Partnerek


CMS, webshop, eCommerce, domain, hosting, SEO, SEM

Google Directory

Observer


NewsAgent


C-PRESS


Hirmutato


Hirlapom


Hirlapom





hírek személyre szabva

Napi sajtó


Hirlevél feliratkozás






Google
 


Peugeot: a célokkal összhangban

2008.07.15


A globális eladások 8%-os növekedése
1 080 000 eladott összeszerelt gépkocsi és alkatrész-együttes
A nyugat-európai piaci részesedés növekedése 2007 második félévéhez képest
A 207 tagadhatatlan sikere
A 308 sikeres bevezetése
A kishaszonjármű-értékesítés erőteljes növekedése (+13%)
A Peugeot piacvezető Európában a kilométerenként 120 g-nál kevesebb CO2-t kibocsátó gépjárművek szegmensében


Főbb események:
Az összeszerelt gépjárművek globális értékesítésének 1,1%-os növekedése (923 000)
* A 7,5%-os személyautó és kishaszonjármű piaci részesedés stabil tartása Európa 18 országában
* A Nyugat-Európán kívüli eladások növekedése, 286 000 értékesített darabbal
* Folyamatos növekedés a kiemelt fontosságú fejlődő térségekben: a Mercosur-országokban*, Kínában, valamint Oroszországban és Kelet-Európában**
* A 207 és a 308 kiváló szereplése 276 000, illetve 150 000 eladott példánnyal
* A kishaszonjármű-értékesítések erőteljes emelkedése (148 000 darab; +13%),
* Az 50 milliomodik Peugeot legyártása.

* Argentína, Brazília

**Horvátország, Magyarország, Lengyelország, Cseh Köztársaság, Szlovákia, Szlovénia, Észtország, Lettország, Litvánia, Málta és Ciprus

A Peugeot jobb féléves teljesítménye
A 2008 első félévében eladott 1 080 000 gépjárművel a Peugeot 8%-os értékesítés-növekedést könyvelt el 2007 első félévéhez képest.
A Peugeot az idei gazdasági évben érte el a legjobb féléves teljesítményét.


Ígéretes modellválaszték, melynek élén a 207, a 308 és a kishaszonjárművek állnak
A Peugeot-eladások emelkedése a részben megújult termékkínálat által elkönyvelt eredményeknek köszönhető.
A 107, melynek eladásai 3%-kal nőttek (56 000 darab), az autó alaptulajdonságaira és alacsony CO2-kibocsátására egyaránt érzékeny ügyfélkört hódítja meg.
A 206 eladásai továbbra is magas szinten mozognak (156 000 példány), így a Márka teljes kínálattal rendelkezik a B szegmensben.
A 207, melynek egymilliomodik példánya tavaly márciusban gördült le a gyártósorról, 276 000 értékesítést könyvelt el 2008 első félévében. A nyugat-európai autópiac B szegmensének stabil vezetőjeként ez a harmadik legkelendőbb modell az európai piac összes típusát és összes márkáját tekintve. A modellcsalád sikerét szimbolizáló 207 CC-ből a nyár folyamán adják el a százezrediket.
A félév folyamán realizált 150 000 értékesített darabbal a 308 a kompakt limuzinok referenciájává lépett elő. A 308 kínálata a közelmúltban a 308 SW-vel gazdagodott, amely hozzájárult a második félévi értékesítések ütemének felgyorsulásához. Itt hívjuk fel a figyelmet arra, hogy a 308 SW Németországban elnyerte a névadó Firmenauto magazin és a Dekra által odaítélt Firmenauto díjat.
Stílusának és menettulajdonságainak köszönhetően a 407 (49 000 eladott példány) továbbra is biztos értéket képvisel a családi autók rendkívül erős mezőnyében.
A Peugeot, amely tavaly május óta története eddigi legteljesebb és legfiatalabb kishaszonjármű-kínálatával rendelkezik, tovább folytatja kereskedelmi offenzíváját, és a 148 000 eladott darabnak köszönhetően 13%-kal jobb eredményt ért el.

