A DaimlerChrysler egyéves tesztelésre adta át az emissziómentes járművet a Landsvirkjun és Reykjavik Energy képviselőinek. Az energiaszolgáltatók valós körülmények között tesztelik majd az autót.
A Reykjavik Energy vállalat célja, hogy a jövőben járműparkjuk nagy részét alternatív üzemanyagokkal működő járművek alkotják majd.
„Meggyőződésünk, hogy a jövő a tüzelőanyag-cellával hajtott járműveké.“ – nyilatkozta Gudmundur Thoroddsson, a Reykjavik Energy igazgatója. A DaimlerChrysler 2008. elején szállítja Izlandra a második Mercedes-Benz A-osztály F-Cell személyautót.
„A tüzelőanyag-cellás autóhoz a hidrogént helyben, geotermikus vagy vízi energia alkalmazásával állítják elő. A 100 százalékosan környezetbarát közlekedés ezzel Izlandon már valósággá vált.“ – mondta Dr. Herbert Kohler professzor, a DaimlerChrysler AG konszern kutatásért és járműfejlesztésért, valamint környezet-gazdálkodásért felelős vezetője.
A DaimlerChrysler rendelkezik a legnagyobb tüzelőanyag-¬cellás kísérleti járműflottával a világon, amely immár több mint száz darab személyautóból, transzporterből és Citaro városi autóbuszból áll.
Több mint hárommillió, emissziómentesen megtett kilométerrel minden más járműgyártónál gazdagabb tapasztalat, több adat és átfogóbb know-how birtokában tevékenykedhet. A kilencvenes évek közepe óta a DaimlerChrysler egy milliárd eurót meghaladó összeget fektetett be a tüzelőanyag-cellával hajtott járművekkel folytatott kutatásokba és fejlesztésekbe.
Ez a technológia – a hatékony működésű belső égésű motorok fejlesztése és alternatív üzemanyagok alkalmazása mellett – a DaimlerChrysler hajtásrendszer-stratégiájának lényeges alkotóeleme.
A technikáról részletesebben
A tüzelőanyag-cella hidrogén és oxigén reakcióba lépésével nyer igen magas hatásfokkal elektromos energiát – közel kétszer hatékonyabban, mint a belső égésű motor, függetlenül attól, hogy azt hagyományos üzemanyag, vagy hidrogén hajtja.
Az A-osztály F-Cell esetében a teljes üzemanyagcella-rendszer és a hidrogéntartályok a jármű padlója alatt találhatók. Ezáltal az utastér és a csomagtartó térfogata változatlan marad.
Az F-Cell hatótávolsága 160 kilométer. A nagy nyomatékú elektromotor teljesítménye 65 kW, ami városban és országúton egyaránt dinamikus haladást tesz lehetővé.
Az autó nulláról 100 km/h tempóra 14 másodperc alatt gyorsul, maximális sebessége pedig 140 km/h. A tüzelőanyag-cellás járművek működésük során kizárólag tiszta vízgőzt bocsátanak ki.
|