Partnerek


CMS, webshop, eCommerce, domain, hosting, SEO, SEM

Google Directory

Observer


NewsAgent


C-PRESS


Hirmutato


Hirlapom


Hirlapom





hírek személyre szabva

Napi sajtó


Hirlevél feliratkozás






Google
 


A Scania a környezetkímélőbb közlekedésért

2007.07.13
A Scania etanollal üzemelő autóbuszai Oslo levegőjét javítják.

A norvég AS Oslo Sporveier tömegközlekedési vállalat a Scania segítségével állítja át városi autóbuszait bio-üzemanyagúra. 2008 márciusában 18 etanollal üzemelő Scania autóbusz kezdi meg működését Norvégia fővárosában.

A cég azért döntött úgy, hogy ilyen nagy darabszámú etanolos autóbuszt helyez üzembe, mert a svéd fővárosban, Stockholmban az elmúlt több mint 15 év során már sok kedvező tapasztalat gyűlt össze ezekkel kapcsolatban. A számítások szerint a 18 új autóbusznak köszönhetően Oslóban évente 600 tonnával csökkenthető a széndioxid-kibocsátás.

Nemzetközi viszonylatban is fokozódó érdeklődés mutatkozik az etanollal üzemelő motorok iránt. A Scania, az etanollal üzemelő buszok egyetlen gyártójának eszközeit már több ország tömegközlekedési vállalata is tesztelte vagy tesztelni fogja, például Nagy-Britanniában, Lengyelországban, Magyarországon, Olaszországban, Spanyolországban és Kínában.

A megújuló üzemanyagokból származó széndioxid a természetes ökológiai ciklus része, és nem növeli a légkör CO2-szintjét. Mivel egyre nagyobb a kereslet a gépjárművekben üzemanyagként használható etanol iránt, a világ etanoltermelése rohamosan növekszik. Az etanol szállítása ugyanúgy történik, mint más, gépjárművekben használható folyékony üzemanyagoké, így a már meglévő elosztó infrastruktúra felhasználható erre a célra.

A Scania és a biodízel
A Scania a finnországi Neste céggel egyesíti erőit annak érdekében, hogy kipróbáljon egy új, kis károsanyag-kibocsátású bio-alapú dízel üzemanyagot. A magas hatásfokú üzemanyag nitrogénoxid-kibocsátása közel 20, részecske-kibocsátása 30, míg széndioxid-kibocsátása akár 80%-kal is kisebb a hagyományos dízelolajjal szemben.

„A Scania laboratóriumi vizsgálatai arról tanúskodnak, hogy a bio-alapú szintetikus dízelolajban nagy lehetőségek rejlenek,” mondta Hasse Johansson, a Scania kutatási és fejlesztési csoportjának vezérigazgató helyettese. „A hagyományos dízelolaj ilyen jellegű üzemanyagra cserélése önmagában jelentősen javítja a károsanyag-kibocsátási mutatókat. Azáltal, hogy ez az üzemanyag ez vegyíthető a hagyományos dízelolajjal, régi járművek és motorok esetén is jól alkalmazható.”

A Scania a bioetanolt a megfelelően átalakított dízelmotorokhoz a 80-as évek vége óta kimagasló környezetvédelmi eredményekkel használja autóbuszokban. A Brazíliában cukornádból nyert etanol használatával például 90%-kal sikerült csökkenteni a fosszilis széndioxid-kibocsátást

A Scania laboratóriumi kísérletekben vizsgálta más dízel üzemanyagok környezeti hatásait. A vizsgálatok arról tanúskodnak, hogy az üzemanyag összetétele közvetlenül befolyásolja a környezetvédelmi mutatókat, illetve a motorok más üzemanyagokkal is gazdaságosan üzemeltethetők.

A Neste cégtől származó és Finnország déli részében előállított NExBTL üzemanyagot 2007 őszétől várhatóan 2010 végén környezeti és üzemi vizsgálatoknak vetik alá. Ezek során Stockholm térségében üzemelő áruelosztó teherautókban és komphajókon, valamint Helsinkiben közlekedő városi autóbuszokon figyelik az új üzemanyaggal hajtott motorok viselkedését és kipufogógázának összetételét.