Fellendülés Nyugat-Európában
A nyugat-európai értékesítések szinte teljesen stabilak, 638 000 darab, szemben a 2007 azonos időszakában realizált 643 000 egységgel. Ez az enyhe visszaesés a csökkenő
(-3%) piacnak, illetve nehéz verseny körülményeknek, valamint drága kőolaj árnak köszönhető.
A Peugeot a gépkocsik által előidézett környezeti terhelés csökkentése érdekében tett nagyberuházásai gyümölcsét aratja le. A CO2-kibocsátással kapcsolatos különböző adóösztönzések szempontjából kedvezően pozicionált kínálatának köszönhetően a Peugeot megerősíti 7,5%-os részesedését a személyautó/kishaszonjármű piacán (Európa 18 országában).
A környezetvédelem terén a Peugeot a 16,8%-os piaci részesedésével továbbra is piacvezető a kilométerenként 120 g-nál kevesebb CO2-t kibocsátó gépjárművek között. A 207 egyébként az első helyre tör a kilométerenként 120 g-nál, illetve 130 g-nál kevesebb CO2-t kibocsátó gépjárművek kategóriáiban.
2008 elő félévében érzékelhetően megnőtt a Peugeot nyugat-európai piaci jelenléte 2007 második félévében regisztrált részesedéséhez képest (7,5% a 7%-kal szemben), ami e piaci fellendülésének kezdetét jelzi.


Tartós növekedés Nyugat-Európán kívül

Az összeszerelt gépkocsik Nyugat-Európán kívüli eladásai 285 000 egységet értek el (+5,2%), szemben a 2007 első félévi 271 000 példánnyal.

A kiemelt fontosságú fejlődő térségekben a Peugeot értékesítései:

* 14,5%-kal nőttek a Mercosur-országokban (75 000 darab)
* 13,8%-kal Kínában (50 000 darab)
* 20,8%-kal Oroszországban és Kelet-Európában (58 000 darab).



A Peugeot Nyugat-Európán kívüli összevont globális értékesítése összességében 442 000 darabot tett ki, ami azt jelenti, hogy egy év alatt 23,8%-kal emelkedett.



A Peugeot Nyugat-Európában (Európa 18 országában)

Személy- és kishaszonjármű forgalomba helyezések




A Peugeot stabil piaci részesedése

A 2008 első félévében forgalomba helyezett 8 761 000 darab személyautó és kishaszonjármű azt jelzi, hogy a nyugat-európai piac 3%-kal zsugorodott 2007 azonos időszakához képest. Közelebbről nézve ellentétes mozgások tapasztalhatók az európai piacon; egyes piacok bővülnek, míg mások jelentősen visszaesnek.
Ebben a rendkívül bizonytalan helyzetben a Peugeot 659 000 személyautó és kishaszonjármű forgalomba helyezést regisztrált az első félév folyamán, ami 7,5%-os stabil piaci részesedésnek felel meg.


A 207 elsősége és a 308 felfutása
A 207 teljes modellkínálattal rendelkezik, és a több mint 200 000 forgalomba helyezésnek köszönhetően (+5%) megerősíti harmadik helyét a nyugat-európai piacon. Ezzel párhuzamosan a 207 - a szegmens több mint 10%-át magáénak tudva - megszilárdította elsőségét a B2 szegmensben.
Az összes európai piacon kapható 308, még a 308 SW színre lépése előtt átlépte a 100 000 forgalomba helyezett darabszámot. A 308 SW értékesítése május 15-én kezdődött Franciaországban, és jelenleg is folytatódik (Magyarországon augusztusra várható).
A kishaszonjármű-piacon a Peugeot piaci részesedése határozottan javult (9,3% 8,8%-al szemben). A Boxer és az Expert forgalomba helyezései 10,9%-al, illetve 28,7%-al nőttek.


