Partnerek


CMS, webshop, eCommerce, domain, hosting, SEO, SEM

Google Directory

Observer


NewsAgent


C-PRESS


Hirmutato


Hirlapom


Hirlapom





hírek személyre szabva

Napi sajtó


Hirlevél feliratkozás






Google
 


A PEUGEOT NEM SZEREZTE MEG A GYŐZELMET, DE KÉT 908 HDi FAP VERSENYAUTÓJA IS DOBOGÓS

2008.06.16


A 2008. évi Le Mans-i 24 órás verseny végjátéka az egyik legizgalmasabb volt az utóbbi években a Peugeot mint kihívó és nagy riválisa, a hétszeres Le Mans-győztes között. A 7-es számú Peugeot 908 HDi FAP volánjánál Marc Gené, Nicolas Minassian és Jacques Villeneuve egy percre sem adták fel a küzdelmet, ám a hajnali szétázott pályán összeszedett hátrányt már nem tudták ledolgozni. A francia gyártó uralta a verseny első tizennégy óráját, és végül két Peugeot 908 HDi FAP versenyautót állíthatott fel a dobogóra, míg a harmadik Peugeot HDi FAP a 31. helyről a verseny végére az 5. helyre tornázta fel magát. E közös siker azonban nem tudta feledtetni a csalódást, hogy nem sikerült elérni a csapat számára a 2008-as idényre kitűzött legfontosabb célt.

A Team Peugeot Total 2008. évi programjának legfontosabb eseményébe fektetett erőfeszítések és energia következtében érzett csalódás ellenére a Peugeot 908 HDi FAP versenyautók már a kvalifikációs tréningek során bizonyították csúcssebességüket. A pole pozíciót szerda este Sarrazin szerezte meg 3’18’’513 idejével (247,16 km/h-s átlagsebességgel), és az első kvalifikációs edzésen mindhárom Peugeot 908 megdöntötte a legendás Peugeot 905 által 1992-ben felállított, szintén legendás 3’21’’20-es rekordot. A 7-es számú Peugeot 908 egyébként ezen a hétvégén 5192 km-t tett meg, vagyis 92 km-rel többet, mint elődje 1993-ban!

A rajtrács első három kockájából rajtoló Peugeot 908 HDi FAP versenyautók 14 órán át uralták a mezőnyt azt követően, hogy az űrhajósok egyszerre adták meg a rajtjelzést az űrből hajnali 5 órakor. A 8-as számú Peugeot (Lamy/Sarrazin/Wurz) dominálta a verseny első két óráját, majd gondja támadt a sebességváltójával. Az élen rövid időre a 7-es számú Peugeot váltotta, majd átadta a 76. Le Mans-i 24 órás futam vezetését a 9-es számú Peugeot volánjánál a Montagny/Zonta/Klien triónak egy négyszeres váltást követően, melyet Franck Montagny vezényelt le nagy tempóban.

Az éj leszálltával azonban az élen haladó Christian Klien (Peugeot n°9) egy előzés közben kisodródott a kavicságyba. Körhátrányba került, és pontban 22 óra 8 perckor átadta a vezetést a 7-es számú Peugeot 908 Hdi-nek (Gené/Minassian/Villeneuve).

Marc Gené, Nicolas Minassian és Jacques Villeneuve egész éjjel az élen haladt. Hajnali 4 órakor azonban eleredt a Le Mans-i pályán az eső, és a Peugeot-pilóták előnye fokozatosan csökkent versenytársaikkal szemben. 5h17-kor a 2-es számú Audi átvette a vezetést, majd a reggeli esőben tovább növelte az előnyét. Franck Montagny-nak (Peugeot n°9) közben sikerült átvennie a 3. helyet a 3-as számú Auditól.

Egy órával a befutó előtt a versenypálya egyes szakaszain szakadó esőben folyt az éles küzdelem. Mivel már nem volt mit veszítenie, Nicolas Minassian úgy döntött, hogy fennhagyja a slick-gumikat, míg a 2-es Audi esőgumikat vételezett. A trükk azonban nem jött be, a két autó közötti távolság nem változott a verseny leintéséig.

A Peugeot Total csapat azonban rekorddal távozhatott Sarthe-megyéből, méghozzá nem is akármilyennel: a 24 órás Le Mans-i versenyek legjobb hivatalos verseny-köridejével, Stéphane Sarrazin pedig a 13,629 km hosszú pályán a 102. kört a 8-as számú Peugeot 908 HDi FAP volánjánál 246,068 km/h-s átlagsebességgel tette meg. S bár a Jackie Oliver által 1971-ben felállított legjobb verseny-köridő rekord még mindig tartja magát 3’18’’4-cel (az Hunaudières-sikán nélkül), Sarrazin kevesebb mint egy másodpercre megközelítette, 3’19’’394-es idővel.

