Az Iveco, hangsúlyozva kínai jelenlétét idén először megjelent az ország legnagyobb autóipari kiállításán, az Auto China 2008 rendezvényen. A pekingi kiállításon az Iveco, helyi partnere, a Shanghai Automotive Industry Corporation (SAIC) oldalán prezentálta stratégiai törekvéseit és mutatta be újdonságait.
Paolo Monferino, az Iveco elnök-vezérigazgatója az eseményt megnyitó sajtótájékoztatón felvázolta az Iveco azon törekvéseit és eredményeit, melyek igazolják, hogy a cégnek továbbra is érdemes befektetnie Kínában. A más piacokra szállítandó járművek gyártásának lehetősége, valamint az európai termelés szempontjából is fontos kínai beszállítók hálózatának kiépítése mellett, az Iveco legfontosabb stratégiai célkitűzése az eladások és a piaci részesedés növelése a kínai piacon.
„Nem lehetünk sikeresek, ha nem törekszünk arra, hogy harmonikusan együtt fejlesszük tevékenységeinket. Ehhez pedig ki kell használni a kultúráink különbözőségében rejlő lehetőségeket és fel kell használnunk minden tapasztalatunkat, hiszen csak így biztosíthatjuk a fejlődést és a mindannyiunk számára előnyös eredményeket” – mondta el Paolo Monferino.
A kiállításon, az Iveco európai piacra szánt könnyű és nehéz tehergépjárművei mellett, bemutatkoztak a kínai vegyes vállalatok által gyártott haszongépjárművek is. Az országban elsőként a kiállítás résztvevői találkozhattak a vadonatúj Iveco Massif-fal, mely a Ferrariktól jól ismert Maranello vörös festéssel érkezett az eseményre. Az 1985 óta Kínában is gyártott Daily új, „keleti stílusú” hűtőráccsal ellátott változata mellett, további három, köztük egy villanymotorral hajtott Daily-verzióról is lehullott a lepel. A kínálatot több könnyű szállítójármű, köztük két, a Naveco vegyes vállalat által Kínában kifejlesztett és gyártott Yuejin típusú kisteherautó tette teljessé.
Természetesen nem szabad megfeledkezni az Iveco tulajdonában lévő Irisbus-ról, a személyszállítási szektor vezető gyártójáról sem, amely Kínában mutatta be az új Evadys-H típust. A különleges jármű legfontosabb értéke, hogy a helyközi járatok valamint a turistaszállítás igényeit egyaránt kielégíti.
Háttérinformáció:
Shanghai Automotive Industry Corporation („SAIC Group”)
A három legnagyobb kínai autógyártó és a Fortune 500 listán szereplő vállalatok egyikeként a Shanghai Automotive Industry Corporation (Group) a SAIC Motor Corporation Ltd., a legnagyobb kínai autógyár fő részvényese, közvetlenül irányítja annak alkatrész-beszerzési, javítási és kereskedelmi üzletágát, valamint az egyéb befektetési tevékenységeit.
SAIC Motor Corporation Limited („SAIC Motor”)
A SAIC Motor Corporation Ltd. („SAIC Motor”) a kínai tőzsdén az „A” kategóriában jegyzett legnagyobb autógyár. A vállalat fő tevékenysége három területre osztható: személygépkocsik és haszongépjárművek gyártása, a kész járművekhez szorosan kötődő egyéb termékek előállítása és a gépjármű-finanszírozás. A SAIC Motor legfontosabb részvállalatai: SAIC Motor Passenger Vehicle Co., MG, SVW, SGM, SGMW, Korean Ssangyong Motor, SAIC-Iveco-Hongyan, Nanjing Iveco stb.
A SAIC Motor folyamatosan őrzi szerepét a gyorsan változó és kemény versenyt jelentő kínai piacon. 2006-ban a SAIC Motor 1,34 millió járművet adott el, amivel az első helyre került Kínában. 2007-ben a SAIC Motor eladásai már meghaladták az 1,69 millió darabot, így továbbra is megőrizte elsőségét a hazai gépjárműpiacon.
|