Franciaországban: 3,2%-al nőttek a Peugeot eladások
Franciaországban a személyautó-piac 4,5%-os növekedést mutat, amit a CO2-kibocsátással kapcsolatos adóösztönzés segített elő. Az ezen intézkedés szempontjából rendkívül jó kínálatának köszönhetően a Peugeot forgalomba helyezéseinek száma 3,2%-al nőtt, ami 17,3%-os piaci részesedésnek felel meg. Ez a bővülés egyébként a 107-nek és a 207-nek is kedvez, melyek darabszáma 31,6%-al, illetve 9%-al emelkedtek.
A Peugeot teljesítményét nagyban meghatározta a 308 felfutása, amely a piac 3,9%-át szerezte meg, és ezzel megerősítette vezető helyét az alsó-középkategóriás modellek között. A forgalomba helyezések számának ilyen mérvű növekedése egybeesik a három legfontosabb modell kínálatának megújulásával, melynek hatásai valószínűleg még érzékelhetőbbek lesznek az év második félében.
Itt elsősorban a május 15-én piacra dobott 308 SW-ről kell említést tenni, amely nagymértékben hozzájárult a 308 eladásokhoz, illetve az eladások közel egyharmadát kitevő Partner Tepee, melynek forgalmazása szintén május 15-én kezdődött, és végül az új 407, amelynek értékesítése a közelmúltban vette kezdetét.
A kishaszonjármű-kínálatnak köszönhetően, melynek megújítása május 15-én az új Partnerrel ért véget, a Peugeot értékesítési volumenei 2,5%-kal javultak. A teljes modellkínálat hozzájárul ehhez a teljesítményhez: a Boxer (+14,3%), az Expert (+3,9%) és a Partner (+3,9%).
A személyautó- és kishaszonjármű-piacon a Peugeot forgalomba helyezései 3,1%-kal emelkedtek és e piac 17,4%-át teszik ki, ami 2007 második félévéhez képest további egy százalékponttal növeli a piaci részesedést.


Németországban: 12%-al nőttek a Peugeot eladások
Németországban, a 3,9%-os növekedést mutató teljes piacon a Peugeot nagyszerű teljesítményt ért el annak köszönhetően, hogy 2008 első félévében több mint 12%-kal növelte a személyautó és kishaszonjármű forgalomba helyezések számát (56 000 forgalomba helyezés a 2007 azonos időszakában elért 50 000-rel szemben). Piaci részesedése így 0,2 százalékponttal, 3,2%-ra javult.
A személyautó-piacon ez a növekedés a 207 sikerének tudható be, amely a félév utolsó hónapjaiban a legkelendőbb importált autó volt a német piacon, kupé-kabrió változata pedig a szegmens vezetőjévé lépett elő.
A rendkívül dinamikus 2007-es esztendő után a Peugeot 2008 első félévében körülbelül 10%-kal növelte az értékesítési volument a kishaszonjármű-piacon, ami a kibővített és megújult modellválaszték vonzerejéről tanúskodik.


Nagy Britannia: a Peugeot a nyereséges eladásokat helyezi előtérbe
Nagy Britanniában, az 1,4%-kal zsugorodó piacon a Peugeot 5,7%-os részesedést ért el az első félévben (az egy évvel korábbi 6%-al szemben).
A kedvezőtlen átváltási árfolyam miatt a Peugeot UK az év elejétől a nyereséges értékesítéseket előtérbe helyezve, és a rövidtávú autókölcsönzőknek történő eladásokat háttérbe szorítva válogatta meg az értékesítési csatornáit.
A Márka első félévi sikerei között könyvelhető el a 308 felfutása, valamint a 207 CC, amely az első helyet foglalja el az értékesítések között, és 2007-hez képest 8%-os növekedést ért el az egyik legdinamikusabb európai kabrió-piacon. Egyébként a 207 Van, illetve az új Partner és Bipper páros közelmúltban történt bevezetésével a Peugeot kishaszonjármű-kínálata továbbra is elnyeri a professzionális ügyfelek tetszését, így a Márka kishaszonjármű-piaci részesedése 0,8 százalékponttal, 5,6%-ra emelkedett a 2007-hez képest stabilnak mondható piacon.