A kísérletben hat Scania városi autóbusz vesz részt. Közülük négy százszázalékban NExBTL-lel, kettő pedig normál gázolajjal üzemel. A projekt során mintegy száz, a Svéd Posta által használt teherautóban és 2-3 komphajóban a hagyományos és az új üzemanyag keverékét fogják használni.

Scania környezetvédelmi konferencia Londonban
A Scania a közlekedési és környezetvédelmi ágazatok vezető politikusaival és ipari képviselőivel vitatta meg a zöldebb és biztonságosabb közlekedés lehetőségeit az Egyesült Királyságban.

A Londonban megrendezett szemináriumon több mint száz közlekedési és környezetvédelmi szakember vett részt, Dr. Stephen Ladyman közlekedési miniszter a következőképpen határozta meg a rendezvény alapkoncepcióját: „A kormány a bio-üzemanyagok használatának kötelezővé tételével a közlekedésből származó széndioxid-kibocsátást 2010-re 1 millió tonnával lesz képes csökkenteni; ez megfelel 1 millió gépkocsi forgalomból való kivonásának.”

Urban Johansson, a Scania erőátviteli rendszerek fejlesztésével foglalkozó divíziójának vezérigazgató-helyettese hangsúlyozta: „Európában valamint világviszonylatban,a bio-üzemanyagok csupán elenyésző részét alkotják a közlekedésben felhasznált összes üzemanyagnak. Az Európai Unióban a miniszterek tanácsa 2020-ra ezt a részarányt 10 százalékra kívánja növelni. A Scania úgy véli, hogy bár ez a cél megvalósítható, minden érintettnek nagyon komoly erőfeszítéseket kell tennie érte.. Szükséges az európai termelés fokozása, a behozatal növelése, valamint a jogszabályok és az adópolitika megváltoztatása.”

A Scania és a bio-üzemanyagok:
• A Scania első etanollal üzemelő motorját 1916-ban építette meg, amikor az I. világháború üzemanyag-ínségével kellett megküzdeni
• Az 1980-as évek közepén a Scania városi autóbuszokhoz kezdett kifejleszteni etanollal is működő dízelmotorokat
• A dízelmotor etanolos üzemre való átalakítása kis ráfordítás mellett is megvalósítható, mivel az kompatibilis a jelenlegi technológiákkal és alkatrészekkel
• 1989 óta a Scania mintegy 600, etanollal üzemelő autóbuszt szállított le több, elsősorban svédországi városi közlekedési vállalatok számára
• 2008 márciusában tizennyolc Scania etanol busz kerül forgalomba Oslóban, Norvégiában, amelyek segítségével évi 600 tonnával lehet csökkenteni a széndioxid-kibocsátást, így a város tömegközlekedése bio-üzemanyaggal üzemelhet majd
• A Scania, az etanollal üzemelő buszok egyetlen gyártójának eszközeit már több ország tömegközlekedési vállalata is letesztelte vagy tesztelni fogja, például Nagy-Britanniában, Lengyelországban, Magyarországon, Olaszországban, Spanyolországban és Kínában.
• A Scania a finnországi Neste céggel együttműködve kísérletezik új, kis károsanyag-kibocsátású bio-alapú dízel üzemanyag fejlesztésével.
• 2008-tól kezdve a Scania elektromos hibridbuszait fogja tesztelni az SL, a stockholmi regionális tömegközlekedési vállalat


Kapcsolódó weboldal

Sajtókapcsolat
Cég:Scania













         
Kezdőlap    |    Cégismertetők    |    E-Sajttáj    |    Konferenciák    |    Kiállítások    |    Blogajánló    |    Kapcsolat

Rovatok:   Auto-motor  |  Belföld  |  Egészség  |  Gazdaság  |  IT  |  Környezetvédelem  |  Közlekedés  |  Kultúra  |  Média  |  Mobil  |  Sport  |  Távközlés

Sajttaj.hu © 2007-2024.   -   Sitemap    |   Médiaajánlat    |   Jognyilatkozat   


RSS   RSS


 freestat.hu mystat websas.hu
statgep.hu