Oroszország, és legfőképpen Kína fontos szerepet játszik a globális autóiparban. Amellett, hogy gazdaságuk növekszik, óriási méretük miatt a fejlődés mértéke hatalmas mennyiségi növekedést is takar. Kína emellett jó adottságokkal rendelkezik ahhoz, hogy versenyképes költség-szinten, minőségi beszállítói bázist nyújtson a gyártók számára.
Az Iveco és az egyik legnagyobb orosz karosszériagyártó cég, a Samotlor-NN vállalatcsoport 2007 júniusában hozta létre közösen a Saveco vállalatot, amelyben az Iveco 51 százalékos tulajdonrésszel rendelkezik. A Saveco Oroszországban, a Nyizsnyij Novgorod régióban található Szemonovban kezdi el gyártani az Iveco könnyű haszongépjármű modelljeit, többségében az áruszállító, a minibusz és a mentőautó kiviteleket. Az új üzem létesítésével a vegyes vállalat közel 2.500 új munkahelyet is teremt.
Középtávon az üzem maximális termelési kapacitása évente 25.000 darab, legfeljebb 6,5 tonna össztömegű Daily jármű. A termelés közel 70 százalékát adják majd az 5 tonnás és nehezebb járművek, melynek köszönhetően az Iveco Daily átfedés nélkül egészíti ki a helyi gyártók termékeit, nem teremt konkurenciát a meglévő kínálatnak.
Az Iveco a kínai piacon 1996 óta van jelen a Naveco vállalat által, melyet az Iveco és a kínai Nanjing Automotive Corporation (NAC) alapított. A Naveco már több mint tíz éve gyártja a Daily rendkívül népszerű kínai verzióját, a könnyű kereskedelmi járművek és minibuszok felső szegmensének egyik vezető termékét. A Yuejin vállalat Navecoba történő integrálásával a cég kínálata pedig 2007 októberétől a továbbfejlesztett Yuejin könnyű teherautóval is bővül.
|