Partnerek


CMS, webshop, eCommerce, domain, hosting, SEO, SEM

Google Directory

Observer


NewsAgent


C-PRESS


Hirmutato


Hirlapom


Hirlapom





hírek személyre szabva

Napi sajtó


Hirlevél feliratkozás






Google
 


Tüzelőanyag-cellás Mercedes-Benz A-osztály Izlandon

2007.07.31
Üzembe helyezték az első tüzelőanyag-cellával hajtott Mercedes-Benz A-osztály F-Cell személyautót Izlandon.

A DaimlerChrysler egyéves tesztelésre adta át az emissziómentes járművet a Landsvirkjun és Reykjavik Energy képviselőinek. Az energiaszolgáltatók valós körülmények között tesztelik majd az autót.

A Reykjavik Energy vállalat célja, hogy a jövőben járműparkjuk nagy részét alternatív üzemanyagokkal működő járművek alkotják majd.

„Meggyőződésünk, hogy a jövő a tüzelőanyag-cellával hajtott járműveké.“ – nyilatkozta Gudmundur Thoroddsson, a Reykjavik Energy igazgatója. A DaimlerChrysler 2008. elején szállítja Izlandra a második Mercedes-Benz A-osztály F-Cell személyautót.

„A tüzelőanyag-cellás autóhoz a hidrogént helyben, geotermikus vagy vízi energia alkalmazásával állítják elő. A 100 százalékosan környezetbarát közlekedés ezzel Izlandon már valósággá vált.“ – mondta Dr. Herbert Kohler professzor, a DaimlerChrysler AG konszern kutatásért és járműfejlesztésért, valamint környezet-gazdálkodásért felelős vezetője.

A DaimlerChrysler rendelkezik a legnagyobb tüzelőanyag-¬cellás kísérleti járműflottával a világon, amely immár több mint száz darab személyautóból, transzporterből és Citaro városi autóbuszból áll.

Több mint hárommillió, emissziómentesen megtett kilométerrel minden más járműgyártónál gazdagabb tapasztalat, több adat és átfogóbb know-how birtokában tevékenykedhet. A kilencvenes évek közepe óta a DaimlerChrysler egy milliárd eurót meghaladó összeget fektetett be a tüzelőanyag-cellával hajtott járművekkel folytatott kutatásokba és fejlesztésekbe.

Ez a technológia – a hatékony működésű belső égésű motorok fejlesztése és alternatív üzemanyagok alkalmazása mellett – a DaimlerChrysler hajtásrendszer-stratégiájának lényeges alkotóeleme.

A technikáról részletesebben
A tüzelőanyag-cella hidrogén és oxigén reakcióba lépésével nyer igen magas hatásfokkal elektromos energiát – közel kétszer hatékonyabban, mint a belső égésű motor, függetlenül attól, hogy azt hagyományos üzemanyag, vagy hidrogén hajtja.

Az A-osztály F-Cell esetében a teljes üzemanyagcella-rendszer és a hidrogéntartályok a jármű padlója alatt találhatók. Ezáltal az utastér és a csomagtartó térfogata változatlan marad.

Az F-Cell hatótávolsága 160 kilométer. A nagy nyomatékú elektromotor teljesítménye 65 kW, ami városban és országúton egyaránt dinamikus haladást tesz lehetővé.

Az autó nulláról 100 km/h tempóra 14 másodperc alatt gyorsul, maximális sebessége pedig 140 km/h. A tüzelőanyag-cellás járművek működésük során kizárólag tiszta vízgőzt bocsátanak ki.

Kapcsolódó weboldal

Sajtókapcsolat
Cég:Mercedes-Benz













         
Kezdőlap    |    Cégismertetők    |    E-Sajttáj    |    Konferenciák    |    Kiállítások    |    Blogajánló    |    Kapcsolat

Rovatok:   Auto-motor  |  Belföld  |  Egészség  |  Gazdaság  |  IT  |  Környezetvédelem  |  Közlekedés  |  Kultúra  |  Média  |  Mobil  |  Sport  |  Távközlés

Sajttaj.hu © 2007-2024.   -   Sitemap    |   Médiaajánlat    |   Jognyilatkozat   


RSS   RSS


 freestat.hu mystat websas.hu
statgep.hu