCAP törésteszthez hasonlóan csillagokat és pontokat ad. A független ECO teszten a Volvo C30 kategóriájának csúcsán végzett, négy csillaggal és 76 ponttal, melyeket a jármű teljes környezetterhelése alapján határoztak meg.

Előnyök a környezet és a gazdaság számára
Az üzemanyag-fogyasztás csökkentése és a 120 g/km-es határ alatti CO2-kibocsátás számos előnnyel jár a környezet és a vásárló pénztárcája számára is. A Volvo új dízel motorjait olyan részecskeszűrővel szerelik fel, mely a koromszemcsék 95%-át felfogja. A járművek az alacsonyabb CO2-kibocsátással így hozzájárulnak a globális felmelegedés csökkenéséhez.

Az autók kis környezetterhelésének köszönhetően a tulajdonosok különböző pénzügyi előnyökben is részesülnek azon a 13 európai piacon, ahol már bevezették a CO2-kibocsátás alapú adózást. Ilyen pénzügyi előny az adóvisszatérítés, az alacsonyabb útadó, a regisztrációs adó csökkentése és más pénzügyi motivációs formák.

Az 1.6D DRIVe modellek üzemanyag-fogyasztása 0,5 literrel csökkent 100 km-en a hagyományos modellekéhez képest, városon kívül pedig mindössze 3,7 liter/100 km, így a DRIVe termékcsalád tagjai a növekvő üzemanyagárak miatt is egyre vonzóbbak lehetnek.

Egész Európában kapható
„A dízelhajtású DRIVe modelleket egész Európában árusítani fogjuk, még azokban az országokban is, ahol használatukat ma még nem részesítik pénzügyi előnyben. Célunk, hogy mindenkinek lehetőséget adjunk egy környezetbarát Volvo vásárlására. Ezzel nem rövid távú eladási sikereket kívánunk elérni, hanem szeretnénk világosan megmutatni, hogy a Volvo számára ma és a jövőben is mennyire fontosak az egész termékpalettát átívelő környezetbarát tulajdonságok” – mondta Fredrik Arp.

A Volvo jövőre húszezer 1.6D DRIVe járművet szándékozik értékesíteni Európában. Kiegyenlített eloszlás várható a régióban; előreláthatólag Franciaországban, Svédországban és Spanyolországban fog a legtöbb ilyen típusú autó gazdára találni. Ennek oka az említett országokban érvényben levő, környezetbarát modelleket előnyben részesítő adózási rendszer.

A DRIVe modellek felára 150 és 450 Euro között változik, a jármű típusától és a piactól függően. A DRIVe autók a legtöbb Volvo által kínált extrával felszerelhetők, kivéve azokat, melyek a kocsi légellenállási tulajdonságait megváltoztatják.

„A felár csak kis teher azon előnyökhöz képest, amelyeket a vásárló pénzügyi könnyítések és alacsonyabb fogyasztás formájában visszakap. Úgy gondoljuk, hogy a DRIVe modellek vásárlói élni fognak azzal is, hogy az extra lehetőségek igénybe vételével testre szabják autójukat” – teszi hozzá Fredrik Arp.

A legkörnyezetbarátabb modellpaletta
A dízel hajtású DRIVe modellek mellett a Volvo népes FlexiFuel termékcsaládot is kínál, mely öt modellből áll, és három bioetanol motort használ. Mindent egybevetve a Volvo Cars a legnagyobb olyan prémium modellpalettát vonultatja fel, mely kis környezetterhelést okoz.

A Volvo Cars kiterjedt kutatásokat folytat a hibrid technológia és az alternatív üzemanyagok területén is. A Volvo környezetbarát technológiai potenciálját világosan mutatja a nagy figyelmet keltő Volvo ReCharge hibrid tanulmányautó, valamint a Ford Motor Company döntése, mely szerint a Volvo otthonában, Göteborgban épül fel a cég európai hibrid központja.

Kapcsolódó weboldal

Sajtókapcsolat
Cég:Volvo













         
Kezdőlap    |    Cégismertetők    |    E-Sajttáj    |    Konferenciák    |    Kiállítások    |    Blogajánló    |    Kapcsolat

Rovatok:   Auto-motor  |  Belföld  |  Egészség  |  Gazdaság  |  IT  |  Környezetvédelem  |  Közlekedés  |  Kultúra  |  Média  |  Mobil  |  Sport  |  Távközlés

Sajttaj.hu © 2007-2024.   -   Sitemap    |   Médiaajánlat    |   Jognyilatkozat   


RSS   RSS


 freestat.hu mystat websas.hu
statgep.hu