Partnerek


CMS, webshop, eCommerce, domain, hosting, SEO, SEM

Google Directory

Observer


NewsAgent


C-PRESS


Hirmutato


Hirlapom


Hirlapom





hírek személyre szabva

Napi sajtó


Hirlevél feliratkozás






Google
 


Nyelvtanulás mobiltelefonnal?

2008.05.25
A MindenTanulás sorozat az mLearning előnyeit, alkalmazási lehetőségeit elemezte.

Megoldást jelenthet a mobiltelefon a nyelvtanulással küszködőknek! A MindenTanulás műsorban előadást tartó Nyíri Kristóf, filozófiaprofesszor kifejtette, hogy a mindenki zsebében megbúvó mobil egyszerre tud írásos és multimédiás tananyagot is közvetíteni, mely a fejlődés leghatékonyabb módja.

A műsorban megszólaló Maradi István még hozzátette: “A mobil ereje abban rejlik, hogy egy bárhol, bármikor elérető tudásbázis”.

Manapság a munkaerő-piacon való boldoguláshoz legalább egy idegen nyelv társalgási szintű ismerete szükséges. Ettől a felismeréstől vezérelve, sokan neki is fognak a tanulásnak, azonban a kezdeti lelkesedés és elhatározás hamar alábbhagy. Ennek oka, hogy a munka, család és a gyerek mellett a nyelvtanulók többsége nem tud rendszeresen leülni a könyv elé, pedig ez lenne a kulcsa egy idegen nyelv sikeres elsajátításának.

Az elfoglalt fejlődni vágyók kedvence lehet tehát a mobiltelefon, hisz ahogy Maradi István, a Magyar Telekom igazgatóhelyettese kifejtette a MindenTanulás egyik epizódjában „A PC-vel szemben azért hatékonyabb a mobiltanulás, mert az ember könnyebben ráveszi magát egy rövid, nyelvoktató videó megnézésére, amikor vár a villamosra, dugóban ül, vagy megbeszélés előtt van egy pár üres perce. A mobil ereje abban rejlik, hogy egy bármikor, bármikor elérhető tudásbázis.” A multimédiás tartalom mellett, a nyelvoktató sms azt is lehetővé teszi, hogy naponta érkezzen szöveges – például szavak, nyelvtani feladatok – tudásanyag a mobilunkra. Az üzenetek rövidsége – melyet megtöbbször a mobiltanulás hátrányaként jegyeznek – a nyelvtanulás esetében kifejezetten előnyös, hisz így nem bújhat ki a nyelvtanuló a tanulás alól, azzal az ürüggyel, hogy nincs ideje.

Azt, hogy a szövegcentrikus tanulást, miért egészítik ki hatékonyan a multimédiás tartalmak, Nyíri Kristóf, filozófiaprofesszor, a BME egyetemi tanára a következőképpen magyarázta: „A kettős kódolás elmélete kimondja, hogy az agy két féltekéje – a képies és a verbális – egymással együttműködésben éri el a legjobb teljesítményt. A képeknek szavakra van szükségük, hogy logikai rendbe álljanak, viszont a gondolkodás elsősorban vizuális képekből építkezik.”

Kapcsolódó weboldal

Sajtókapcsolat
Cég:Mindentanulás













         
Kezdőlap    |    Cégismertetők    |    E-Sajttáj    |    Konferenciák    |    Kiállítások    |    Blogajánló    |    Kapcsolat

Rovatok:   Auto-motor  |  Belföld  |  Egészség  |  Gazdaság  |  IT  |  Környezetvédelem  |  Közlekedés  |  Kultúra  |  Média  |  Mobil  |  Sport  |  Távközlés

Sajttaj.hu © 2007-2024.   -   Sitemap    |   Médiaajánlat    |   Jognyilatkozat   


RSS   RSS


 freestat.hu mystat websas.hu
statgep.hu