Spanyolország: nehéz körülmények között elért növekedés
Spanyolországban, ahol a személyautó-piac 2007-hez képest 17,6%-al zsugorodott, a Peugeot penetrációja közel egy százalékponttal nőtt (9,4%, a 2007. évi 8,6%-kal szemben) a 2008 első félévében regisztrált 65 900 forgalomba helyezésnek köszönhetően. Ezzel a teljesítménnyel a Peugeot az „autókölcsönzők nélküli” személyautó-piac vezetőjévé lépett elő. A 207, amely 16,2%-os részesedésével szegmense vezetője, a 308 limuzin sikeres piacra dobása és közelmúltban az SW modell bevezetése, a 407 jó szereplése, valamint a Partner sikere jelentős mértékben hozzájárultak a remek eredményekhez.
Kishaszonjármű-piac volumenében továbbra is jelentős visszaesést mutat 2007-hez képest (-26,8%). A Peugeot a dobogó harmadik fokán áll az időszak folyamán elkönyvelt 13 350 forgalomba helyezéssel, és 1,4 százalékponttal, 12,6%-ra javítja részesedését.


Olaszország: a kishaszonjármű forgalomba helyezések 21,4%-os növekedése
Olaszországban a személyautó-piac 11,5%-al esett vissza 2008 első félévében a kivételesen jónak mondható 2007-es esztendő első hat hónapjához képest. A rottamazione adóösztönzéseivel összefüggő értékesítések súlya érzékelhetően csökkent, a teljes személyautó-piac közel 15%-ára esett vissza. Ilyen körülmények között a Peugeot 4,7%-os részesedést ért el a személyautó-piacon, ami 2007 második félévéhez képest előrelépést jelent a 308 limuzin felfutásának és a 308 SW május végi bevezetésének köszönhetően.
A Peugeot a kishaszonjármű-piacon volumenben könyvelte el a legerőteljesebb növekedést (+21,4%), és 5%-os piaci részesedést ért el.
A 207 2007 első félévéhez képest mutatott folyamatos fejlődése, amely ennél a modellnél már eleve magas volt darabszámban, a 308 kitűnő debütálása és az SW változat megjelenése, a kishaszonjármű-kínálat és a Peugeot elsősége a CO2-kibocsátás terén a legtöbb nyugat-európai piacon rendkívül vonzóvá teszik a modellpalettát az egyes piacokon érvényben lévő adóösztönzéseknek köszönhetően, és ezáltal hozzájárulnak a Peugeot 6,9%-os piaci részesedésénak megőrzéséhez. Megjegyzendő, hogy Hollandiában (8%-ról 8,2%-ra) és Belgiumban (10%-ról 10,2%-ra) nőtt a piaci részesedése a Márkának.


A Peugeot Nyugat-Európán kívüli szereplése
Nyugat-Európán kívül az összeszerelt gépjármű-eladások továbbra is gyors ütemben fejlődtek és 285 000 darabot értek el (+5,2%). Ezt a növekedést a kiemelt fontosságú fejlődő térségek, Oroszország és Kelet-Európa, a Mercosur-országok és Kína idézték elő.


A növekedés folytatódása a Mercosur-országokban
A Mercosur-országokban a Peugeot értékesítései 14,5%-al emelkedtek és 75 000 darabot értek el. Ezen a piacon a Márka 4,6%-os piaci részesedés mellett 76 000 forgalomba helyezést realizált (+11,8%).
Argentínában a leányvállalat 6,8%-os fejlődést ért el és 34 400 egységet értékesített. A Peugeot piaci részesedése itt 10,8%. Az alsó-középkategóriában a 307 különböző változatai nyújtanak kitűnő teljesítményt, ami 2007 első félévéhez képest 11,8%-al növekedett.
Brazíliában a Peugeot do Brasil 15,6%-os növekedést könyvelt el a 41 600 forgalomba helyezésnek köszönhetően, ami 3,1%-os piaci részesedésnek felel meg. A népszerű kisautók szegmensében a 206 21,4%-kal növekedett a limuzin változat kitűnő teljesítményének köszönhetően, melynek eladásai 38,5%-al emelkedtek.