Kommentárok

Michel BARGE (a Peugeot Sport igazgatója): "Gratulálunk az Audinak. Mi voltunk a kihívók, és igencsak harcias, elszánt és szenvedélyes kihívók voltunk. Csodálatos volt a csata, és jövőre visszatérünk, hogy ismét megvívjunk egymással. A mérlegünk pozitív, és még ha kicsivel el is tévesztettük a célt, rendkívülit nyújtottunk. Éjszaka kicsúszott a vezetés a kezünkből, de egy ilyen ellenféllel szemben hajszállal lemaradni, az is felejthetetlen. A pilóták, a technikusok és a szerelők csodálatos munkát végeztek. Nyerni szerettünk volna: célokat tűzünk ki, hiszen csak így léphetünk előbbre."

Bruno FAMIN (a Peugeot Sport technikai igazgatója): "Rendkívüli módon érdekes küzdelem volt és csodálatos, lenyűgöző versengés. A versenyt semmi sem pótolhatja, különösen itt, a Le Mans-i pályán. Kevés volt a tapasztalatunk. Két olyan hiba is előfordult, amit még soha nem tapasztaltunk a 908-asoknál: egy hibás akkumulátor és egy sebességváltó alkatrész. 2009-ben visszajövünk, egyébként már most a hétvégén nekiláttunk a 2009-es Le Mans-i 24 óra előkészítésének. "

Franck MONTAGNY (Peugeot 908 HDi FAP n°9): "Vegyes eredményt értünk el, de boldog vagyok, hogy a Le Mans-i 24 órás verseny dobogójára állhattam. Éles volt a küzdelem, nehezek voltak a körülmények. Kicsit kevés volt a tapasztalatunk, de ezen a hétvégén is nagy pillanatokat éltünk meg, és jól « szórakoztam » a Peugeot 908 HDi FAP volánjánál."

Nicolas MINASSIAN (Peugeot 908 HDi FAP n°7): "Tudtuk, hogy nehéz lesz, de azért kicsit elszomorít, hogy nem sikerült nyernünk. Meg kell azonban mondanunk, hogy ellenfeleink kitűnő munkát végeztek. A verseny legvégén megpróbáltunk támadni és előrébb jutni. Fennhagytuk a slick-gumikat az esőben, és az esőre « játszottunk », mert le voltunk maradva, és valamit ki kellett találnunk. Most elemeznünk kell mindazt, ami történt, le kell vonnunk a tanulságokat, és megerősödve kell folytatnunk."

Marc GENE (Peugeot 908 HDi FAP n°7): "Az eleje könnyebb volt, hiszen a verseny kezdetén száraz volt a pálya. Aztán az esőben nem sikerült olyan hatékonyan kihasználni a gumijainkat, mint az ellenfeleinknek. Végül második lettem, és a verseny előtt szívesen aláírtam volna ezt a helyezést."

Jacques VILLENEUVE (Peugeot 908 HDi FAP n°7): "Boldog vagyok, hogy dobogóra állhattam, de csalódott is, hogy nem nyertem, hiszen ez lett volna a célunk. Ellenfeleink erősebbek voltak."

Christian KLIEN (Peugeot 908 HDi FAP n°9): "Nagy tapasztalatot jelent számomra, kezdőnek ez a legendás verseny, és boldog vagyok, hogy dobogóra állhattam első nekifutásra. Kevés volt a tapasztalatunk, és emiatt veszítettünk időt. A 908 HDi FAP csodálatos autó."

Kapcsolódó weboldal

Sajtókapcsolat
Cég:Peugeot













         
Kezdőlap    |    Cégismertetők    |    E-Sajttáj    |    Konferenciák    |    Kiállítások    |    Blogajánló    |    Kapcsolat

Rovatok:   Auto-motor  |  Belföld  |  Egészség  |  Gazdaság  |  IT  |  Környezetvédelem  |  Közlekedés  |  Kultúra  |  Média  |  Mobil  |  Sport  |  Távközlés

Sajttaj.hu © 2007-2024.   -   Sitemap    |   Médiaajánlat    |   Jognyilatkozat   


RSS   RSS


 freestat.hu mystat websas.hu
statgep.hu