Fejlődés Kínában
Kínában, ahol a piac 13,7%-os fejlődést mutatott, a Márka 13,8%-os növekedést ért el az 50 000 eladott gépjárműnek köszönhetően. Ezt a növekedést a 307 limuzin múlt év februári bevezetése idézte elő, amely a Márka kínai termékkínálatát egészíti ki. A Peugeot piaci részesedése továbbra is stabilan 1,7%.
A Márka növekedése a 250 értékesítési pontból, márkakereskedőkből és ügynökökből álló kereskedelmi hálózatának is köszönhető, amelyek teljes mértékben alkalmazzák a Márka Blue Box-nak elnevezett vizuális identitását.


Erőteljes növekedés Oroszországban: +93,4%
A 34,1%-al bővülő piacon a leányvállalat erőteljes volumennövekedést ért el a 22 000 értékesített darabnak köszönhetően (+93,4%). Ez a növekedés többek között az elektronikusan vezérelt sebességváltóval felszerelt 207, az orosz piac igényeinek teljes mértékben megfelelő, belépő szintű termék bevezetésének, illetve a 308 limuzin közelmúltban történt piacra dobásának köszönhető. Említést érdemel továbbá a 206 Sedan kitűnő teljesítménye is.
A Peugeot piaci részesedése 0,4 százalékponttal javult (1,3%).

Kelet-Európa: a Peugeot megszilárdítja pozícióját

Az erős konkurenciaharc uralta piacon a Márka tartja a (személyautó és kishaszonjármű) forgalomba helyezések volumenét (35 300 darab). Különösen a Peugeot teljesítményét kell kiemelni, amely javított piaci részesedésén Szlovákiában (+0,4 százalékponttal 7,5%-ra), Szlovéniában (+0,4 százalékponttal 8%-ra) és Magyarországon, ahol az immáron négy éve folyamatosan zsugorodó piacon a piaci részesedése 0,1 százalékponttal, 4,5%-ra nőtt. Magyarországon a Peugeot a kishaszonjármű-piacon könyvelte el a legerőteljesebb növekedést +55,6%, 2007 hasonló időszakához képest, és így 10,7%-os piaci részesedést ért el.
Ezen felül a business centerek (kishaszonjármű-központok) 2008 elején történő létrehozása lehetővé tette a Márka gazdag kínálatának kidomborítását a kishaszonjármű-piacon, amely volumenében közel 30%-al, 8800 egységre nőtt.


Afrika és Közép-Kelet
Iránban a Peugeot az első félév folyamán 153 600 egységet értékesített, ami 87,5%-os növekedést jelent. Ebből a 206 részesedése 36 500 egység, a 405-é pedig 117 000 darab.
Törökországban, a 13,3%-os növekedést mutató piacon a Peugeot értékesítései 27,4%-kal emelkedtek, és 2008 első félévében 10 500 egységet értek el. A piaci részesedés 4,5%, ami 0,3 százalékponttal nőtt. Ezt a növekedést a 308 limuzin bevezetése idézte elő. A Bipper is megtalálta a helyét a kishaszonjármű-piacon, és a márka eladásainak 49%-át teszi ki.
Algériában a leányvállalat jó eredményeket könyvelt el a 12 200 eladott gépjárműnek köszönhetően, ami 18,3%-os előrelépésnek felel meg. A Peugeot piaci részesedése itt 9,9%. A B szegmensben a 206, 207 páros 32,2%-os növekedést mondhat magáénak. 29,7%-os gyarapodásával a Partner Origin szintén lépést tart a növekedéssel.

Kapcsolódó weboldal

Sajtókapcsolat
Cég:Peugeot













         
Kezdőlap    |    Cégismertetők    |    E-Sajttáj    |    Konferenciák    |    Kiállítások    |    Blogajánló    |    Kapcsolat

Rovatok:   Auto-motor  |  Belföld  |  Egészség  |  Gazdaság  |  IT  |  Környezetvédelem  |  Közlekedés  |  Kultúra  |  Média  |  Mobil  |  Sport  |  Távközlés

Sajttaj.hu © 2007-2024.   -   Sitemap    |   Médiaajánlat    |   Jognyilatkozat   


RSS   RSS


 freestat.hu mystat websas.hu
statgep.hu